Selasa, 29 November 2011

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Futsal persahabatan MKFC dan CIMB

Posted:

Futsal persahabatan MKFC dan CIMB

Futsal persahabatan MKFC dan CIMB

PASUKAN Media Kelantan FC dan CIMB FC bergambar kenangan sebelum memulakan perlawanan persahabatan di Kota Bharu Futsal Arena, Pengkalan Chepa, Kota Bharu baru-baru ini


JALINAN PERSAHABATAN. Satu perlawanan futsal persahabatan antara pasukan Media Kelantan FC (MKFC) dan CIMB FC telah diadakan di Kota Bharu Futsal Arena (KBFA) Pengkalan Chepa, Kota Bharu baru-baru ini.

Pada perlawanan itu, pasukan MKFC menang bergaya menundukkan CIMB FC dengan jaringan 13-8.

Pengurus pasukan MKFC, Azran Fitri Rahim berkata, perlawanan itu diadakan bertujuan mengeratkan hubungan antara pemain daripada kedua pasukan.

Menurutnya, walaupun sibuk dengan tugasan harian, pihak pengamal media tetap turun ke padang untuk sama-sama mewujudkan jalinan mesra dengan komuniti.

Full content generated by Get Full RSS.

Puteri UMNO anjur program berkhatan

Posted:

Puteri UMNO anjur program berkhatan

Puteri UMNO anjur program berkhatan


WAN ZAWIYAH (tiga dari kanan) bersama kanak-kanak pada program berkhatan beramai-ramai anjuran Pergerakan Puteri UMNO Kubang Pasu di Kampung Kubang Pasu, Changlun baru-baru ini.


ALAM DEWASA. Seramai 40 kanak-kanak dari 10 buah kampung menyertai program berkhatan yang dianjurkan Pergerakan Puteri UMNO Kubang Pasu di Kampung Kubang Pasu, Changlun baru-baru ini.

Mereka terdiri daripada kanak-kanak berusia antara enam hingga 10 tahun dari kampung Kubang Betong, Kampung Jeragan, Teluk Ara dan Kampung Lubuk.

Menurut Ketuanya, Wan Zawiyah Wan Halim, program itu adalah sebahagian daripada tanggungjawab sosial terhadap penduduk bagi menjayakan program peralihan fasa kehidupan untuk kanak-kanak masuk ke alam dewasa.

Katanya, ia merupakan program sentuhan peribadi Puteri UMNO kepada masyarakat dalam mengukuhkan semangat kekitaan dan mengekalkan amalan tradisional dalam program berkhatan.

"Kanak-kanak perlu dididik sejak kecil lagi dengan semangat kekitaan dan amalan tradisional yang lazim dibuat di kampung," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

40 murid cemerlang UPSR DUN Jorak dirai

Posted:

40 murid cemerlang UPSR DUN Jorak dirai

40 murid cemerlang UPSR DUN Jorak dirai


SAHARUDIN (tiga dari kanan) menyerahkan replika dana TEKUN kepada peniaga kawasan Parlimen Bandar Tun Razak di pejabat UMNO Bandar Tun Razak, Taman Tenaga Cheras, Kuala Lumpur baru-baru ini.


CEMERLANG. Seramai 40 murid tahun enam dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jorak yang mendapat keputusan cemerlang 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun ini telah diraikan pada satu majlis di Anjung Ilmu Jorak, Muar baru-baru ini.

Murid-murid berkenaan ialah pelajar Sekolah Kebangsaan (SK) Panjang Sari, SK Paya Redan, SK Sri Bukit Pasir, SK Pekan Pagoh, SK Temiang, SK Kota Raja, SK Jorak, SK Panchor, SK Kampung Raja, SK Paya Panjang, SK Semaseh dan SK Liang Batu.

Majlis penyampaian cenderahati kepada murid-murid terbabit telah disempurnakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jorak, Datuk Dr. Shahruddin Md. Salleh dengan setiap murid menerima sumbangan wang tunai serta keahlian di perpustakaan Anjung Ilmu Jorak.

Shahruddin berharap murid-murid terbabit akan meneruskan lagi kecemerlangan pada masa hadapan dengan kejayaan di peperiksaan UPSR menjadi tangga pertama dalam perjalanan akademik dan kerjaya.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved