Selasa, 11 Jun 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Maut angkara bom ikan

Posted:

Maut angkara bom ikan

Maut angkara bom ikan

Oleh NUR AISHAH AMIN, ALFEY CHESTER dan ROSMAWATI SALIHIN
berita@kosmo.com.my

KEADAAN rumah kayu disewa Attaulah di Kampung Air, Semporna yang dibom semalam.


SEMPORNA - Seorang lelaki warga Pakistan maut manakala empat rakan senegaranya terselamat selepas sebutir bom dipercayai bom ikan meletup di ruang tamu sebuah rumah di Kampung Air di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4.20 pagi itu, peniaga kain, Attaulah Hukmat Khan, 35, yang sedang tidur di ruang tamu rumah kayu itu ditemui mati di dalam laut. Rakan-rakannya pula tidak cedera.

Ketua Polis Daerah Semporna, Deputi Superintendan Mohd. Firdaus Francis Abdullah berkata, semasa kejadian Attaulah tidur di ruang tamu manakala empat rakannya yang berumur 22 dan 50 tahun tidur di dalam bilik.

"Pemeriksaan awal mendapati hanya terdapat kesan goresan di perut dan dada mangsa, namun polis masih menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian mangsa," kata beliau ketika dihubungi semalam.

Menurut Mohd. Firdaus, kesan letupan itu dapat dilihat pada dinding, ruang tamu dan tingkap kaca yang pecah. Lantai yang pecah itu dipercayai menjadi penyebab mangsa tercampak masuk ke dalam laut sebelum mayatnya ditemui.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Maut dirempuh motosikal remaja

Posted:

Maut dirempuh motosikal remaja

Maut dirempuh motosikal remaja

Oleh SITI ROHAIZAH ZAINAL
berita@kosmo.com.my


JENAZAH Nor Asmah dituntut oleh ahli keluarga di rumah mayat HTAR semalam.


KUALA LANGAT – Hasrat Ketua Wanita UMNO cawangan Jenjarom untuk membuat pemeriksaan darah di Klinik Kesihatan Jenjarom di sini tidak kesampaian apabila dia maut selepas motosikal yang ditunggang dirempuh sebuah motosikal lain kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 7.30 pagi di hadapan Klinik Kesihatan Jenjarom itu, Nor Asmah Paniti, 52, yang menunggang motosikal Modenas seorang diri dilanggar dari belakang oleh motosikal jenis EX5.

Penunggang motosikal EX5 ialah seorang remaja lelaki berusia 18 tahun.

Kejadian itu dikatakan berlaku ketika Nor Asmah mahu membelok ke kanan untuk masuk ke kawasan klinik kesihatan.

Akibat rempuhan kuat, Nor Asmah terjatuh daripada motosikal menyebabkan kepalanya cedera parah manakala kaki dan tangan kanannya patah menyebabkan dia tidak sedarkan diri.

Mangsa kemudiannya disahkan meninggal dunia pada pukul 9.30 malam di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang (HTAR) selepas 14 jam menerima rawatan.

Remaja terbabit pula patah tangan kiri selain mengalami luka-luka di badan dan dirawat di Hospital Banting.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

BN fail 21 petisyen PRU-13

Posted:

BN fail 21 petisyen PRU-13

BN fail 21 petisyen PRU-13

KUALA LUMPUR - Barisan Nasional (BN) mengambil keputusan untuk memfailkan 21 petisyen bagi kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri bagi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu.

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, keputusan tersebut diambil setelah mengambil kira pelbagai faktor seperti menjimatkan masa mahkamah dan mengelakkan perbelanjaan tidak munasabah.

Menurutnya, BN pada mulanya merancang untuk memfailkan 50 petisyen namun dikurangkan kepada 21 selepas mempertimbangkan nasihat pasukan petugas undang-undang parti.

"Semua petisyen ini mempunyai asas yang kukuh dan mempunyai merit yang wajar dipertimbangkan mahkamah kelak," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved