Selasa, 18 Disember 2012

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Menu petang The Sphere Lounge

Posted:

Menu petang The Sphere Lounge

Menu petang The Sphere Lounge

KELAZATAN sajian minum petang di The Sphere Lounge, Hotel One World disediakan oleh barisan chef berpengalaman.


BAHANG panas waktu petang lazimnya membuatkan seseorang berasa lesu dan memilih untuk tidak mahu meninggalkan keselesaan ruang tertutup.

Pada masa yang sama, tubuh yang letih perlu direhatkan sementara agar kembali cergas selepas seharian menyudahkan bebanan kerja. Selalunya orang akan tercari-cari santapan yang lazat untuk menenangkan jiwa.

Amalan meminum teh sudah menjadi kebiasaan sejak berkurun lamanya. Kebaikannya sudah diketahui dapat membantu melestari kesihatan tubuh selain menjadi bahan antioksida terbaik.

Alami keenakan minuman petang ala Inggeris di The Sphere Lounge yang terletak di lobi Hotel One World, Petaling Jaya, Selangor yang menghidangkan variasi menu minum petang buat pengunjung.

Ketenangan kala menghirup teh Inggeris dilengkapkan dengan tiga set hidangan mini yang terdiri daripada sandwich, pastri, kek cawan dan lain-lain.

Selain set utama, terdapat juga hidangan sampingan yang melengkapi set minum petang. Paling menarik perhatian ialah sandwic berwarna hitam yang menggunakan roti diperbuat daripada adunan tepung buluh.

Menurut Chef De Cuisine, Hotel One World, Fairuse Abdullah, roti tersebut berasal dari Jepun yang terkenal dengan penghasilan roti yang enak dan lembut.

"Roti negara-negara Asia lebih lembut berbanding di kebanyakan negara Eropah. Memandangkan negara kita menggemari roti yang lembut, idea timbul untuk mencipta sandwic menggunakan roti tersebut," ujarnya.

Tambahnya, pemilihan menu untuk set minum petang haruslah ringkas dan tidak terlalu berat memandangkan pengunjung sekadar mahu mengalas perut sebelum mengambil makan malam.

Berlatarkan suasana yang tenang dengan tata rias moden, The Sphere Lounge bersesuaian untuk dijadikan tempat perbincangan bisnes atau sekadar tempat pertemuan sesama teman-teman.

Terdapat tiga set menu mini, pengunjung bakal merasai keenakan menu seperti salmon salai dalam bagel mini, kek cawan vanila dengan beri campur, Swissroll Gello rasberi teh hijau, paf krim mangga dan kek red velvet dengan frosting mentega kacang.

Setiap set berharga sekitar RM50, ia boleh didapati setiap hari di The Sphere Lounge sehingga 31 Januari 2013. - HAFIZ AHMAD

Nasom diraikan sempena Natal

Posted:

Nasom diraikan sempena Natal

Nasom diraikan sempena Natal


SELAIN dekorasi menarik orang salji bernama Frosty, para pengunjung Suria KLCC bakal disambut oleh si rusa Rudolph dan kawan-kawannya di ruang masuk Park Mall sempena Hari Natal ini.


BAGI 18 orang kanak-kanak autistik dari Persatuan Kebangsaan Autisme Malaysia (Nasom), peluang istimewa melawat bengkel Santa Claus di Suria KLCC baru-baru ini sangat bermakna buat mereka.

"Kanak-kanak Nasom sentiasa dekat di hati kami. Selain kempen Hari Ungu (Purple Day) bagi meningkatkan kesedaran mengenai autisme dan mengumpul dana untuk Nasom. Ini adalah kali pertama kanak-kanak Nasom meraikan Hari Natal bersama kami.

"Oleh itu, perayaan kali ini lebih istimewa dan kami mahu berkongsi kegembiraan itu bersama mereka," ujar Ketua Pegawai Eksekutif Suria KLCC, Andrew Brien.

Selain berpeluang menikmati keindahan Hari Natal pada bengkel Santa Claus, kanak-kanak itu juga berkesempatan menyaksikan pelbagai persembahan menarik seperti kuartet kontemporari dan nyanyian lagu-lagu Hari Natal.

Sambil menjamu selera di restoran Chinoz on the Park, mereka turut menerima hadiah daripada kakitangan Suria KLCC. Kanak-kanak yang jelas teruja itu kemudiannya dihiburkan oleh Santa Claus yang turut memberikan mereka gula-gula.

"Kami amat bersyukur dengan sokongan yang ditunjukkan Suria KLCC. Mereka sentiasa membantu kami dalam meningkatkan kesedaran mengenai autisme dalam kalangan rakyat Malaysia.

"Kami dapat melihat peningkatan dalam jumlah pertanyaan mengenai autisme dan ini membuktikan usaha mereka setakat ini sememangnya berkesan. Sambutan Hari Natal tahun ini amat istimewa dan kami pasti kanak-kanak ini turut merasainya," jelas Setiausaha Lembaga Pengurusan Nasom, Cason Ong.

Bengkel istimewa

Bengkel Santa Claus di Centre Court, Suria KLCC dibuka dari sekarang sehingga 29 Disember ini. Pengunjung berpeluang bertemu dengan karakter-karakter popular seperti orang salji bernama Frosty di ruang masuk Ampang Mall dan Rudolph si rusa di ruang masuk Park Mall. Sang peri yang comel pula boleh ditemui di ruang masuk Ramlee Mall dan di seluruh kawasan Suria KLCC.

Selain itu, para pengunjung juga boleh bergambar pada kereta salji yang diletakkan di Esplanade KLCC, berhadapan dengan air pancut KLCC Symphony.

Para pengunjung yang membeli hadiah Hari Natal untuk orang tersayang atau diri sendiri bakal menerima hadiah istimewa. Bagi setiap pembelian RM500 ke atas di dalam dua resit terkumpul, mereka akan diberikan sepasang sarung tangan ketuhar Hari Natal.

Pada hujung minggu pula, 30 orang pertama yang berbelanja sebanyak RM3,000 ke atas di dalam dua resit terkumpul berpeluang mendapat sebuah gel Melvita Facial and set Krismas Rose Nectar.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved