Khamis, 1 September 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Mati ditembak ketika jamu selera

Posted:

Mati ditembak ketika jamu selera

Mati ditembak ketika jamu selera

01/09/2011 8:40pm

SEREMBAN – Seorang penarik kereta yang sedang menjamu selera bersama tiga rakannya di sebuah restoran mati ditembak oleh dua lelaki sebelum mereka melarikan diri dengan sebuah motosikal dekat Taman AST di sini, tengah malam tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Sembilan, ACP Hamdan Majid berkata, dalam kejadian pukul 12.15 tengah malam itu, mangsa P. Vickneswaran, 33, dari Rasah di sini, maut di tempat kejadian selepas ditembak dari jarak dekat.

Katanya, mangsa terkena empat das peluru yang menembusi kepala dan badannya, manakala seorang lagi rakannya mengalami kecederaan kaki selepas dipercayai terkena peluru sesat.

"Ketika mereka sedang makan, tiba-tiba dua lelaki yang menaiki motosikal kapcai jenis Honda EX5 menghampiri kedai makan itu sebelum seorang daripada mereka meluru ke arah mangsa dan melepaskan beberapa das tembakan sebelum melarikan diri," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri di sini hari ini.

Katanya, rakannya yang cedera kemudian dihantar ke Hospital Seremban untuk mendapatkan rawatan.

Hamdan berkata, motif pembunuhan mangsa masih disiasat, tetapi tidak menolak kemungkinan kejadian itu disebabkan dendam. – Bernama

Kanak-kanak dan bapa saudara lemas

Posted:

Kanak-kanak dan bapa saudara lemas

Kanak-kanak dan bapa saudara lemas

01/09/2011 8:09pm

GEORGETOWN – Seorang kanak-kanak lelaki berumur 12 tahun dan bapa saudaranya dilaporkan lemas di pantai Pasir Panjang, Pulau Betong, Balik Pulau hari ini.

Mayat Abdullah Mukmin Ahmad, murid Sekolah Kebangsaan Pulau Betong dan Abdul Razak Osman, 32, ditemui kira-kira 11.20 pagi tadi oleh anggota bomba dan penyelamat serta polis.

Bapa kanak-kanak tersebut, Ahmad Nasser Osman, 42, berkata, Abdul Razak sedang cuba menyelamatkan anaknya yang sedang lemas, tetapi dia turut dihanyut arus deras.

"Melihatkan Mukmin sedang tenggelam, Razak terjun ke dalam laut untuk menyelamatkannya, tetapi ombak terlalu kuat sehingga turut menenggelamkan dia," katanya di rumah mayat Hospital Balik Pulau.

Timbalan Ketua Polis Daerah Barat Daya Pulau Pinang, DSP Lai Fah Hin mengesahkan kejadian tersebut dan menasihati orang ramai agar tidak mandi di pantai berkenaan.

"Ombak agak kuat daripada biasa dan sangat merbahaya. Orang ramai perlu berhati-hati semasa berada di pantai itu," katanya. – Bernama

Kes tembak pelajar: 3 polis ditahan

Posted:

Kes tembak pelajar: 3 polis ditahan

Kes tembak pelajar: 3 polis ditahan

01/09/2011 2:56pm

KUALA LUMPUR – Tiga anggota polis antara enam yang ditahan berhubung kejadian melepaskan tembakan yang mencederakan seorang pelajar kolej swasta di Taman Seri Rampai, Setapak, di sini semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, ketiga-tiga anggota itu berpangkat Koperal dan Lans Koperal.

"Dua daripada mereka bertugas di Bukit Aman dan seorang lagi di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurutnya, siasatan awal mendapati kejadian berpunca daripada pergeseran kenderaan, namun siasatan masih lagi dijalankan.

Selain tiga anggota polis itu, tiga lagi yang ditahan semalam adalah rakan mangsa berumur antara 20 dan 27 tahun.

Kesemua suspek ditahan reman sehingga 4 Ogos bagi membantu siasatan. – Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved