Sabtu, 16 Mac 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Tarikan pada ramai aktres

Posted:

Tarikan pada ramai aktres

Tarikan pada ramai aktres

BUTLER telah dikaitkan dengan banyak wanita, dan semua wanita tersebut menganggap dia mempunyai tarikan tersendiri.


BARU-BARU ini, termometer Hollywood panas dengan pengakuan seorang bintang The Real Housewives of Beverly Hills, Brandi Glanville, yang mendakwa ditiduri oleh aktor terkenal Gerard Butler.

Menerusi rancangan televisyen Watch What Happens Live, Brandi mendedahkan, hero filem The Ugly Truth itu merupakan satu-satunya aktor paling terkenal pernah menidurinya.

Brandi juga mengakui kehebatan Butler di ranjang dan memberitahu, prestasi aktor kelahiran Scotland itu adalah menjangkaui 11 daripada 10 markah.

Apabila paparazi bertanya akan hal itu (pendedahan Brandi) kepada Gerard, dia hanya menunjukkan reaksi terkejut dengan mengatakan: "Siapa itu Brandi Glanville?".

Akur dia perlu memberi kenyataan berhubung pendedahan Brandi itu, akhirnya Gerard mengakui melalui satu malam bersama aktres tersebut tetapi tidak mengenali wanita itu sebenarnya seorang pelakon ketika ditemubual oleh penyampai radio, Howard Stern.

"Saya mengenalinya (Brandi) di sebuah pesta pantai dan melalui saat-saat yang menyeronokkan bersamanya," jelasnya.

Mengulas mengenai kenyataannya kepada paparazi yang mendakwa dia tidak mengenali Brandi, ujar Butler, dia sebenarnya tidak mengetahui nama terakhir aktres itu malah tidak tahu Brandi itu sebenarnya seorang pelakon.

Ungkapnya dengan perasaan sedikit marah kepada Howard lagi: "Saya tidak sangka dia akan memberitahu semua orang mengenai perkara ini! (tidur bersama)".

Sebelum ini, Butler banyak dikaitkan mempunyai hubungan dengan aktres-aktres popular termasuk Jennifer Aniston, Jessica Biel, Reese Witherspoon, Cameron Diaz dan Naomi Campbell.

Dia kini didakwa menjalin hubungan dengan aktres dan juga model, Madalina Ghenea. Hubungannya bersama Madalina dikatakan sudah berlangsung selama lapan bulan dan khabarnya pasangan itu akan bertunang tidak lama lagi.

Sering tercedera

Di luar kehidupan peribadinya, aktor tersebut merupakan seorang pelakon yang tahan lasak.

Aktor yang sering berlakon dalam filem aksi itu mengakui, melakukan kesemua lagak ngeri yang diminta pengarah dalam filem lakonannya.

"Saya gembira kerana dapat melakukan aksi lagak ngeri sendiri. Ia rasa berbeza dan puas apabila kita dapat melakukan lagak ngeri sendiri tanpa bantuan daripada pelakon lagak ngeri," jelasnya yang turut melakukan lagak ngeri untuk filem terbaharunya iaitu Olympus Has Fallen.

Biarpun, dia seorang pelakon yang sering membawa peranan lasak seperti wataknya dalam filem 300 sebelum ini sebagai King Leonidas, tetapi dia tidak kebal.

Butler pernah ditimpa kemalangan ketika menjayakan watak peluncur air legenda, Frosty Hesson dalam filem Chasing Mavericks pada tahun 2011.

Ketika menjalani satu babak meluncur dalam filem itu, dia tidak bernasib baik apabila dipukul ombak besar dan mengalami kecederaan. Akibatnya, dia terpaksa dikejarkan ke hospital.

"Saya tiada pengalaman langsung dalam aktiviti meluncur air. Selepas kejadian itu saya rasa ombak agak menakutkan," luahnya.

Ujar Butler lagi: "Saya sedar bila perkara itu berlaku (kecederaan padanya), ramai orang yang berkata, Oh dia dipukul ombak dan lututnya tercedera, tetapi sebenarnya kecederaan yang saya alami agak serius," jelasnya.

Butler memberitahu, peluncur profesional iaitu Zach Wormhoudt, yang turut meluncur pada hari yang sama dia jalani penggambaran, juga dipukul ombak yang sama.

Sebenarnya, kecederaan Butler bukan hanya berlaku ketika penggambaran filem itu sebaliknya aktor itu sering mengalami kecederaan di set-set penggambarannya. Begitupun, Butler mengakui, insiden di set penggambaran filem tersebut adalah yang paling mengerikannya.

"Saya pernah mengalami kemalangan kereta, saya juga pernah tercedera sewaktu merempuh atap rumah, pernah juga tercedera dihentak oleh pelbagai peralatan dan saya hampir pernah kehilangan mata kerana tercedera dalam penggambaran," kongsinya.


SELAIN berbakat sebagai pelakon, Butler juga mampu menyanyi dengan baik.


Belajar guaman

Mengenalinya, anak bongsu daripada tiga beradik itu dilahirkan di Paisley, Scotland.

Merupakan anak kepada pasangan Margaret dan Edward, ketika berusia 18 bulan, kedua ibu bapanya bercerai. Butler kemudian tinggal bersama ibunya dan mendaftar di sekolah tinggi di Paisley.

Di sekolah, Butler merupakan pelajar yang bijak dan sering memperoleh pencapaian cemerlang. Dia juga seorang yang aktif dan pernah menyandang jawatan pengawas dan ketua pengawas di sekolahnya.

Tidak hanya cemerlang dalam pelajaran, Butler juga aktif di bidang teater sekolahnya.

Butler kemudiannya mendapat tempat belajar jurusan undang-undang di Universiti Glasgow.

Setelah berpisah dengan bapanya dan tinggal bersama ibunya selama 16 tahun, akhirnya dia bertemu semula dengan bapanya di sebuah restoran di Glasgow.

Semasa pertemuan itu, kerana tidak dapat membendung rasa sedih dan rindu terhadap bapanya, dia menangis sehingga beberapa jam.

Jelasnya: "Emosi itu memberitahu berapa lama ia sudah tersimpan di dalam hati saya. Kesakitan dan kesedihan yang anda tidak tahu sehingga ia dilepaskan".

Butler kemudiannya menjadi rapat dengan bapanya dan dalam masa yang sama dia meneruskan pengajiannya di Universiti Glasgow serta menyandang jawatan sebagai Presiden Persatuan Undang-Undang. Dia juga menyanyi untuk sebuah band rock di universitinya yang diberi nama Speed.

Ketika usianya 22 tahun, bapanya menderita sakit kanser dan akhirnya meninggal dunia. Tidak dapat menerima hakikat itu, hidup Butler menjadi tidak terkawal.

Setelah tamat pengajian, Butler telah mendapat tawaran sebagai peguam pelatih di sebuah firma undang-undang di Edinburgh. Walau bagaimanapun, gaya hidupnya yang kekal tidak terkawal dan dia sering datang lewat akibat suka berpesta menyebabkan dia dipecat.

Semasa berusia 25 tahun, Butler berpindah ke London untuk mencuba nasib menjadi bintang filem.

"Apabila saya berhijrah, saya tidak tahu tujuan utama saya tetapi apa yang pasti saya ingin menjadi terkenal," ujarnya yang kini merupakan salah seorang aktor terkenal Hollywood termasuk Tom Cruise, Brad Pitt, Johnny depp, Bradley Cooper dan Leonardo Dicaprio.

Yuka percaya pada rezeki

Posted:

Yuka percaya pada rezeki

Yuka percaya pada rezeki

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL

YUKA menggunakan masa selama lima tahun untuk mempersiapkan diri menjadi penyanyi.


SEJAK terkeluar daripada program realiti Indonesian Idol musim kelima pada tahun 2008, semangat Yuka Kharisma tidak pernah luntur untuk mengecapi kejayaan dalam bidang nyanyian.

'Percutian' hampir lima tahun yang dilalui oleh Yuka digunakan sebaik mungkin untuk memperbaiki diri.

Beritahu wanita berusia 25 tahun ini, dia menganggap dirinya belum punya rezeki dalam bidang seni, akan tetapi ingin terus berusaha sebaik mungkin.

"Ramai juga peminat yang bertanya kepada saya bila mahu lancarkan single mahupun album. Bagaimanapun, ketika itu saya rasa belum lagi punya rezeki.

"Saya manfaatkan waktu cuti saya itu untuk menjalani latihan vokal bagi memantapkan lagi kualiti vokal saya.

"Selain itu, saya juga sempat menghasilkan sendiri empat buah lagu. Antara judulnya ialah Jatuh Cinta, Pulang, Bukan Dia serta Mati Rasa dan ia bakal dimuatkan dalam album saya kelak," jelas Yuka yang ditemui ketika mengadakan sesi bergambar yang bertempat di Cosry Couture, Bangsar, Kuala Lumpur.

Akan tetapi, sebelum melancarkan album, Yuka bagaimanapun telah memilih langkah selamat dengan mempromosikan dua buah single di Malaysia dan negara kelahirannya, Indonesia.

Apa yang boleh dibanggakan, dua buah single Yuka yang berjudul Kita Harus Percaya serta Ku Bersedia tersebut telah digubah oleh dua orang komposer terkenal iaitu Pay dan Dewiq.

Yuka bukan sahaja berkolaborasi dengan komposer Indonesia, malah, dia juga telah mendapat kepercayaan untuk membawakan lagu yang digubah oleh komposer tempatan iaitu Azlan Abu Hassan.

"Saya juga ingin mengambil peluang untuk berkolaborasi dengan komposer Malaysia. Antara banyak lagu yang dihantar, pihak Mentari Management merasakan komposer Azlan Abu Hassan mempunyai lagu yang sesuai dengan diri dan suara saya.

"Saya telah pun habis rakaman bersamanya beberapa hari lepas di mana judul single yang dihasilkan itu berjudul Dengan Tiada Luka," bicara Yuka teruja ingin menantikan respon daripada peminat Malaysia terhadapnya.

Apapun, beritahu Yuka, dia berharap peminat di Malaysia akan memberikan peluang kepadanya.

Apa yang boleh dikatakan, ternyata Yuka mempunyai alunan vokal yang baik yang mana ia mampu untuk membawa anak kelahiran Aceh ini ke tahap yang lebih tinggi dalam industri muzik kelak.

Zizan mahu kahwin tahun depan

Posted:

Zizan mahu kahwin tahun depan

Zizan mahu kahwin tahun depan

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

IBU Zizan mengakui akan menerima sesiapa sahaja gadis yang menjadi pilihan anak kesayangannya ini untuk dijadikan isteri.


SETAKAT ini pencapaian pelakon dan pelawak Mohd. Razizan Abdul Razak atau Zizan dalam bidang seni cukup membanggakan dengan pelbagai rentetan kejayaan yang telah diraihnya.

Bakal mencecah usia 29 tahun pada 15 April ini, pastinya ramai peminat yang tertanya-tanya bilakah artis kegemaran mereka ini bakal menamatkan zaman bujang setelah pernah digosipkan dengan beberapa artis seperti Juliana Evans dan Nora Danish.

Ikuti temu bual bersama Zizan yang ditemui pada majlis bertemu peminat yang diadakan Shah Alam, Selangor baru-baru ini. Seorang wanita yang sungguh istimewa di hati Zizan menemaninya pada majlis tersebut – tidak lain dan tidak bukan ibunya, Anai Ibrahim.

Kosmo!: Tidak lama lagi usia Zizan sudah menjangkau 29 tahun. Adakah anda tidak pernah terfikir mahu mendirikan rumah tangga?

ZIZAN: Bukan tidak pernah terfikir ke arah itu, cuma buat masa ini saya lebih selesa untuk menumpukan sepenuh masa kepada kerjaya. Apatah lagi dengan jadual yang agak padat membuatkan saya kurang mengambil berat tentang perkahwinan.

Adakah Zizan meletakkan sebarang sasaran untuk berkahwin dalam tempoh tertentu?

Secara terus terang saya mahu berkahwin pada tahun hadapan apabila usia saya menjangkau 30 tahun. Bagaimanapun, sehingga kini saya masih belum jumpa gadis yang sesuai untuk menjadi teman hidup saya.

Adakah Zizan meletakkan sebarang kriteria tertentu untuk memilih calon isteri?

Biarpun saya pernah digosipkan bercinta dengan beberapa pelakon cantik, tidak semestinya kecantikan menjadi pilihan utama saya memilih seseorang gadis sebagai isteri.

Saya tidak kisah sangat tentang paras rupa kerana kriteria yang paling penting adalah keserasian. Selain itu, gadis berkenaan perlu menghormati keluarga dan memahami kerjaya saya.

Apakah perkembangan kerjaya terbaharu Zizan?

Buat masa ini, saya sedang menjalani penggambaran filem aksi komedi arahan Syafiq Yusof berjudul, Abang Long Fadil bergandingan dengan pelakon hebat seperti Aaron Aziz dan Soffi Jikan.

KOSMO! juga tidak ketinggalan menemubual ibu Zizan. Berikut sedutan temu ramah bersamanya.

Kosmo!: Bagaimanakah dengan harapan puan setelah melihat kejayaan Zizan sekarang?

ANAI: Sebagai ibu, sudah tentu saya sangat gembira dan berbangga dengan kejayaannya. Sebelum ini saya memang tidak menjangka sama sekali dia akan bergelar seorang artis.

Dengan kejayaannya itu, kini saya cuma amat berharap agar dia segera mendirikan rumah tangga. Tentang calon isteri pula saya serah semua kepada Zizan dan saya akan bersetuju dengan sesiapa sahaja pilihannya.

Adakah puan pernah mendesak Zizan supaya dia cepat-cepat berkahwin?

Saya tidaklah terlalu mendesaknya sangat, cuma saya ada bertanya bila lagi dia mahu berkahwin. Namun begitu, dia cuma menjelaskan mahu memberi tumpuan kepada kerjaya terlebih dulu.

Apakah pandangan puan terhadap hubungan Zizan dan Juliana Evans?

Setahu saya mereka berdua tidak lebih daripada teman biasa, malah Zizan menyatakan bahawa Juliana merupakan seorang teman yang baik.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved