Khamis, 20 Disember 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Miliki dadah: Ishtiaq digantung tugas sementara

Posted:

Miliki dadah: Ishtiaq digantung tugas sementara

Miliki dadah: Ishtiaq digantung tugas sementara

20/12/2012 8:57pm

KUALA LUMPUR — Majlis Sukan Negara (MSN) mengambil tindakan drastik menggantung sementara tugas Ishtiaq Mubarak selaku jurulatih atlet pelapis olahraga kebangsaan, berkuat kuasa hari ini selepas beliau mengaku bersalah atas tuduhan memiliki dadah.

Ketua Pengarah MSN, Datuk Seri Zolkples Embong berkata, pihaknya akan mengeluarkan surat penggantungan kepada bekas pelari 110 meter lompat berpagar kebangsaan itu dalam tempoh terdekat bagi memastikan imej sukan negara tidak tercemar dengan isu dadah.

"Saya terkejut dan dukacita apabila mengetahui perkara ini kerana beliau merupakan satu nama besar dalam sukan olahraga tanah air. Beliau telah berkhidmat dengan MSN sejak Januari 2002 dan selama ini, beliau tidak pernah menimbulkan masalah, sebaliknya menjalankan tugas dengan baik," kata Zolkples ketika ditemui pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Ishtiaq atau nama sebenarnya Ishtiaq Ahmad Mubarak Ahmad, 64, yang pernah mengharumkan sukan olahraga negara pada era 70-an, mengaku bersalah atas dua pertuduhan memiliki dadah di Mahkamah Majistret di Langkawi, semalam.

Mengulas lanjut, Zolkples berkata pihaknya akan menunggu keputusan mahkamah sebelum mengambil tindakan seterusnya.

Tambah beliau, MSN boleh menamatkan kontrak Ishtiaq yang bakal berakhir 31 Dis ini jika pemenang pingat gangsa Sukan Asia 1966 itu didapati bersalah.

"Kita akan mengadakan mesyuarat jawatankuasa kerja dengan Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) pada awal Januari dan tentunya perkara ini turut akan dibincangkan," kata Zolkples. — BERNAMA

Skuad Muda KDN dianggotai 1.14j sukarelawan

Posted:

Skuad Muda KDN dianggotai 1.14j sukarelawan

Skuad Muda KDN dianggotai 1.14j sukarelawan

20/12/2012 7:39pm

KOTA BHARU – Skuad Muda Kementerian Dalam Negeri (KDN), yang diwujudkan sebagai pemangkin kepada gelombang sukarelawan dalam kalangan rakyat pelbagai kaum di negara ini, kini mempunyai 1.14 juta anggota.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Lee Chee Leong berkata, skuad itu dianggotai sukarelawan di bawah agensi kementerian itu seperti Ikatan Relawan Rakyat (Rela), Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM), Agensi Anti Dadah Kebangsaan, Jabatan Penjara dan Sukarelawan Polis Siswa Siswi (Suksis).

"Saya amat yakin skuad yang diterajui generasi muda dari seluruh negara ini akan menjadi pemangkin kepada gelombang sukarelawan dalam kalangan rakyat berbilang kaum, agama dan bangsa," katanya ketika berucap merasmikan Perhimpunan Gelombang Kedamaian 1KDN dan Pelancaran Tabung Kecemasan Gaza di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC Kelantan) di Tunjong di sini hari ini.

Chee Leong berkata, perhimpunan Skuad Muda KDN serta pemimpin KDN itu diadakan bagi mewujudkan gelombang keamanan sejagat selain mengecam kekejaman yang dilakukan Israel di bumi Gaza.

"Suara kecil kita ini kalau digabungkan bakal membentuk satu gelombang yang besar dalam menyuarakan keamanan dan bantahan terhadap kekejaman rejim Zionis ke atas rakyat Palestin," katanya. – BERNAMA

Kebakaran: Keluarga kerugian RM400,000

Posted:

Kebakaran: Keluarga kerugian RM400,000

Kebakaran: Keluarga kerugian RM400,000

20/12/2012 7:33pm

JITRA – Sebuah keluarga kerugian kira-kira RM400,000 setelah rumah kayu dan tiga kenderaan kepunyaan mereka musnah dalam kebakaran di Kampung Aman, Jalan Sungai Korok di sini semalam.

Kejadian kira-kira 6.50 petang itu memusnahkan dua buah kereta, iaitu Nissan Grand Livina dan Proton Iswara serta sebuah motosikal.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan kerana rumah tidak berpenghuni ketika kejadian itu berlaku.

Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Jitra, Mohammad Darus berkata, pihaknya menerima panggilan pada pukul 6.58 petang dan tiba di tempat kejadian lima minit kemudian.

Dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Jitra dan Alor Setar dengan kekuatan 13 anggota berjaya memadamkan kebakaran pukul 8.25 malam.

Mohammad berkata, punca kebakaran masih disiasat. – BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved