Jumaat, 27 Disember 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Variasi 10,000 mainan untuk dimiliki

Posted:

Variasi 10,000 mainan untuk dimiliki

Variasi 10,000 mainan untuk dimiliki

Oleh KHADIJAH MOHAMAD NOR
khadijah.mohamadnor@kosmo.com.my

SUSUN atur di Hamleys yang kemas mampu menarik perhatian pelanggan untuk menerokai premis ini.


MELANGKAH masuk ke kedai permainan terkemuka, Hamleys yang baru dibuka di Lot F319, Tingkat Satu Highstreet, pusat beli-belah 1 Utama pada 30 November lalu, hati rasa begitu teruja apabila melihat koleksi permainan yang ditawarkan.

Bayangkan lebih 10,000 permainan daripada pelbagai jenama, ia mampu menyebabkan anda terasa seperti ingin menjadi kanak-kanak semula dan menikmati keseronokan bermain yang tiada tandingannya di alam dewasa.

Apa yang penting, permainan yang terdapat di kedai ini bukan hanya untuk generasi muda, tetapi juga untuk pengumpul dan penggemar permainan tradisional yang moden seperti set kereta api, anak patung Barbie dan permainan papan di Hamleys.

Tampil dengan konsep yang lebih segar dan bersifat interaktif, para pelanggan pasti seronok dalam menerokai setiap sudut ruang kedai seluas 6,241 meter persegi itu.

Ini kerana, terdapat kakitangan Hamleys yang mahir dan terlatih bersedia melakukan demonstrasi alat permainan untuk memudahkan pelanggan menilai kehebatan sesuatu permainan tersebut.


PELBAGAI jenis permainan untuk semua peringkat umur disediakan di Hamleys.


Ketua Pegawai Eksekutif Hamleys, Gudjon Reynisson berkata, pembukaan kedai utama Hamleys di Malaysia diharap mampu membawa keriangan kepada rakyat negara ini terutama kanak-kanak.

"Selama lebih 250 tahun, Hamleys telah membawa kegembiraan dan pengalaman ajaib kepada kanak-kanak di semua peringkat umur. Sebagai contoh, setiap keluarga yang memasuki premis Hamleys akan disambut oleh patung beruang Hamley dan Hattie, menonton persembahan boneka atau mengambil bahagian dalam silap mata.

"Inilah cara Hamleys untuk memastikan para pelanggan mengalami sendiri hiburan yang unik," ujar Reynisson ketika ditemui pada majlis pelancaran premis tersebut di Damansara Utama, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Diasaskan pada tahun 1760 oleh William Hamley, seorang peniaga berbangsa Cornishman, kedai Hamleys yang pertama telah dibuka di Holborn, London. Pada tahun 1881, ia berpindah ke Regent Street. Kini, gedung utama Hamleys di London setinggi tujuh tingkat mempunyai lebih 40,000 jenis mainan.

Jenama global

Di samping itu, Hamleys juga merupakan jenama global yang telah memiliki 30 buah kedai di 12 buah negara dan wilayah termasuk India, Rusia, Emiriyah Arab Bersatu dan Scandinavia.


SI CILIK anda pasti teruja mencuba pelbagai koleksi permainan yang ditawarkan.


Francais Hamleys di Malaysia kini dipegang oleh GRV Toy Store dari Kumpulan GRV.

Sementara itu, Pengarah GRV Toy Store, Kim Manaf memberitahu, harga alat permainan yang ditawarkan di Hamleys sangat kompetitif dan berpatutan.

"Ia bermula dari harga serendah RM9.90 sehingga paling mahal bernilai RM6,000 iaitu permainan kuda goyang yang diperbuat daripada kayu.

"Setiap hari adalah hari yang ajaib di Hamleys dan kami mahu pelanggan sentiasa teruja dengan pelbagai aktiviti, pertandingan, watak dan lawatan dunia hiburan. Jika pelanggan kerap mengunjungi kedai Hamleys, mereka pasti tidak akan terlepas apa-apa acara yang diadakan," ujarnya.

Antara jenis permainan yang terdapat di Hamleys ialah seni kraf, aksi, binaan, anak patung, alat permainan luar, pra sekolah dan kenderaan. Jenama popular yang ada pula termasuklah Marvel, Star Wars, Transformers, Hotwheels, Max Steel, Disney Princess, Play-doh, Fisher Price dan Upin & Ipin.

Turut hadir pada majlis pembukaan Hamleys itu ialah Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan Ludendo, Rudolph Hidalgo; Pemangku Pesuruhjaya Tinggi British ke Malaysia, Ray Kyles dan Pengerusi GRV Toy Store Sdn. Bhd., Datuk Ishak Osman.

Tidak ketinggalan artis dan selebriti tempatan seperti Datuk Sheila Majid dan Dynas yang hadir bersama keluarga masing-masing.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved