Selasa, 29 November 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Orang Asli dipenjara kerana mencabul

Posted:

Orang Asli dipenjara kerana mencabul

Orang Asli dipenjara kerana mencabul

29/11/2011 7:17pm

KUALA LUMPUR — Mahkamah Majistret di sini hari ini menjatuhkan hukuman penjara tiga minggu ke atas seorang Orang Asli selepas mengaku bersalah terhadap dakwaan menggunakan kekerasan untuk mencabul kehormatan seorang gadis bawah umur.

Majistret Parvin Hameedah Natchair memerintahkan hukuman ke atas Baharom Awang, 23, dilaksanakan mulai tarikh dia ditangkap pada 23 Nov.

Baharom, seorang pekerja membancuh simen, didakwa menggunakan kekerasan jenayah untuk mencabul kehormatan seorang gadis berumur 17 tahun di koridor bertentangan dengan Maple Boutique, No. 105 Jalan Sultan, Dang Wangi, pada 11.45 pagi 23 Nov.

Dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun, denda atau rotan atau mana-mana dua hukuman jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Tan Siew Ping. — Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

UniMAP ungguli 1 World Culture

Posted:

Ciri DSLR kompak Olympus

APABILA memerhatikan kelompok generasi muda hari ini yang menghabiskan waktu senggang sama ada di taman-taman awam mahupun di kompleks beli-belah, rata-ratanya mereka membawa sebuah aksesori wajib alaf ini iaitu kamera. Lagi...

Diabetes sebabkan mati mengejut

KEMATIAN mengejut wartawan penyiaran NBC News, Tim Russert, 58, dan Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Razali Ismail, 59, pada tahun 2008 memeranjatkan ramai orang. Lagi...

Full content generated by Get Full RSS.

Edar dadah: Warga Taiwan di perintah bela diri

Posted:

Edar dadah: Warga Taiwan di perintah bela diri

Edar dadah: Warga Taiwan di perintah bela diri

29/11/2011 7:14pm

PUTRAJAYA — Mahkamah Persekutuan di sini hari ini mengenepikan keputusan membebaskan empat lelaki Taiwan di atas tuduhan mengedar dadah.

Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md. Raus Sharif, mempengerusikan sidang tiga anggota panel hakim mengarahkan kes keempat-empat mereka itu dihadapkan balik ke Mahkamah Tinggi Johor Baharu untuk membela diri.

Hakim Md. Raus, bersidang bersama Hakim-Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Hashim Yusoff dan Tan Sri James Foong Cheng Yuen, memutuskan terdapat kes prima facie terhadap keempat-empat mereka bagi tuduhan tersebut.

Panel hakim membenarkan rayuan pihak pendakwa untuk megenepikan keputusan Mahkamah Tinggi Johor Baharu pada 27 Dis tahun lepas yang membebaskan Chung Sheng Wen, 38, Chang Min Yen, 37, Chang Yun Sheng, 33, dan Wu Sheng Yuan, 33, tanpa dipanggil membela diri atas pertuduhan.

Pihak pendakwa membuat rayuan ke Mahkamah Persekutuan selepas ia gagal di peringkat mahkamah rayuan yang mengekal keputusan membebaskan keempat-empat lelaki berkenaan.

Dalam keputusannya, Md Raus berkata, mahkamah berpendapat Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan tersilap kerana mendapati tiada pertalian antara responden, dadah, mesin dan bungkusan-bungkusan yang dijumpai di sebuah kilang.

Hakim itu menetapkan 2 Dis. tarikh untuk sebutan kes mereka di Mahkamah Tinggi. — Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved