Ahad, 27 November 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Gastronomi Barat K Club

Posted:

Gastronomi Barat K Club

Gastronomi Barat K Club

LAMB shank yang disediakan menggunakan sos lada hitam.


SEKIRANYA anda seorang penggemar menu Barat, pastikan anda tidak melepaskan peluang mencuba barisan sajian yang disediakan Restoran K Club, Taman Melawati, Kuala Lumpur.

Menjadikan daging kambing sebagai taruhan utama, menu seperti lamb shank dan lamb rack akan membuatkan pelanggan berpuas hati dengan tekstur kambing yang diimport dari New Zealand itu.

Bagi mengekalkan kualiti serta jus daging kambing tersebut, ia diperam semalaman atau paling minimum selama empat jam.

Pengurus Bankuet dan Acara K Club, Raja Amy Raja Ismail, 29, memberitahu, sejak pengurusan baharu mengambil alih restoran tersebut pada 1 Oktober lalu, ia kerap menerima tempahan majlis.

"Kita cuba memperkenalkan menu-menu baharu dan keistimewaan kita terletak pada makanan Barat seperti grilled salmon, spageti, kentang lenyek dan lain-lain.


GRILLED SALMON.


"Sos untuk kambing pula kita fokuskan kepada lada hitam dan cendawan di samping menu-menu sajian Thai dan tempatan," jelas Raja Amy yang memberi jaminan bahawa kesemua hidangan di restoran itu adalah halal.

Bermula dengan harga serendah RM10, restoran yang terletak di tingkat dua kelab tersebut mampu memuatkan 200 pelanggan pada satu-satu masa.

Tiga bilik persendirian turut disediakan bagi mereka yang mahukan privasi ketika menjamu selera atau pun mereka yang sedang bertemu pelanggan ketika waktu makan tengah hari.

Mereka yang berminat untuk menjalankan majlis perkahwinan, hari jadi atau apa sahaja acara yang bersesuaian dengan persekitaran restoran itu tersebut amat dialu-alukan.

Full content generated by Get Full RSS.

Gedung kamar tidur Getha

Posted:

Gedung kamar tidur Getha

Gedung kamar tidur Getha

GETHA, sebuah jenama kelengkapan bilik tidur terkemuka tempatan buat julung-julung kalinya memperkenalkan konsep pusat terapi tidur baru-baru ini.

Berdiri kukuh di Jalan Universiti dengan berlatar belakang bandar raya Petaling Jaya, Selangor, gedung utama dua tingkat berukuran 557 meter persegi (6,000 kaki persegi) itu merupakan pusat terapi tidur terbesar Getha antara sembilan cawangan yang lain.

Direka dengan menitikberatkan aspek gaya dan fungsi yang mampu merehatkan fikiran, gedung kelengkapan bilik tidur ini pasti akan menenangkan minda para pelanggan.

Ketua Pengarah Eksekutifnya, Vincent K.L Tan berkata, Getha merupakan jenama tempatan yang telah menembusi pasaran antarabangsa.

"Kami sentiasa memastikan jenama ini memberikan 'pengalaman tidur' terbaik buat para pelanggan kami. Idea di sebalik kewujudan gedung ini disebabkan peningkatan permintaan daripada pelanggan yang menginginkan produk terbaik buat keperluan kelengkapan tidur mereka," katanya.

Menyedari hakikat itu, beliau berkata, konsep gedung tersebut akan menghidupkan suasana tenang dan memberi ruang privasi bilik tidur seperti mana yang pelanggan inginkan.


PEMILIHAN tilam yang betul penting untuk menyokong tulang belakang semasa tidur.


"Malah, kami juga mempunyai pakar perunding yang berpengalaman untuk memberi khidmat nasihat kepada para pelanggan mengenai kepentingan menggunakan getah berkualiti bagi tilam mereka selain membantu pelanggan dalam mencari tilam baharu dengan saiz, gaya serta keutuhan yang sesuai," jelasnya.

Gedung utama tersebut menampilkan semua rangkaian tilam Getha seperti Dream Kingdom, siri Transform 360, siri ECO Kingdom, siri Togetha, siri Inner Green dan siri Bab selain pelbagai aksesori tidur di bawah satu bumbung.

Orang ramai boleh melayari laman sesawang www.getha.com.my. untuk mendapat maklumat lanjut.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved