Ahad, 25 November 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Pengantin bersanding dalam bas RapidKL

Posted:

Pengantin bersanding dalam bas RapidKL

Pengantin bersanding dalam bas RapidKL

25/11/2012 7:53pm

KUALA LUMPUR – Sepasang pengantin baru mencipta kelainan dalam meraikan detik manis perkahwinan mereka apabila memilih bersanding di dalam bas RapidKL.

Kedua-dua mempelai bersanding sejurus menaiki bas itu di Plaza Tol Damansara dengan disaksikan anggota keluarga pengantin lelaki.

Johari Roslee, 26, menaiki bas di Depoh RapidKL Sentul sebelum menjemput isterinya, Norsahida Saharuddin, 25, di Plaza Tol Kota Damansara pada kira-kira 11.30 pagi, dengan diiringi rombongan keluarga yang menaiki dua kereta.

Turut mengiringi rombongan itu ialah Kumpulan Vespa dan Motor Antik Kota Damansara, yang kemudian tiba di Dewan Komoditi Seksyen 7, Kota Damansara, tempat majlis perkahwinan pihak perempuan berlangsung, pada kira-kira 12.30 tengah hari.

Norsahida, pegawai perkhidmatan pelanggan di bahagian Tiket Produk RapidKL, berkata, bersanding di dalam pengangkutan awam itu dibuat kerana mereka mahukan kelainan.

Johari, dari Sungai Petani, Kedah, yang berkhidmat dengan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berkata, mereka berkenalan sejak lima tahun lepas menerusi laman sosial Myspace. – BERNAMA

Polis buru sembilan lagi suspek tetak lelaki

Posted:

Polis buru sembilan lagi suspek tetak lelaki

Polis buru sembilan lagi suspek tetak lelaki

25/11/2012 7:47pm

GEORGETOWN – Polis sedang mengesan sembilan lagi lelaki berumur 20 hingga 30-an yang dipercayai menetak seorang lelaki di Farlim, Air Itam semalam.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, ACP Nasir Mohd Salleh berkata, dalam insiden 9.30 malam itu, mangsa cedera parah di bahagian perut, muka dan tangan akibat ditetak dengan parang, selain dibelasah suspek terbabit di rumahnya.

"Setakat ini, polis telah menahan seorang daripada suspek beberapa jam selepas kejadian, dan siasatan lanjut bagi mengenal pasti identiti rakannya yang lain sedang dijalankan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata, semasa kejadian, mangsa yang bersendirian di rumahnya dikunjungi kumpulan lelaki terbabit untuk berunding berhubung satu perkara sebelum tercetus pertengkaran antara mereka.

Nasir berkata, polis percaya kejadian berpunca daripada perselisihan faham dan mangsa mengenali penyerangnya.

Beliau berkata, mangsa kini kritikal dan ditempatkan di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Pulau Pinang. – BERNAMA

Polis buru wanita saksi kes dadah

Posted:

Polis buru wanita saksi kes dadah

Polis buru wanita saksi kes dadah

25/11/2012 4:38pm

KUANTAN — Polis hari ini meminta seorang wanita supaya hadir sebagai saksi pada perbicaraan kes seorang lelaki didakwa mengedar dadah di Mahkamah Tinggi Kuantan di sini pada 27 November ini.

Wanita berkenaan, Safiah Muhammad, 38, beralamat terakhir di 439, Felda Bukit Kuantan, dinamakan sebagai saksi pendakwaan dalam kes itu.

Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata, wanita berkenaan turut ditahan bersama lelaki terbabit, 40, pada 29 Julai lepas, jam 6 petang dalam satu sekatan jalan raya di Kilometer 23 Jalan Jerangau-Jabor.

"Wanita berkenaan telah dibebaskan sebelum ini dan pihak pendakwa raya menamakan wanita itu sebagai saksi dalam kes berkenaan," katanya kepada Bernama di sini.

Bagaimanapun, wanita itu kini tidak dapat dikesan dan polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenainya supaya menghubungi balai polis berdekatan, katanya.

Lelaki tersebut didakwa mengikut Seksyen 39B Akta Badah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan selepas polis menemui 453 gram dadah jenis heroin dalam keretanya pada hari kejadian. — BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved