Isnin, 29 Ogos 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Umat Islam sambut Aidilfitri esok

Posted:

Umat Islam sambut Aidilfitri esok

Umat Islam sambut Aidilfitri esok

29/08/2011 9:21pm

KUALA LUMPUR – Umat Islam di negara ini menyambut Hari Raya Aidilfitri esok, demikian diumumkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Datuk Syed Danial Syed Ahmad.

Pengumuman itu disiarkan menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM) malam ini. – Bernama

4 ditahan: Kumpulan penjenayah tumpas

Posted:

4 ditahan: Kumpulan penjenayah tumpas

4 ditahan: Kumpulan penjenayah tumpas

29/08/2011 9:21pm

KUALA LUMPUR – Empat lelaki tempatan berusia 30-an yang bergiat aktif sejak awal tahun ini dengan melakukan kegiatan jenayah seperti mencuri, samun dan dadah ditahan polis di Bangsar di sini Jumaat lalu.

Tangkapan dibuat selepas polis menerima aduan daripada seorang pelayan restoran berusia 26 tahun di sebuah pusat beli-belah terkenal, di sini, yang diancam dengan sepucuk pistol palsu oleh seorang daripada suspek pada kira-kira jam 10.30 malam.

Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid berkata, sebelum itu, pengadu terbabit bertindak mengejar dua daripada suspek yang datang makan di restoran berkenaan selepas mereka meninggalkan premis itu tanpa membuat bayaran sebanyak RM100.

Bagaimanapun, seorang daripada suspek ketika dihampiri bertindak mengeluarkan sepucuk pistol palsu sambil mengugut pengadu sebelum menyerahkan sebuah telefon bimbit kepadanya dan berjanji akan datang membuat bayaran pada keesokan hari.

"Selepas mendapat aduan, polis membuat rondaan di sekitar kawasan Jalan Maarof, di sini dan berjaya menangkap semua suspek di sekitar jalan berkenaan sejam kemudian.

"Pemeriksaan polis mendapati tiga suspek berasal dari Kangar, Perlis serta seorang lagi beralamat di Ampang, di sini, masing-masing mempunyai rekod jenayah lampau dan tersabit pelbagai kesalahan termasuklah curi, rogol, ugutan jenayah, dadah dan sebagainya," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields, hari ini.

Selain itu, ujian air kencing terhadap suspek mendapati semua mereka positif dadah. – Bernama

Pemandu maut terkena renjetan elektrik

Posted:

Pemandu maut terkena renjetan elektrik

Pemandu maut terkena renjetan elektrik

29/08/2011 7:19pm

MARAN – Seorang pemandu lori maut selepas terkena renjatan elektrik apabila galah aluminium yang digunakannya untuk mengait kelapa terkena talian elektrik di Kampung Jara di sini pagi tadi.

Mangsa, Mohd Tarmizi Kamaruzzaman, 22, ketika kejadian itu berlaku pada pukul 11.30 pagi, sedang membantu ayahnya, Kamaruzzaman Muhamad, 50, mengait buah kelapa untuk membuat lemang.

Menurut Kamaruzzaman, anaknya itu yang masih bujang tinggal di Kuantan dan pulang berhari raya di kampung datuknya di sini kerana teringin memakan lemang.

"Ketika mengait buah kelapa itu, tiba-tiba galah yang digunakan tersentuh talian elektrik dan tangan mangsa terlekat pada galah itu," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Katanya, beliau yang mendengar jeritan itu bertindak membantu menarik badan mangsa daripada galah walaupun mangsa melarang mengakibatkan badannya turut melekat bersama badan anaknya akibat renjatan itu.

Jenazah mangsa selamat dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Jara di sini petang ini. – Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved