Sabtu, 11 Januari 2014

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Polis China selamatkan tebusan

Posted:

Polis China selamatkan tebusan

Polis China selamatkan tebusan

BEBERAPA anggota polis kemudian menyerbu ke arah Zheng untuk menyelamatkan tebusan tersebut.


KUNMING - Seorang pencuri yang bersenjatakan sebilah pisau menjadikan seorang pekerja pembinaan sebagai tebusan selama empat jam di sini kelmarin.

Lelaki itu pada mulanya dikejar pihak polis kira-kira pukul 11 pagi waktu tempatan selepas dia cuba mencuri sebuah basikal sebelum menjadikan pekerja pembinaan tersebut sebagai tebusan.

Suspek yang dikenali sebagai Zheng kemudiannya meletakkan pisau di leher lelaki itu sebelum dia masuk ke dalam sebuah kedai elektrik.

Polis yang mengepung tempat kejadian cuba memujuk suspek supaya menyerah diri.

Namun, selepas hampir empat jam mencuba memujuknya supaya menyerah diri, pihak berkuasa kemudian bertindak menyerbu lokasi kejadian.

Dalam kejadian itu, suspek berjaya ditangkap.

Tebusan berkenaan berjaya dibebaskan dan dibawa ke sebuah ambulans.

Namun, dia tidak mengalami sebarang kecederaan. - Agensi

Hathaway hampir lemas di Hawaii

Posted:

Hathaway hampir lemas di Hawaii

Hathaway hampir lemas di Hawaii


HATHAWAY kelihatan hampir lemas di tepi Pantai Oahu, Hawaii pada Rabu lalu.


HONOLULU - Aktres terkenal, Anne Hathaway hampir lemas selepas ditarik arus kuat ketika dia sedang berenang di Pantai Oahu di sini pada Rabu lalu.

Bagaimanapun, Hathaway yang sedang bercuti di Hawaii bersama suaminya, Adam Shulman berjaya diselamatkan oleh seorang peluncur yang kebetulan mendengar suara wanita itu.

Hathaway, 31, hampir lemas selepas terperangkap dengan arus kuat tetapi peluncur tersebut bergegas berenang mendapatkan aktres itu sebelum membawanya ke pantai.

Laman web TMZ.com melaporkan, Hathaway yang popular dengan filem Devil Wears Prada menyedari luka di kaki dalam kejadian itu tetapi keadaannya tidak serius.

Shulman dilihat mencuci luka di kaki isterinya sebelum membalut kecederaan itu dengan kain yang terdapat dalam kit pertolongan cemas.

Mereka kemudiannya dilihat tersenyum bersama dan berjalan-jalan di tepi pantai dengan gembira selepas insiden itu berlaku. - Agensi

Misteri bangkai lembu ditemui di tepi pantai

Posted:

Misteri bangkai lembu ditemui di tepi pantai

Misteri bangkai lembu ditemui di tepi pantai


SEORANG pekerja mengalihkan bangkai seekor lembu yang ditemui di sebuah pantai di Ystad, selatan Sweden semalam.


COPENHAGEN - Penemuan bangkai hampir 12 ekor lembu yang terdampar di kawasan pantai di Denmark dan Sweden menyebabkan polis di kedua- dua buah negara rantau Scandinavia itu menjadi bingung tentang punca kejadian tersebut boleh berlaku.

Sejak 29 Disember tahun lalu, lapan bangkai lembu ditemui oleh para pengunjung di pantai selatan Sweden dengan tiga ekor lagi dijumpai di Denmark.

Semua bangkai lembu tersebut ditemui dengan sebahagian telinga haiwan itu dipotong.

Polis Denmark dan Sweden menyatakan kelmarin bahawa terdapat kemungkinan lembu-lembu itu dicampak dari atas sebuah kapal ke Laut Baltik.

Pihak berkuasa kini cuba mengesan kapal-kapal pengangkut haiwan ternakan yang melalui perairan dua negara itu sejak beberapa minggu lalu bagi menyelesaikan kes tersebut. - AP

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved