Ahad, 3 Julai 2011

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Taiwan lancar perang

Posted:

Taiwan lancar perang

Taiwan lancar perang

Daripada AZIZUL FAHMI
AHMAD ZABIDI
azizulfahmi@kosmo.com.my


RAJAGOBAL (kiri) berbincang dengan pengurus pasukan, Datuk Subhan Kamal mengenai strategi untuk menyekat Taiwan malam ini.


TAIPEI - Taiwan mula melancarkan perang psikologi menjelang aksi kedua pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2014 menentang Malaysia di Stadium Perbandaran Taipei malam ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sharapova tumbang

Posted:

Sharapova tumbang

Sharapova tumbang



LONDON - Pemain pilihan kelapan dari Republik Czech, Petra Kvitova (gambar) mencipta kejutan ke atas pemain pilihan, Maria Sharapova untuk merangkul gelaran juara acara perseorangan wanita pada Kejohanan Tenis Wimbledon buat kali pertama dengan kemenangan 6-3, 6-4 pada final semalam. Pemain berusia 21 tahun itu merupakan pemain wanita ketiga dari Republik Czech untuk menjuarai Wimbledon selepas juara sembilan kali, Martina Navratilova dan Jana Novotna melakukannya.

Kvitova yang tidak pernah mara ke final grand slam sebelum ini, melengkapkan kejayaannya itu pada permainan kesepuluh set kedua dengan melakukan beberapa servis ace. Ia satu kekecewaan besar buat pilihan kelima dari Rusia, Sharapova, juara edisi 2004 yang dilihat sebagai pilihan untuk menjulang gelaran grand slam keempatnya. Kekalahan Sharapova semalam jelas sekali berpunca daripada kegagalannya membuat servis yang sempurna yang mudah dibalas Kvitova. - AFP

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

UiTM, UKM tampil sebagai pilihan

Posted:

UiTM, UKM tampil sebagai pilihan

UiTM, UKM tampil sebagai pilihan

SAINGAN bola sepak Piala Menteri Pengajian Tinggi 2011 memasuki perlawanan kedua petang ini dengan lapan pasukan sekali lagi memburu kemenangan penting bagi mencerahkan peluang melangkah ke pusingan kalah mati. Dua pasukan pilihan, Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang masing-masing mengutip tiga mata berharga kelmarin, dilihat berpeluang mencatat kemenangan kedua ke atas lawan masing-masing di peringkat kumpulan.

Turun selaku juara bertahan, UiTM yang masih segar dengan kejayaan menewaskan Universiti Malaya (UM) 4-0 pada aksi pembukaan, diramal tiada masalah mengatasi pasukan Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) dalam Kumpulan A di Stadium UiTM petang ini. Begitupun, mereka perlu lebih berhati-hati kerana UTHM sudah pasti mahu memburu kemenangan pertama setelah hanya mampu seri 2-2 dengan Universiti Malaysia Sabah (UMS) kelmarin.

UM pula berpeluang untuk bangkit dari kekalahan besar 0-4 mereka kepada UiTM kelmarin dengan kemenangan ke atas UMS di Stadium UPM dalam satu lagi aksi Kumpulan A. Sementara itu, UKM juga dilihat sebagai pasukan pilihan dalam Kumpulan B dan akan turun menentang pasukan Kolej Komuniti Kedah (KKK) di Stadium UKM petang ini. UKM, finalis tahun lepas, memburu kemenangan kedua setelah menumpaskan Politeknik Kota Bharu (PKB) 3-0 pada aksi pertama, manakala lawan mereka dari Utara itu pula dalam misi menebus aib setelah kalah 2-4 kepada Universiti Multimedia Malaysia (MMU). Begitupun, MMU yang dilihat pencabar utama UKM dalam Kumpulan B, bakal berdepan laluan sukar petang ini kerana terpaksa berdepan PKB yang mahu bangkit memburu mata pertama dalam saingan edisi tahun ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved