Rabu, 16 Januari 2013

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Dialog polis Temerloh dapat sambutan

Posted:

Dialog polis Temerloh dapat sambutan

Dialog polis Temerloh dapat sambutan


ABDUL AZIZ berucap pada majlis dialog di Dewan Kompleks Perumahan PDRM, Temerloh baru-baru ini.


SEPAKAT. Pihak Ibupejabat Polis Daerah Temerloh di Pahang telah mengadakan majlis dialog dengan orang ramai di Dewan Kompleks Perumahan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Temerloh, Pahang baru-baru ini.

Antara pihak yang mengambil bahagian dalam dialog dan program polis komuniti itu termasuklah ahli perniagaan, badan berkanun dan pihak swasta.

Turut hadir ialah Ketua Polis Daerah Temerloh, Pemangku Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh.

100 peserta sertai Program Bijak Jawi

Posted:

100 peserta sertai Program Bijak Jawi

100 peserta sertai Program Bijak Jawi


SEBAHAGIAN peserta bersama hadiah yang dimenangi pada Program Bijak Jawi Kampung Fikri, Setiu baru-baru ini.


MARTABAT JAWI. Kira-kira 100 peserta termasuk pelajar sekolah menyemarakkan tulisan jawi apabila menyertai pertandingan Program Bijak Jawi di Perpustakaan Desa (PD) Kampung Fikri, Setiu, Terengganu baru-baru ini.

Penyelia PD Zon 1 (Perpustakaan Negara Malaysia) Daerah Setiu, Norliza Mohamad Radzi berkata, program berkenaan terbahagi kepada dua kategori iaitu Tulisan Jawi Cantik dan Mewarna Jawi.

"Program ini bertujuan untuk mempopularkan semula penulisan jawi agar tidak pupus dalam kalangan generasi pada masa depan," katanya.

Bagi kategori Tulisan Jawi Cantik, tempat pertama dimenangi Pembantu Taska Yayasan Pembangunan Keluarga, Nurul Athirah Mohd. Arif, 24.

Kategori Kanak-Kanak pula dimenangi oleh pelajar Nurizzah Liyana Mohd. Apendi, 11, diikuti Wan Nur Fatihah Wan Nasri, 11, pada tempat kedua dan Nur Fajar Aiyani Shamsukamal, 10, pada tempat ketiga.

Majlis gotong-royong 1Malaysia di Sungai Petani meriah

Posted:

Majlis gotong-royong 1Malaysia di Sungai Petani meriah

Majlis gotong-royong 1Malaysia di Sungai Petani meriah


ZAINAB (berdiri, tengah) bersama ahli persatuan ibu tunggal yang turut memberi kerjasama menjayakan Majlis Gotong-Royong 1Malaysia di Flat Paya Nahu, Sungai Petani baru-baru ini.


KERJASAMA. Jabatan Penerangan Negeri Kedah telah menganjurkan Majlis Gotong-Royong 1Malaysia di Flat Paya Nahu,Jalan Taman Ria Jaya, Sungai Petani, Kedah baru-baru ini.

Urusetia program itu, Idris Ahmad berkata, beberapa agensi kerajaan memberi kerjasama menyertai gotong-royong yang bertemakan Sepakat Membawa Berkat.

Menurutnya, penduduk tempatan juga berpeluang mendengar ceramah berkaitan isu-isu politik semasa daripada Penyelaras Parlimen Merbok, Datuk Tajul Urus Md. Zain dan Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Superintendan Ong Aik Chang.

Pengerusi Persatuan Ibu Tunggal Projek Perumahan Rakyat 2 Flat Paya Nahu, Zainab Husain memberitahu, majlis gotong-royong menunjukkan penduduk bersatu hati sekali gus menafikan ada berlaku pergaduhan kaum di kawasan itu.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved