Rabu, 10 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Empat generasi keluarga Mohd. Zin berkumpul di FRIM

Posted:

Empat generasi keluarga Mohd. Zin berkumpul di FRIM

AHLI-AHLI KMZ berkumpul dalam satu perhimpunan keluarga di FRIM, Kepong baru-baru ini.


ERAT. Kira-kira 120 ahli keluarga seorang tokoh agama di Perak, Mohd. Zin Abdul Majid berkumpul pada majlis perjumpaan kali kelapan di Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM) di Kepong, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Majlis tersebut bertujuan merapatkan silaturahim sesama keluarga yang dihadiri oleh empat generasi yang digelar Keluarga Mohd. Zin (KMZ) berusia antara satu hingga 81 tahun.

Mohd. Zin adalah pengasas Sekolah Agama Al-Yahyawiah di Padang Rengas, Perak.

Beliau juga merupakan penerima anugerah Tokoh Maal Hijrah peringkat Negeri Perak pada tahun 1992.

Pengerusi penganjur perhimpunan, Ramzul Hani Mohd. Ibrahim berkata, perjumpaan itu diadakan sebagai usaha menghimpunkan ahli keluarga dalam jumlah yang besar dan berinteraksi melalui acara sukaneka dan aktiviti lain.

Konsert amal kutip dana sekolah

Posted:

Konsert amal kutip dana sekolah

REN CHUN (tiga dari kiri) menerima sumbangan RM528,888 untuk pembinaan bangunan baharu SJK Cina Chun Xiu, Kuala Perlis baru-baru ini.


BERAMAL. Konsert amal yang dianjurkan bersama Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG), lembaga sekolah dan Alumni Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina Chun Xiu, Kuala Perlis, berjaya mengutip dana sebanyak RM558,888 di Perlis baru-baru ini.

Dana itu hasil sumbangan sebuah syarikat swasta sebanyak RM528,888 serta seorang ahli perniagaan pula memberi RM30,000 lagi yang disampaikan pada konsert yang dihadiri kira-kira 1,000 orang.

Pihak sekolah akan menggunakan sumbangan itu bagi membina sebuah bangunan dua tingkat yang memiliki lapan bilik darjah bagi menggantikan bangunan kayu yang agak uzur.

Konsert amal tersebut dirasmikan Pengerusi lembaga sekolah tersebut, Lee Ren Chun.

Pelajar cemerlang STPM, SPM Parlimen Tenggara dirai

Posted:

Pelajar cemerlang STPM, SPM Parlimen Tenggara dirai

BADERI (depan empat dari kiri) dan Halimah (tengah) bersama ibu bapa, guru dan pelajar yang hadir pada Majlis Anugerah Kecemerlangan Pendidikan 2012 di Bandar Tenggara, Kulaijaya baru-baru ini.


TAHNIAH. Seramai 45 pelajar cemerlang diraikan pada Majlis Anugerah Kecemerlangan Pendidikan 2012 di Dewan Bandaran Lembaga Kemajuan Johor Tenggara, Bandar Tenggara, Kulaijaya, Johor baru-baru ini.

Mereka termasuk seramai 28 pelajar terbaik Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2011 dan 17 pelajar Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) 2011.

Masing-masing menerima wang tunai RM300 dan RM500 beserta komputer riba dan sijil.

Dalam pada itu, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tun Habab muncul sebagai penerima anugerah sekolah terbaik SPM dan STPM 2011 manakala Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SMK Laksamana dinobatkan sebagai PIBG cemerlang dalam Parlimen Tenggara.

Atas kecemerlangan itu, SMK Tun Habab menerima wang tunai RM20,000, plak dan sijil sementara PIBG SMK Laksamana menerima wang tunai RM5,000 plak dan sijil.

Lebih 280 orang termasuk ibu bapa pelajar menyaksikan majlis penyampaian anugerah yang disempurnakan oleh Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Halimah Mohamed Sadique dan Ahli Dewan Undangan Negeri Panti, Datuk Baderi Dasuki.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved