Isnin, 15 April 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Kena serbu ketika proses dadah

Posted:

Kena serbu ketika proses dadah

Kena serbu ketika proses dadah

Oleh NUR AISHAH AMIN
nuraishah.amin@kosmo.com.my

AB. RASHID menunjukkan sebahagian heroin yang dirampas daripada tiga individu termasuk sepasang suami isteri pada sidang akhbar di Kajang, Selangor semalam.


KAJANG - Taktik tiga individu termasuk sepasang suami isteri membina rumah di perkampungan Orang Asli di Kachau, Ulu Semenyih dekat sini untuk dijadikan makmal memproses dadah terbongkar apabila diserbu bersama heroin bernilai RM300,000 Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab. Rashid Ab. Wahab berkata, kegiatan haram itu dikesan selepas polis menerima aduan daripada penduduk yang curiga mengenai tindak-tanduk tiga suspek tersebut di dalam kampung mereka.

"Makmal itu diserbu pada pukul 4 petang. Pemeriksaan menemui dua paket plastik lutsinar dan tiga ketulan mampat dadah jenis heroin yang dianggarkan bernilai RM300,000.

"Kita percaya mereka membina makmal dadah tersebut beberapa minggu lalu berdasarkan peralatan yang dirampas dalam keadaan baharu," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Lelaki mati ditembak ketika bersarapan

Posted:

Lelaki mati ditembak ketika bersarapan

Lelaki mati ditembak ketika bersarapan


MUTHAZAGAL mati selepas ditembak dari jarak dekat oleh seorang lelaki ketika sedang bersarapan di sebuah warung di Taiping, Perak semalam.


TAIPING - Seorang lelaki yang sedang menikmati sarapan pagi maut selepas ditembak dari jarak dekat dalam kejadian yang turut disaksikan lebih 20 pelanggan di sebuah warung di Dataran Pasar, Simpang dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Yusuf Mohd. Diah berkata, kejadian pukul 9.05 pagi itu mengakibatkan A. Muthazagal, 46, mati di tempat kejadian selepas terkena satu das tembakan di belakang kepalanya.

Katanya, kejadian berlaku apabila mangsa didatangi seorang lelaki memakai topi keledar bertutup penuh yang terus melepaskan tembakan.

"Suspek yang memakai baju T dan berseluar panjang itu kemudian melarikan diri ke seberang jalan dan menaiki sebuah motosikal jenis Yahama Ego berwarna hitam yang ditunggang oleh seorang lelaki lain," katanya kepada Kosmo! semalam.

Santapan terakhir

Posted:

Santapan terakhir

Santapan terakhir

Oleh RAIS YEOP JOHARI
rais.johari@kosmo.com.my

ANGGOTA polis memeriksa mayat Kok Soon yang mati ditembak ketika sedang makan di sebuah restoran di Seremban kelmarin.


SEREMBAN - Seorang penjenayah bertindak kejam apabila menembak mati seorang ahli perniagaan dari jarak dekat ketika mangsa sedang menjamu selera bersama isteri dan dua anaknya di sebuah restoran di Pusat Komersial Oakland di sini kelmarin.

Kejadian mengejutkan pukul 6.55 petang itu mengakibatkan Tan Kok Soon,56, mati di restoran tersebut selepas terkena tembakan di belakang badannya.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Superintendan Zazali Hashim berkata, kejadian berlaku apabila mangsa yang sedang makan bersama ahli keluarganya didatangi suspek yang menunggang sebuah motosikal dan memakai topi keledar berpenutup penuh.

Katanya, suspek kemudian terus melepaskan tembakan dari belakang mangsa mengakibatkan ahli perniagaan tersebut rebah di hadapan isteri dan dua anaknya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved