Khamis, 13 Mac 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Mon antara kerjaya dan rumah tangga

Posted:

Mon antara kerjaya dan rumah tangga

Mon antara kerjaya dan rumah tangga

MOMEN tercetusnya perkenalan antara Mon dan Hasrul melalui proses yang agak melucukan tetapi penuh nostalgia.


KOMPLOT dan berahsia bukan prioriti Mon Ryanti Muhammad Sahudina Lee. Ada seperkara yang dipegangnya untuk terus berahsia - tarikh perkahwinan.

Cukup baginya bercerita mengenai perihal perancangan, mahligai cinta idaman dan sinergi hidupnya dengan jejaka bernama Mohd. Hasrul Ali yang telah dikenalinya dua tahun lalu.

Jelas pendukung nama komersial Mon Ryanti, 26, ini biar tarikh itu menjadi tanda tanya buat masa sekarang kerana khuatir perancangan tidak melepasi ekspektasi yang diharap.

"Takut kalau terlalu teruja sampai bercerita semua perkara nanti tidak menjadi. Alhamdulillah, perancangan ke arah gerbang perkahwinan itu meliputi 40 peratus dan majlis itu insya-Allah akan berlangsung pada bulan September.

"Majlis pertunangan kami pula akan diadakan pada bulan Jun nanti di kampung saya di Johor Bahru, Johor dalam suasana sederhana saja," kata Mon membumi.

Mon yang hadir pada sesi fotografi eksklusif di Studio Utusan, Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur baru-baru ini memberitahu, dia menginginkan sebuah perkahwinan yang bertemakan gaya Inggeris dan dihiasi bunga-bunga hidup.

"Saya sukakan tema Inggeris kerana ringkas tapi menawan. Pada masa sama, saya membayangkan majlis perkahwinan saya nanti akan dihiasi dengan warna lavender kerana itu warna kegemaran saya.

"Dalam perancangan kami, majlis nikah akan diadakan di Johor Bahru (Johor) manakala majlis resepsi akan turut diadakan di Kuala Lumpur (rumah pengantin lelaki)," tambahnya.

Menangis

Pasangan itu telah menghadiri kursus perkahwinan sekitar awal bulan Februari lalu selepas Hasrul, 26, melamar Mon pada hujung bulan Januari.

"Memang semuanya berjalan pantas sampai saya tidak terduga akan berkahwin dalam masa terdekat. Padahal, adik perempuan saya lebih dahulu dirancangkan bertunang sebelum saya.

"Hasrul melamar saya dalam kereta ketika kami hendak keluar makan malam di Subang Jaya. Jom kahwin katanya, kemudian saya membisu dan tidak memberikan sebarang respons kepadanya sama ada bersetuju atau tidak.

"Selepas dua hari saya berfikir panjang, saya menelefon mama saya memberitahu akan perkara itu. Ketika itu saya menangis tanpa henti," cerita Mon.

Hasrul merupakan kenalan rapat abang Mon dan perkenalan bermula dua tahun lalu apabila jejaka itu berpura-pura mahu membeli kuih raya yang dijual pelakon filem Keramat itu.

"Dia kawan abang saya dan pada awalnya dia sangka saya kekasih abang saya. Ketawa besar saya dibuatnya. Malah, dia juga tidak tahu latar belakang saya sebagai pelakon pada mulanya.

"Kemudian, dia stalk Facebook abang dan adik perempuan saya tetapi gagal sehinggaah dia menghubungi saya untuk menempah kuih raya. Sejak itu kami mula mengenali satu sama lain," ujar Mon yang melihat teman lelakinya sebagai seorang pemalu dan romantik.

Paranoid

Hasrul merupakan seorang ahli perniagaan dan anak pertama daripada lima beradik. Jejaka yang berasal dari Subang Jaya, Selangor itu, kata Mon, seorang yang memahami, menghormati keluarganya dan sentiasa ada ketika susah.

"Saya seorang wanita yang berdikari dan tidak suka susahkan orang tapi apabila dia ada di sisi, saya rasa selesa dan boleh berkongsi semua perkara.

"Kalau sebelum ini segala keputusan di tangan saya sendiri, selepas ini kami perlu banyak berbincang antara satu sama lain dan tanggungjawab saya pun lebih besar," jelasnya.

Sementara itu, kata Hasrul mengenai keperibadian Mon: "Walaupun karakternya gila-gila tapi dia membuatkan saya selesa bersama. Memang masa mula-mula tahu dia artis saya cuak tapi lama-kelamaan menjadi biasa dan terima dia seadanya."

Melihat fenomena 'saham' populariti artis di Malaysia yang akan merudum selepas berkahwin, jelas Mon, dia percaya pada ketetapan rezeki yang dikurniakan Allah.

"Rezeki ada di mana-mana dan saya mahu produser atau pengarah melihat bakat saya bukannya status. Insya-Allah, selepas berkahwin pun saya akan terus aktif dalam bidang seni, cuma mungkin akan sedikit terbatas.

"Mungkin menjadi trend di Malaysia kalau artis yang berkahwin akan kurang berlakon atau tidak sepopular zaman solo. Bagaimanapun, saya tidak paranoid terhadap perkara tersebut dan tiada masalah pun bagi saya," kata Mon.

Sam akui kenal hati budi Aida

Posted:

Sam akui kenal hati budi Aida

Sam akui kenal hati budi Aida

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA


MINAT yang serupa menjadikan Sam dan Aida serasi bersama.


LAMA kisah cinta vokalis kumpulan Bunkface, Sam atau nama sebenarnya, Shamsul Annuar Mohd. Baharom tidak dibicarakan di dada akhbar.

Kali terakhir, Sam hangat digosipkan bercinta dengan pelakon jelita Juliana Evans.

Namun baru-baru ini tersebar beberapa keping gambar mesranya dengan seorang gadis bercuti di Pulau Tioman.

Siapakah gerangan gadis itu? Adakah itu teman wanita baharu Sam? Atau adakah mereka sekadar kawan?

Gambar-gambar tersebut dipercayai diperoleh dari laman sosial Instagram milik gadis itu.

Selepas diselidik, nama gadis itu ialah Aida Azira Hussin dan dia merupakan seorang wartawan sebuah program hiburan TV.

Ikuti penjelasan Sam mengenai gambar-gambar mesranya bersama gadis itu ketika mereka bercuti di Pulau Tioman beberapa hari lepas.

Selain itu, ada perkembangan terbaharu tentang karier seni Sam yang menarik untuk dikongsi bersama peminatnya.

Kosmo!: Boleh komen mengenai beberapa keping gambar Sam bercuti dengan seorang gadis di sebuah pulau di Malaysia baru-baru ini?

SAM: Itu gambar-gambar saya sedang bercuti di Pulau Tioman.

Siapakah gadis dalam gambar tersebut yang kelihatan mesra di samping Sam itu?

Kami berkawan. Kami masih dalam proses mengenali hati budi.

Adakah Sam bercuti di sana (Pulau Tioman) berdua sahaja?

Tidak. Saya pergi bercuti ke Pulau Tioman dengan kawan-kawan, bukan berdua.

Sudah berapa lamakah Sam mengenali dia (Aida)?

Saya sudah mengenali dia lebih kurang dua tahun. Kami sama-sama dalam industri hiburan.

Apakah kriteria Aida yang menarik minat Sam?

Dia bersahaja dan kami sekepala. Kami mempunyai minat yang sama dalam melakukan aktiviti luar.

Apakah projek Bunkface selepas lagu Rentak Laguku?

Kami (Bunkface) akan mengeluarkan single seterusnya yang berjudul Orang Kita. Lagu itu akan dilancarkan lepas sambutan Aidilfitri nanti.

Ia menceritakan tentang jika melakukan sesuatu seperti bercinta, kita tidak perlu berlebih-lebihan menyalurkan emosi.

Selain itu, ada sebuah syarikat di Singapura meminta saya mencipta lagu raya untuk keluaran di negara tersebut.

Selepas raya pula, Bunkface akan ke Jepun mengadakan persembahan di sana.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved