Khamis, 1 November 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Lelaki maut kereta terjunam ke laut

Posted:

Lelaki maut kereta terjunam ke laut

01/11/2012 6:53pm

GEORGE TOWN — Seorang kerani akaun maut apabila kenderaan yang dipandunya terbabas merempuh tembok dan terjunam ke dalam laut di Km7.9 Jambatan Pulau Pinang menghala ke George Town, awal pagi ini.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abd. Rahim Hanafi berkata, Tan Lean Loon, 24, dipercayai mati akibat lemas dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi itu.

Beliau berkata, usaha mencari dan menyelamat mangsa dijalankan selepas Bahagian Kawalan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pulau Pinang menerima panggilan kecemasan pada kira-kira 3.40 pagi.

Katanya, Unit Tindakan Cepat Trafik yang dihantar ke tempat kejadian mendapati sebatang tiang lampu di tempat kejadian patah dan terdapat sebuah tayar kenderaan di atas jalan.

"Operasi mencari dan menyelamat oleh Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM), bomba dan polis marin dijalankan sehingga pukul 6.50 pagi. Operasi yang disambung semula pada pukul 9 pagi menemui sebuah kereta di dasar laut di kilometer 8 oleh unit scuba polis marin setengah jam kemudian," katanya pada sidang media di sini.— BERNAMA

Kereta bertembung lori padi: 4 sekeluarga maut, 1 parah

Posted:

Kereta bertembung lori padi: 4 sekeluarga maut, 1 parah

01/11/2012 6:49pm

ALOR SETAR — Empat sekeluarga maut manakala seorang lagi parah apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah lori padi dalam kejadian di Jalan Tualang, Pokok Sena dekat sini hari ini.

Kejadian kira-kira 2.30 petang itu dipercayai berlaku setelah lori padi itu terbabas lalu memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan kereta Perodua Viva yang dinaiki lima sekeluarga itu.

Jurucakap polis berkata, mereka yang maut ialah Shafie Hamid, 56, isterinya Faridah Ani, 55, dan dua anak mereka iaitu Ibtihar, 26, yang memandu kereta itu, dan Nurul Faiz, 24.

Seorang lagi anak pasangan itu, Mohd. Iqbal, 15, parah dan kini dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini.

Ketika kejadian, keluarga itu dari rumah mereka di Kampung Kubang Pisang, Kubur Panjang dekat sini menuju ke HSB manakala lori padi itu dari Tualang dekat sini ke Kubur Panjang.— BERNAMA

Ugut guna bom, peluru: 3 lelaki ditahan

Posted:

Ugut guna bom, peluru: 3 lelaki ditahan

01/11/2012 6:46pm

GEORGE TOWN — Polis menahan tiga lelaki dipercayai terlibat dalam enam kes pemerasan dan ugutan jenayah menggunakan peluru dan bom buatan sendiri yang berlaku sejak Mac tahun lepas, dalam satu serbuan di Padang Serai, Kedah semalam.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abd. Rahim Hanafi berkata, serbuan pada 5.30 petang itu dilakukan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang bersama Ibu Pejabat Polis Seberang Perai Utara di sebuah rumah di Taman Damai, Padang Serai, Kedah, hasil laporan orang ramai.

Beliau berkata, susulan laporan melibatkan enam kes yang dibuat oleh pengadu sejak Mac 2011, polis menjalankan risikan sehinggalah berjaya menangkap suspek dalam keenam-enam kes itu.

"Dua kes berlaku di daerah SPU (Seberang Perai Utara) dan empat kes berlaku di daerah SPS (Seberang Perai Selatan)," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Beliau berkata, dalam serbuan itu, polis turut merampas sebuah kereta Proton Waja, sepucuk pistol jenis semi auto bersama empat butir peluru nobel, dua butir peluru auto jenis .22, sebutir peluru jenis .38, sebutir peluru 9mm, empat biji bom buatan sendiri, 35 biji mercun bola, tiga bekas plastik berisi 'ball bearing' dan lapan buah telefon bimbit.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved