Khamis, 25 Oktober 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Pembunuhan Altantuya: Rayuan 2 anggota polis ditangguh

Posted:

Pembunuhan Altantuya: Rayuan 2 anggota polis ditangguh

25/10/2012 6:44pm

PUTRAJAYA - Pendengaran kes rayuan dua bekas komando Unit Tindakan Khas (UTK) yang dihukum mati atas pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu pada 2006, ditangguhkan.

Sebelum ini tarikh pendengaran kes rayuan, yang dijadual didengar pada Ogos lalu, telah ditangguh pada 31 Oktober dan 1 November oleh Timbalan Pendaftar Mahkamah Rayuan N. Kanageswari pada Julai lepas.

Pendaftar Mahkamah Rayuan serta peguam Datuk Hazman Ahmad, yang mewakili Cif Inspektor Azilah Hadri dan peguam bersama Kitson Foong bagi Koperal Sirul Azhar Umar, mengesahkan tarikh pendengaran kes itu dikosongkan.

Bagaimanapun, tiada tarikh baru ditetapkan.

Hazman, ketika dihubungi berkata, kedua-dua pihak pendakwaan dan pembelaan memerlukan lebih masa untuk meneliti rekod rayuan yang mengandungi 65 jilid. - BERNAMA

Polis Terengganu tubuh pasukan khas buru samseng

Posted:

Polis Terengganu tubuh pasukan khas buru samseng

25/10/2012 5:31pm

KUALA TERENGGANU - Polis Terengganu menubuhkan satu pasukan khas bagi memburu enam samseng yang dipercayai terlibat dalam empat kes serangan di Besut sejak Julai lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, ACP K. Manoharan berkata, semua suspek dipercayai menyerang dan memukul sehingga mendatangkan kecederaan parah kepada mangsa.

"Kita memandang serius perkara ini walaupun serangan yang mereka lakukan hanya disebabkan cemburu, menunjukkan isyarat lucah dan gagal membayar hutang," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Katanya, polis tidak boleh bertolak ansur dengan perbuatan suspek yang tidak menghormati undang-undang.

Mereka yang diburu itu termasuk seorang kontraktor, Che Wan Sharmizie Che Wan Mat, 29, dari Kampung Baru Bukit Tumbuh, Besut bagi membantu siasatan serangan ke atas seorang guru lelaki berusia 35 tahun kelmarin. - BERNAMA

Polis cari Safiah Muhamad berkenaan kes dadah

Posted:

Polis cari Safiah Muhamad berkenaan kes dadah

25/10/2012 5:11pm

KUANTAN - Polis sedang menjejaki seorang wanita yang perlu hadir sebagai saksi pada perbicaraan kes berkaitan dadah di Mahkamah Tinggi Kuantan pada 30 Oktober ini.

Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd. Jasmani Yusoff berkata, Safiah Muhamad, 38, beralamat terakhir di 439 Felda Bukit Kuantan dinamakan sebagai saksi pendakwaan dalam kes pengedaran dadah membabitkan seorang lelaki.

Wanita itu turut ditahan bersama lelaki terbabit pada 29 Julai lepas dalam satu sekatan jalan raya di KM23 Jalan Jerangau-Jabor, namun dibebaskan kemudian, katanya di sini hari ini.

Wanita itu kini tidak dapat dikesan dan polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenainya menghubungi balai polis berdekatan, katanya. - BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved