Isnin, 6 Januari 2014

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Nur Damia Irsalina yang istimewa

Posted:

Nur Damia Irsalina yang istimewa

Nur Damia Irsalina yang istimewa

Damia menunjukkan kemampuan menulis nama sendiri dan melukis menggunakan kaki sambil berbaring di Sekolah Kebangsaan Telemong, Hulu Terengganu semalam.


HULU TERENGGANU - Kegigihan murid istimewa Tahun Satu Sekolah Kebangsaan (SK) Kuala Telemong di sini yang sebelum ini dipaparkan media, Nur Damia Irsalina Daeng Malis terus mendapat perhatian pelbagai pihak.

Semalam, murid itu menerima kunjungan dua pakar perubatan rehabilitasi Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu yang mahu melihat keperluan sebenar Nur Damia untuk memudahkan lagi pergerakannya di sekolah dan di rumah.

Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri (Kesihatan Awam) Dr. Mohd. Jusoh berkata, pihak hospital akan membuat penilaian secara holistik untuk memantau keperluan kanak-kanak istimewa itu agar dia dapat bergerak seoptimum mungkin, sama seperti kanak-kanak normal yang lain.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kediaman YDP Besut ditembak

Posted:

Kediaman YDP Besut ditembak

Kediaman YDP Besut ditembak

Oleh NADZARUL AMIR ZAINAL AZAM dan KAMARUDIN HAMZAH
berita@kosmo.com.my


PASUKAN forensik polis memeriksa kesan tembakan pada cermin rumah Ibrahim.


BESUT - Keluarga Yang Dipertua (YDP) Majlis Daerah Besut berdepan detik cemas apabila kediaman mereka di Kampung Gong Kapas ditembak sebanyak enam das oleh pihak yang tidak dikenali awal pagi semalam.

Dalam kejadian pada pukul 6.15 pagi itu, Ibrahim Mohamad, 55, bersama isteri dan seorang anak mereka yang berada di dalam banglo setingkat tersebut dikejutkan dengan bunyi tembakan yang kuat tetapi ketika itu mereka tidak mengesyaki sesuatu pelik.

Keluarga tersebut bagaimanapun hanya menyedari bunyi tembakan tersebut sebenarnya ditujukan ke kediaman mereka pada pukul 8.30 pagi apabila mendapati terdapat kesan tembakan pada dinding rumah serta kereta Mercedes Benz CLK320 milik mereka, manakala serpihan peluru bertaburan di pekarangan rumah.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tangani isu dengan matang

Posted:

Tangani isu dengan matang

Tangani isu dengan matang


NAJIB berucap pada perhimpunan bulanan Jabatan Perdana Menteri di Dataran Perdana, Putrajaya semalam.


PUTRAJAYA - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mahu setiap isu yang berkaitan dengan perkara sensitif perlu ditangani secara matang dan bukan dengan cara emosi serta perasaan.

Menurutnya, isu-isu seumpama itu hendaklah ditangani berdasarkan kepada kedaulatan undang-undang serta pendekatan dialog dengan semua pihak.

"Apabila kita boleh duduk semeja, bincang cari penyelesaian, saya percaya kita dapat mengurangkan sebarang ketegangan yang boleh timbul atas apa-apa isu yang berbangkit dari semasa ke semasa.

"Tidak ada gunanya kalau kita berbangga dengan kejayaan kita tetapi salah satu daripada tiang seri negara kita biarkan hancur lebur. Ini bermakna segala-gala yang telah kita bina selama ini tidak membawa erti sama sekali," katanya pada perhimpunan bulanan Jabatan Perdana Menteri di Dataran Perdana di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved