Khamis, 13 Oktober 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Lelaki dibunuh dalam pergaduhan

Posted:

Lelaki dibunuh dalam pergaduhan

Lelaki dibunuh dalam pergaduhan

13/10/2011 6:10pm

IPOH - Seorang lelaki ditemui mati dipercayai dibunuh selepas berlaku pergaduhan di rumah sewanya di Menglembu di sini, hari ini.

Mayat Chen Woon Min, 47, ditemui terbaring di ruang tamu rumah itu dengan kesan kecederaan di kepala dan leher.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, dalam kejadian pada pukul 2 petang itu, Woon Min didatangi seorang lelaki yang didakwa pemilik rumah yang disewanya.

Kedua-dua mereka dilapor bertengkar dan siasatan awal polis mendapati Chen diserang menggunakan objek keras, katanya ketika dihubungi di sini.

Mayat Chen dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Penagih disyaki bunuh warga emas

Posted:

Penagih disyaki bunuh warga emas

Penagih disyaki bunuh warga emas

13/10/2011 5:47pm

KAJANG - Polis menahan seorang lelaki berusia 30-an kerana dipercayai terlibat dalam kes bunuh dan samun seorang wanita warga emas di Kampung Pasir Baru, Jalan Sungai Lalang, Semenyih di sini, 27 Sept lepas.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab berkata, suspek yang merupakan saudara terdekat mangsa ditahan di kawasan Semenyih kira-kira jam 1 pagi semalam.

"Polis menganggap kes ini telah berjaya diselesaikan dengan penahanan suspek yang merupakan seorang penagih dadah," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang di sini hari ini.

Beliau berkata, suspek dikenakan tahanan reman selama tujuh hari bermula hari ini manakala empat orang lelaki yang ditahan sebelum ini bagi membantu siasatan telah dibebaskan.

Dalam kejadian itu, S. Danaletcheme, 64, ditemui mati berlumuran darah dengan kesan tikaman di leher dan luka di kepala dalam keadaan kepalanya terbenam di dalam kolah bilik air di rumahnya kira-kira pukul 1.00 tengah hari 27 September lepas.

Abdul Rashid berkata, mangsa yang tinggal seorang diri ketika kejadian dipercayai disamun sebelum dibunuh oleh suspek menggunakan pisau dan parang yang ditemui di tempat kejadian. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Sewa kereta untuk seludup minyak

Posted:

Sewa kereta untuk seludup minyak

Sewa kereta untuk seludup minyak

13/10/2011 5:43pm

PADANG BESAR - Penyeludup minyak dikesan sanggup menyewa kereta buruk pada kadar RM100 sehari bagi memastikan kegiatannya berjalan lancar.

Pemangku Komander Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Perlis, Asisten Supritendan Noor Janihan Nanyan berkata, perbuatan itu dikesan dalam serbuan di Kampung Baru Bukit Chabang dekat sini kira-kira 10.45 pagi hari ini.

Penyeludup mengaut keuntungan besar dalam kegiatan menyeludup minyak bersubsidi sehingga sanggup menyewa kereta pada kadar itu, katanya kepada pemberita di sini.

Katanya dalam serbuan itu, sebanyak 1,115 liter petrol diisi dalam lima tong dram dan satu tong plastik besar dan 347 liter diesel diisi dalam empat tong plastik hitam dan satu tong dram, kesemuanya bernilai RM20,568 dirampas dalam dua buah kereta yang disewa.

"Kami turut merampas dua pam mesin penyedut minyak yang dipercayai digunakan dalam kegiatan penyeludupan minyak," katanya dan menurutnya bahan api itu dipercayai untuk diseludup ke negara jiran.

Dua lelaki rakyat tempatan berumur antara 20 dan 30 tahun turut ditahan dalam serbuan itu, katanya. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved