Jumaat, 26 April 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Maut angkara pembunuh upahan

Posted:

Maut angkara pembunuh upahan

Maut angkara pembunuh upahan

Oleh NUR AISHAH AMIN
nuraishah.amin@kosmo.com.my

GAMBAR CCTV menunjukkan SUV jenis Nissan Murano (dalam bulatan) yang dinaiki Shaharuddin melintasi sebatang jalan di Putrajaya semalam.


PUTRAJAYA - Seorang pegawai kanan kastam yang dalam perjalanan ke pejabatnya dengan menaiki sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) jenis Nissan Murano mati ditembak disyaki dilakukan oleh dua pembunuh upahan dekat persimpangan lampu isyarat Lebuh Sentosa di sini semalam.

Kejadian pukul 8.15 pagi itu mengakibatkan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri), Datuk Shaharuddin Ibrahim, 58, maut ketika menerima rawatan di Hospital Putrajaya kira-kira sejam kemudian.

Jarak mangsa ditembak dengan pejabatnya di Jabatan Kastam Diraja Malaysia di Presint 2 di sini kira-kira empat kilometer.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, sebelum kejadian, kenderaan dipandu pemandu jabatan kastam itu berhenti di satu persimpangan lampu isyarat.

Katanya, dua lelaki bermotosikal kemudian menghampiri mereka sebelum pemboncengnya melepaskan tiga das tembakan yang mengenai leher dan kepala Shaharuddin. Mangsa ketika itu berada di tempat duduk penumpang hadapan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Bakal pengantin mati ditembak dua lelaki bermotosikal

Posted:

Bakal pengantin mati ditembak dua lelaki bermotosikal

Bakal pengantin mati ditembak dua lelaki bermotosikal

Oleh ZULHILMI JALIL
zulhilmi.jalil@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Hasrat seorang bakal pengantin lelaki untuk melangsungkan perkahwinan bulan depan tidak kesampaian apabila dia mati ditembak ketika berhenti di lampu isyarat bulatan Cheras-Kajang di Taman Billion di sini semalam.

Kejadian pada 11.30 pagi itu mengakibatkan tauke kedai gunting rambut, R. Karikaalan, 29, maut dua jam kemudian ketika dirawat di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) selepas terkena dua das tembakan di badan.

Insiden itu turut mengakibatkan ibu mangsa, 60, yang menaiki kenderaan pelbagai guna Nissan Grand Livina dipandu Karikaalan cedera selepas terkena dua das tembakan di tangan kanannya.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa dalam perjalanan ke rumah kenalan dan saudaranya untuk mengedarkan kad jemputan kahwin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, siasatan awal mendapati dua lelaki menaiki sebuah motosikal yang menghampiri kereta mangsa telah melepaskan 10 das tembakan menggunakan pistol jenis semi automatik.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pensyarah didakwa salah guna kuasa

Posted:

Pensyarah didakwa salah guna kuasa

Pensyarah didakwa salah guna kuasa


MOHAMAD NASIR (depan, tengah) dibawa ke Mahkamah Sesyen George Town semalam atas tuduhan salah guna kuasa.


GEORGE TOWN - Seorang pensyarah di Pusat Pengajian Sains Kimia, Universiti Sains Malaysia (USM) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas 27 tuduhan salah guna kuasa untuk mendapatkan suapan bernilai RM141,000 sejak empat tahun lalu.

Profesor Madya Dr. Mohamad Nasir Mohamad Ibrahim, 42, yang juga seorang penggawa Desasiswa Saujana di universiti itu didakwa memilih syarikat adiknya, Arena Mulia Enterprise untuk membekal dan memasang barangan keperluan di asrama pelajar itu antara November 2009 hingga Disember 2011.

Mohamad Nasir didakwa melakukan kesalahan itu melalui borang pesanan kepada syarikat berkenaan bagi membekalkan dan memasang kerja-kerja servis serta pengisian semula cecair penyegar, membalut kerusi, besi aluminium dan beberapa peralatan lain.

Bapa kepada tiga cahaya mata itu dituduh mengikut Seksyen 23(1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang boleh dihukum penjara tidak lebih 20 tahun dan denda tidak kurang daripada lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 atau mana-mana yang lebih tinggi.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved