Rabu, 22 Jun 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Remaja cuba seludup 2,000 liter diesel

Posted:

Remaja cuba seludup 2,000 liter diesel

Remaja cuba seludup 2,000 liter diesel

22/06/2011 7:39pm

PADANG BESAR - Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Perlis mematahkan cubaan penyeludupan diesel bersubsidi ke negara jiran setelah menahan dua remaja bersama sebuah lori mengandungi 2,000 liter diesel di Kilometer 27, Jalan Kangar-Padang Besar, di sini, hari ini.

Kedua-dua remaja lelaki berusia 18 dan 19 tahun itu ditahan dalam satu sekatan jalan raya di sini pada pukul 2.10 petang dan pemeriksaan mendapati diesel bersubsidi itu diisi penuh dalam dua buah tangki dalam lori berkenaan.

Komander UPP Perlis, DSP Zakaria Abdul Rahman berkata, diesel berkenaan bernilai RM3,800 itu dipercayai dibeli di sekitar Alor Setar, Kedah dan Kangar sebelum di bawa ke sini untuk diseludup ke negara jiran. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Jurugambar

Posted:

Jurugambar <i>Kosmo!</i> dikasari pesalah

Jurugambar Kosmo! dikasari pesalah

22/06/2011 7:33pm

SHAH ALAM - Seorang jurugambar sebuah akhbar kompak hari ini diserang dan dikasari oleh seorang pesalah kes khalwat ketika sedang bertugas di Mahkamah Rendah Syariah di sini.

Dalam kejadian pada pukul 12.15 tengah hari itu Shahrani Saibi dari akhbar Kosmo! telah diserang oleh Saharudin Mohd. Yusoff, 37, yang ketika itu keluar dari mahkamah selepas dijatuhi hukuman atas tuduhan berkhalwat dengan pasangannya Azilawati Jusoh.

Shahrani, seorang jurutera kanan, mengaku bersalah atas tuduhan itu.

Bagaimanapun, tindakan pantas rakan-rakan media lain berjaya mengelakkan kejadian lebih buruk.

Shahrani berkata, semasa diserang beliau membongkokkan badannya sambil memeluk kamera bagi mengelakkannya daripada dirampas atau dirosakkan.

Bagaimanapun, katanya, beliau tidak mengalami sebarang kecederaan akibat perbuatan oleh pelaku. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pembelaan kes Khir Toyo, 13 Julai

Posted:

Pembelaan kes Khir Toyo, 13 Julai

Pembelaan kes Khir Toyo, 13 Julai

22/06/2011 4:45pm

SHAH ALAM - Pihak pendakwaan hari ini mengakhiri kes terhadap bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo yang didakwa melakukan rasuah berhubung pemilikan dua lot tanah termasuk sebuah banglo di Seksyen 7 di sini empat tahun lepas.

Timbalan Pendakwa Raya Abdul Wahab Mohamed memaklumkan perkara itu kepada Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Wira Mohtaruddin Baki selepas saksi ke-25 pendakwaan, pemangku penguasa kanan Chang Ching daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selesai memberi keterangan.

Selepas perbicaraan bermula 6 Jun lepas, Mohtaruddin kemudian menetapkan 13 Julai ini untuk mendengar hujah pembelaan dan pendakwaan.

Mohamad Khir, 45, didakwa mendapatkan untuk diri dan isterinya, Zahrah Kechik, 45, suatu barangan berharga iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah yang terletak di No. 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L daripada pengarah Ditamas Sdn. Bhd., Shamsuddin Hayroni pada harga RM3.5 juta sedangkan ia dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved