Selasa, 5 Februari 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Ella nafi usung suami

Posted:

Ella nafi usung suami

Ella nafi usung suami

"SAYANG, sini kejap. I mahu kenalkan you dengan media," ungkap Norzilla Aminuddin atau nama pentasnya, Ella, kepada suaminya, Azhar Ghazali, dengan suara penuh manja.

Biarpun sedang makan, Azhar lantas bangun menghampiri Ella.

"Terima kasih sayang. I love you...muahhh," luah penyanyi rock terkenal itu dengan reaksi flying kiss ekoran kesudian suaminya mengikut permintaannya itu.

Bagi sesiapa yang tidak mengenali penyanyi terkenal itu pasti hati berkata dia seorang 'gedik' atau sengaja berperilaku manja.

Namun, bagi yang sudah mengenalinya, Ella memang seorang yang manja secara semula jadi.

Azhar yang diajukan soalan tentang sikap manja Ella ketika di rumah bersama pula secara berterus-terang memberitahu: "Jika di luar rumah Ella kelihatan sudah terlalu manja, ketika di rumah dia lebih manja daripada apa yang dilihat di luar rumah."

Lantas, juruterbang penerbangan tambang murah, Firefly itu ditebak lagi dengan soalan tidak timbulkah perasaan cemburu dalam dirinya dengan perilaku Ella yang terlalu manja itu, dia tenang menuturkan jawapan.

"Di luar sifat manja dia tidak keterlaluan. Moga manja dia itu tidak menimbulkan fitnah. Begitupun, jika ada yang tidak kena pada pandangan mata saya, setiap malam saya akan bermuhasabah dengan dia," akui Azhar ketika ditemui pada majlis pelancaran acara Larian Selamatkan Hutan 2013 anjuran Pertubuhan Pelindung Khazanah Alam (Peka) di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Menyambung bicaranya, ujar Azhar, sifat manja itu tiada salahnya kerana ia boleh mengeratkan lagi hubungan suami isteri.

Melihat kelibat Azhar yang sentiasa hadir menemani Ella pada majlis-majlis media, persoalan terus ditebak kepada Ella tentang adakah Ella sengaja mengusung suaminya.

Ujar Ella, tidak semua majlis media dihadirinya bersama Azhar.

"Azhar hanya menemani saya jika dia tidak bekerja dan tidak mempunyai apa-apa kerja yang perlu dilakukannya," luahnya.

Turunkan ego

Kini, selepas melewati usia enam bulan menjadi pasangan suami isteri setelah bernikah pada 7 Julai lalu, banyak aktiviti yang sudah dilakukan Ella dan Azhar bersama seperti melakukan kerja-kerja rumah.


TERKENAL dengan sikap manjanya, Ella mengakui dirinya kini masih dalam proses belajar untuk menjadi seorang isteri yang sempurna.


Mungkin ada sesetengah suami bersikap ego dan menganggap kerja rumah hanya dilakukan oleh isteri.

Namun bagi Azhar, dia sanggup menurunkan egonya sebagai suami dan melakukan kerja-kerja rumah bersama-sama Ella.

"Tolong isteri membuat kerja-kerja rumah seperti mengemas juga dapat mengeratkan kasih sayang," jelas Azhar.

Balas Ella pula, dia juga masih belajar menjadi seorang isteri yang sempurna seperti memasak untuk suaminya.

"Setakat ini, Ella sudah memasak untuk dia," ungkap Ella pula.

Usai menemu bual, Azhar meminta menyambung kembali menjamah hidangannya. Sekali lagi Ella berterima kasih kepada suaminya sambil mengucapkan perkataan cinta kepada Azhar.

Kongsi Ella, dia hanya mengikut saranan pakar motivasi terkenal, Datuk Dr. Fadzilah Kamsah yang berpesan supaya suami isteri sentiasa mengucapkan perkataan cinta terhadap pasangan masing-masing.

"Saya dan dia (Azhar) sama-sama suka meluahkan perasaan cinta setiap hari.

"Namun, ucapan itu haruslah diucapkan sepenuh hati dan secara semula jadi," jelas Ella.

Melihat betapa intimnya pasangan suami isteri ini, Ella ditebak pula dengan soalan bagaimana perasaannya jika berjauhan dengan Azhar.

Ujar Ella, dia pernah berjauhan dengan suaminya selama lima hari disebabkan tuntutan kerja dan perasaan yang dialaminya sememangnya tidak menggembirakan.

"Memang tidak seronok berjauhan dengan suami tetapi saya faham dia ada karier dan saya juga ada karier yang harus dilakukan.

"Berjauhan ini sebenarnya bagus untuk perkembangan karier masing-masing. Pada ketika itu, kita boleh fokus pada kerja dan apabila berjumpa kembali kita boleh kongsi cerita dan hubungan suami isteri tidak bosan," ceritanya.

Sengaja mengusik Ella, soalan ditebak kepadanya tentang adakah dia cemburu dengan kerjaya suaminya sebagai juruterbang yang sentiasa dikelilingi oleh para pramugari cantik?

Lantas Ella menegaskan, dia sentiasa berfikir positif. "Jika fikir positif, saya dapat jalani hidup dengan lebih tenang," ujarnya.

Konsert


BAHAGIA. Ella dan Azhar sudah enam bulan bergelar suami isteri.


Bercerita tentang karier seninya, kata Ella, dia bakal mengadakan konsert jelajahnya pada bulan April ini.

Selain konsert, dedah Ella, dia juga bakal terlibat dengan beberapa projek khas yang tidak boleh didedahkannya buat masa ini.

"Konsert jelajah saya nanti akan dijayakan dengan kerjasama syarikat rakaman Warner Music dan sebuah syarikat yang saya terpaksa rahsiakan namanya.

"Buat masa ini, kami sudah kenal pasti beberapa lokasi untuk konsert jelajah itu nanti. Penutup konsert itu yang berkonsepkan akustik akan berlangsung di Kuala Lumpur," ujarnya yang akan mengadakan sidang akhbar untuk pengumuman konsert jelajah nya nanti.

Mengulas mengenai projek khasnya itu, apa yang boleh didedahkan Ella adalah, dia bakal berduet dengan seorang penyanyi terkenal tempatan dan juga seorang penyanyi baharu antarabangsa yang lagunya kini sering diputarkan di corong-corong radio.

AG, Scha hos baharu Muzik Muzik 28

Posted:

AG, Scha hos baharu Muzik Muzik 28

AG, Scha hos baharu Muzik Muzik 28


PROGRAM Muzik Muzik 28 kini berwajah baharu, impak kemunculan Scha dan AG sebagai hos.


PENDEKATAN baharu dilakukan produksi program hiburan popular TV3, Muzik Muzik dengan menggandingkan penyampai radio Hot FM, AG dan pelakon terkenal Scha Al Yahya.

Gandingan itu menurut penerbit Muzik Muzik 28, Azman Ghaffar sebagai langkah untuk memberikan kelainan selain menyuntik elemen baharu supaya rancangan itu kekal bertahan.

"Kami mencari penyampai yang popular dan dikenali, kebetulan pula AG kini popular dengan slot Bibir Fifi di stesen radio Hot FM dan Scha pula terkenal dengan bakat pengacaraan televisyen.

"Jadi, gabungan kedua-dua selebriti ini bukan pilihan yang salah dan mereka senang mencipta keserasian," katanya ketika sidang akhbar Muzik Muzik 28 di Sri Pentas, Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Azman tidak menolak sekiranya kedua-dua hos tersebut diteruskan gandingan sehingga ke pentas Anugerah Juara Lagu ke-28 (AJL 28) tahun depan.

"Kriteria hos yang dicari untuk mengacarakan AJL perlulah betul-betul kuat dari segi pengacaraan dan berpengalaman.

"AG dan Scha sejujurnya layak untuk mengacarakan AJL. Oleh sebab itu, mereka digandingkan bersama dari sekarang sebagai persediaan untuk ke pentas AJL nanti," tambahnya.

Komitmen AG

Terharu dengan tawaran yang diberikan, kata AG, peluang itu merupakan pengalaman baharu baginya dan berharap akan dapat melakukan yang terbaik.

"Saya masih lagi sedang belajar dan peluang mengacarakan program hiburan yang sudah mencecah 28 tahun bukan senang datang. Komitmen ini melibatkan tempoh waktu yang panjang.

"Jika diberikan kepercayaan untuk mengacarakan AJL, saya amat berbesar hati dan program itu salah satu antara tanda dagang Media Prima.

"Saya akan melakukan yang terbaik dan semestinya tidak boleh sombong untuk belajar daripada kawan-kawan yang pernah mengacarakan AJL seperti Faizal Ismail dan Ally Iskandar," kata AG.

Sementara itu, ujar Scha tempoh masa setahun yang diberikan kepadanya untuk mengacarakan Muzik Muzik 28 tidak mencukupi untuk dirinya beraksi di pentas berprestij AJL.

"Latihan selama setahun sahaja diberi untuk saya mengendalikan Muzik Muzik 28. Jika benar saya akan mengacarakan AJL, semoga tempoh ini cukup buat saya," luahnya teruja.

Awal bukan jalan pintas

Bagaimanapun, Scha menolak dakwaan bahawa suaminya selaku pengacara program hiburan Melodi di TV3 menjadi batu loncatan untuk dia ditawarkan menjadi pengacara Muzik Muzik 28.

"Awal tidak buat apa-apa. Dia tidak menolak, memaksa atau menggalakkan saya untuk menerima tawaran ini. Katanya, kalau saya yakin untuk melakukan tugas ini saya patut ambil.

"Bukan dia yang berikan idea kepada pihak produksi Muzik Muzik 28, mungkin juga kenalannya yang pernah bekerja bersama dalam produksi lain sebelum ini," tambah Scha yang menyasarkan untuk kembali aktif dalam bidang pengacaraan sepanjang tahun 2013.

Muzik Muzik 28 masih mengekalkan carta lagu 20 terbaik dan pencalonan lagu baharu setiap minggu namun disuntik elemen infotainment dalam berkongsi perkembangan terkini industri muzik menerusi beberapa segmen baharu seperti Bzzz Bzzz, HOT dan Gosip Fifi.

Wajah baharu Muzik Muzik 28 yang menampilkan gandingan AG dan Scha boleh ditonton pada setiap hari Sabtu, pukul 5 hingga 6 petang mulai 2 Februari lalu. - KHAIRUL AMRI HASSAN

Mallika terima ugutan

Posted:

Mallika terima ugutan

Mallika terima ugutan


MALLIKA SHERAWAT


AKTRES seksi, Mallika Sherawat telah menerima ugutan gara-gara berlakon sebagai watak utama dalam filem Dirty Politics.

Sebanyak tiga panggilan telefon yang berbaur ugutan telah ditujukan khas buatnya kerana keberaniannya membintangi filem yang berkisar tentang kisah benar pembunuhan seorang wanita, Bhanwari oleh golongan ahli politik Rajasthan.

Bagaimanapun, ujar aktres berimej seksi itu, bukan dia yang menerima kesemua panggilan telefon itu, tetapi abangnya, Vikram.

"Seseorang telah menelefon abang saya, Vikram sebanyak tiga kali dengan berkata, 'Beritahu adik kamu (Mallika) supaya menghindarkan diri daripada topik ini (politik), " ujarnya kepada IANS.

Tegasnya lagi: " Setiap aktor dan aktres di India merupakan mangsa permainan politik. Setiap hari kami semua terpaksa bergelumang dengan politik. Untuk sukses di India, anda terpaksa bermain politik. Saya telah bermain untuk kedua-dua politik kotor dan politik bersih. Lebih kotor politik, lebih baik."

Filem arahan K.C. Bokadia turut menampilkan pelakon Om Puri, Jackie Shroff, Anupam Kher, Atul Kulkarni dan Ashutosh Rana.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Komen

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved