Jumaat, 19 Oktober 2012

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Hargai detik-detik ibu dan anak

Posted:

Hargai detik-detik ibu dan anak

ERRA (tiga dari kanan) dan Carla (tiga dari kiri) antara selebriti yang turut memberi sokongan dalam kempen Precious Moments anjuran Johnson's baby.


DALAM mengeratkan hubungan ibu dan anak dari generasi ke generasi, jenama produk jagaan bayi terkemuka, Johnson's baby menyeru golongan ibu di Malaysia untuk menghargai detik-detik bersama anak mereka dalam kempen Precious Moments.

Pengarah Sumber Manusia Johnson & Johnson Malaysia, Sharon Foo memberitahu, kempen tersebut diadakan bagi meraikan kasih sayang dan hubungan erat antara ibu dan anak.

"Ia merupakan satu hubungan yang telah dipupuk oleh Johnson's baby lebih daripada 100 tahun dengan produk penjagaan bayi yang selamat dan berkesan bagi membantu para ibu menjaga anak mereka tanpa kegusaran," katanya.

Bagi meraikan sejarah sains dan inovasi Johnson's baby yang telah membantu mengeratkan hubungan ibu serta anak sejak beberapa generasi, jenama itu menyeru para ibu di Malaysia menghargai ikatan istimewa itu.

"Mereka boleh berkongsi gambar yang menunjukkan detik-detik indah antara ibu dan anak dengan menghantarkannya melalui aplikasi Facebook kami," ujarnya.

Beberapa ibu popular turut hadir memberikan sokongan pada majlis pelancaran kempen Johnson's baby Precious Moments antaranya pelakon, Erra Fazira dan model fesyen terkemuka, Carla Soong.

Walaupun banyak detik indah yang dapat Erra kenang tentang anaknya, Engku Aleesya Engku Emran yang kini berusia tiga tahun, terdapat satu saat istimewa yang tidak dapat dilupakan.

"Antara detik-detik paling bermakna yang saya kongsi dengan Aleesya ialah saat kali pertama melihatnya dalam dakapan saya sejurus selepas dia dilahirkan. Kegembiraan ketika itu mengatasi segalanya.

"Sungguhpun momen itu tidak diabadikan dalam gambar, saya sentiasa mengingatinya. Detik itu terlalu indah untuk dilupakan," kata Erra.

Semua ibu di Malaysia dijemput menyertai kempen itu dengan melayari Facebook Johnson's Baby di www.facebook.com/iLoveJohnsonsbaby.com.

Para ibu yang mahu mengambil bahagian boleh menghantar seberapa banyak gambar yang mereka inginkan.

Setiap penyertaan mesti disertakan gambar ibu dan anak dengan saiz fail kurang daripada 2MB dalam format JPEG. Ia juga perlu disertakan dengan kata-kata tidak lebih daripada 50 patah perkataan.

Bagi meraikan kempen itu, 100 keping gambar yang dihantar akan dipilih untuk menghasilkan video Precious Moments yang istimewa dan ditayangkan secara dalam talian setiap bulan buat tontonan umum.

"Sebagai meraikan label Johnson's baby yang kini berusia lebih 100 tahun, kami juga membuat sumbangan kepada rumah anak yatim tempatan dengan menderma RM1 untuk setiap gambar yang dihantar sempena kempen ini," ujar Sharon mengenai kempen Precious Moments yang bermula dari 3 September lalu dan berakhir pada 31 Oktober ini. - NURUL IZZA ROSLY

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved