Khamis, 29 November 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Hubungan akrab pemimpin, media Sabah

Posted:

Hubungan akrab pemimpin, media Sabah

Hubungan akrab pemimpin, media Sabah


ANIFAH (tengah) bersama wakil media Sabah bergambar kenangan selepas majlis makan tengah hari di Kuala Lumpur semalam.


MESRA. Lebih 200 orang perwakilan, pemerhati dan wartawan dari Sabah diraikan dalam majlis makan tengah hari sempena Perhimpunan Agung UMNO 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur semalam.

Majlis tersebut merupakan anjuran Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman yang juga merupakan Ahli Parlimen Kimanis.

Hadir sama pada majlis tersebut Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman dan Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Yahya Hussin.

Gotong-royong bersih kampung Orang Asli

Posted:

Gotong-royong bersih kampung Orang Asli

Gotong-royong bersih kampung Orang Asli


KIM POO (tengah) memeriksa keadaan pintu utama rumah seorang penduduk Orang Asli Kampung Laguna Park, Pulau Indah baru-baru ini.


SEPAKAT. Kira-kira 110 orang terlibat dalam aktiviti majlis gotong-royong membersihkan kawasan Perkampungan Orang Asli Laguna Park, Pulau Indah, Pelabuhan Klang, Selangor baru-baru ini anjuran Barisan Nasional (BN) Parlimen Klang.

Mereka terdiri daripada ahli Pergerakan Wanita UMNO Klang, anggota serta pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia, ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan serta Jabatan Pengairan dan Saliran Selangor.

Penyelaras BN Parlimen Klang, Datuk Dr. Teh Kim Poo berkata, program itu diadakan untuk menjadikan kampung tersebut bersih dan indah.

"Kita mahu kampung Orang Asli ini sentiasa bersih kerana kebersihan sangat penting dijaga dan ia juga akan melahirkan masyarakat yang sihat serta ceria.

"Aktiviti seperti ini juga dapat membantu dan mendidik penduduk supaya menjaga persekitaran mereka bagi mengelakkan pembiakan nyamuk Aedes daripada berleluasa," katanya.

Hadir sama Tok Batin Kampung Laguna Park, Intan Indik.

50 penduduk terima sumbangan program ZOOM

Posted:

50 penduduk terima sumbangan program ZOOM

50 penduduk terima sumbangan program ZOOM


AZHAR (dua dari kanan) menyampaikan sumbangan kepada salah seorang penerima bantuan sempena program ZOOM di Sungai Petani baru-baru ini.


SUMBANGAN. Seramai 50 penduduk dari beberapa buah kampung yang menghadapi masalah kesihatan dipilih sebagai penerima sumbangan oleh Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Sungai Petani melalui Program Ziarah Orang Muda (ZOOM) di Parlimen Sungai Petani, Kedah baru-baru ini.

Ketua pergerakan itu, Azhar Mahmud berkata, program ZOOM boleh merapatkan hubungan antara generasi muda dengan Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Sungai Petani.

"Kami melawat ke rumah mereka dan memberi sumbangan berupa barangan makanan seperti beras, susu dan minyak masak.

"Walaupun tidak seberapa nilainya tetapi ia mampu menceriakan mereka dan anggota keluarga masing-masing," katanya yang juga Pengerusi Komuniti Belia Sungai Petani.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved