Jumaat, 14 Mac 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Misi diperluas ke Lautan Hindi

Posted:

Misi diperluas ke Lautan Hindi

Misi diperluas ke Lautan Hindi

HISHAMMUDDIN menjelaskan sesuatu pada sidang akhbar mengenai perkembangan operasi mencari pesawat MAS MH370 di Hotel Sama-Sama, Sepang semalam. Turut kelihatan Azharuddin (kiri) dan Ahmad Jauhari.


SEPANG - Operasi mencari dan menyelamat pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370 yang hilang tanpa jejak genap seminggu semalam diperluaskan ke Lautan Hindi dan Laut Andaman.

Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, langkah tersebut dilakukan memandangkan usaha mencari di kawasan Selat Melaka dan Laut China Selatan sejak kehilangan pesawat itu pada Sabtu lalu tidak menemukan pesawat terbabit.

Beliau menjelaskan meskipun terdapat maklumat radar daripada pihak tentera yang mengesan pergerakan plot (penanda pergerakan pesawat) berpatah balik namun tiada pengesahan bahawa bahawa plot pergerakan itu adalah pesawat MH370.

"Kita melihat kepada sebarang kemungkinan dan apa yang saya hendak tekankan ialah operasi tetap memberikan fokus kepada usaha mencari pesawat yang hilang itu dan berharap dapat menjumpai kotak hitam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pelatih, warden ditahan polis

Posted:

Pelatih, warden ditahan polis

Pelatih, warden ditahan polis

Oleh ADHAM SHADAN dan JULIA ISMAIL
berita@kosmo.com.my


SUSPEK-SUSPEK (berbaju oren) dipercayai terlibat kes bunuh seorang pelatih pusat pemulihan dadah di Wakaf Bharu, Tumpat, Kelantan dibawa ke Mahkamah Majistret, Kota Bharu semalam untuk mendapat perintah reman.


TUMPAT - Seramai 11 pelatih pusat pemulihan dadah di Wakaf Bharu, di sini dan seorang warden berusia 43 tahun dicekup polis selepas dipercayai terlibat dalam kes bunuh seorang pelatih remaja di pusat itu awal pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Zaharudin Rasip, dalam kejadian pukul 2.30 pagi mangsa, kesemua suspek berusia 16 hingga 43 tahun difahamkan telah memukul mangsa, Muhammad Aiman Syahmi Hamdan, 18, dengan batang penyapu dan paip getah di tempat kejadian.

"Akibat kejadian itu, mangsa mengalami cedera parah di seluruh badan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tumpat di sini untuk mendapat rawatan segera.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Geng Robin Hai curi kereta mewah ditangkap

Posted:

Geng Robin Hai curi kereta mewah ditangkap

Geng Robin Hai curi kereta mewah ditangkap


ABD. MANAF menunjukkan gambar kereta mewah yang berjaya ditemui dalam Ops Lejang Mega pada sidang akhbar di Bukit Aman, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Polis menahan dua lelaki dipercayai anggota sindiket curi kenderaan mewah dikenali geng Robin Hai dan merampas 10 kenderaan pacuan empat roda bernilai RM1.9 juta dalam serbuan di sebuah gudang di Kawasan Perindustrian Mega, Bandar Teknologi Kajang, di Selangor 18 Februari lepas.

Ketua Penolong Pengarah Risikan, Operasi dan Rekod (D4), Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman Senior Asisten Komisioner Abd. Manaf Abd. Razak berkata, kedua-dua suspek berusia 21 dan 26 tahun itu ditahan bersama dua wanita dipercayai teman wanita mereka ketika Ops Lejang Mega di lokasi kejadian pada 4.30 petang.

Abd. Manaf berkata, ketika kejadian, polis ternampak dua kenderaan jenis Toyota Hilux dan sebuah Perodua Kancil dibawa keluar dari gudang itu sebelum mengekori ketiga-tiga kenderaan itu sehingga Plaza Tol Sungai Ramal.

"Polis berjaya menghalang kenderaan mereka sebelum kedua-dua Toyota Hilux dinaiki suspek mengundur laju dan merempuh sebuah kenderaan polis yang berada di belakang.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved