Jumaat, 6 Disember 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Teknik jaringkan gol di bawah lampu neon

Posted:

Teknik jaringkan gol di bawah lampu neon

Teknik jaringkan gol di bawah lampu neon

PEMAIN futsal mengakui pengalaman bermain futsal dengan latar lampu neon merupakan satu aktiviti yang mengujakan.


BUAT JULUNG-JULUNG kali, jenama produk penjagaan dan penampilan diri lelaki tempatan, Dashing For Men menganjurkan satu perlawanan futsal berasaskan cahaya neon di Malaysia untuk musim yang kedua.

Memperkenalkan dua bintang bola sepak pasukan Selangor FA, Afiq Azmi dan Bunyamin Umar, masing masing merupakan penyerang dan pemain pertahanan pasukan tersebut turut bersama duta jenama Dashing For Men, Remy Ishak dan Henry Golding.

Kali ini, Cabaran Dashing 2 dijangka memberi peluang kepada para peminat sukan tersebut merasai pengalaman dan menguasai teknik menjaringkan gol di bawah cahaya neon.

Penganjuran klinik futsal ini juga selari dengan objektif pihak penganjur, Dashing For Men membawa mesej berdaya saing antara satu sama lain di bawa bimbingan pemain profesional.

Bekas pemain bola sepak kebangsaan dan pemenang Anugerah Premier League Malaysian Golden Boots, Rusdi Suparman akan mengetuai sesi latihan klinik futsal neon Cabaran Dashing 2.

Klinik futsal ini juga akan memberi peluang kepada peserta melihat bintang pasukan Selangor, Afiq dan Bunyamin melakukan demonstrasi langkah asas permainan futsal seperti menghantar, menggelecek, menghalang dan menyerang. Teknik dan tip yang dipelajari akan diuji melalui sesi perlawanan persahabatan antara media dan peminat.

Pengalaman unik

"Kami melihat Cabaran Dashing 2 sebagai sebuah platform inovatif dalam melahirkan individu berkeyakinan dan bertenaga. Ia mampu membuatkan anda lebih bertenaga dan kunci kepada keakraban persahabatan," jelas Afiq.


PENDEDAHAN futsal neon menawarkan peserta pelbagai cabaran yang menarik.


Sebagai pemain bola sepak profesional, pengalaman beraksi di bawah lampu neon adalah unik dan tersendiri. Pendedahan ini mencabar keyakinan dan ketangkasan seseorang membolosi pertahanan lawan. "Kami mahu semua peminat futsal di luar sana untuk menjadi mereka yang pertama merasai pengalaman bermain di bawah lampu neon ini," kata Bunyamin.

Klinik futsal ini juga merupakan pengalaman yang dikhas kepada 15 pemenang peraduan Aplikasi Cabaran Dashing 2 di laman Facebook, Dashing For Men. Pemenang utama Ahmad Adlyn Othman teruja bukan hanya untuk menyertai klinik futsal, malah kerana diberi peluang untuk beraksi bersama Remy Ishak dan Henry Golding sebagai Dashing All Stars di perlawanan akhir Cabaran Dashing.

Kapten kepada pasukan futsal neon Abdul Syamil Abd. Nashir, turut mengambil peluang menyertai klinik futsal ini.

Musim kedua bakal memperlihatkan ketangkasan beraksi di bawah cahaya neon untuk memenangi hadiah utama wang tunai RM10,000 dan peluang esklusif melawat studio produksi Astro Sports HD.

"Sebagai sebuah sukan kegemaran kaum lelaki, kami amat berbangga kerana menjadi pelopor dengan menawarkan cabaran dan kelainan menerusi perlawanan futsal neon. Ia pasti akan mencabar peserta dari segi fizikal dan mental untuk menjaringkan gol hanya diterangi cahaya neon. Sehubungan itu, kami menjangkaui batasan sukan dengan melalui aspirasi sukan melalui pengalaman di Klinik Futsal Cabaran Dashing 2," jelas Pengurus Pemasaran Wipro Unza (M) Sdn. Bhd., Rishi Pahwa.

Cabaran Dashing 2 akan mengumpul pasukan futsal neon terbaik melalui perlawanan wilayah Cabaran Dashing 2.

Mereka akan berentap pada pusingan separuh akhir sebelum membolosi lawang gol lawan pada pusingan separuh akhir dan beraksi pada pusingan akhir Cabaran Dashing 2 pada 13 Disember ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved