Khamis, 3 Januari 2013

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Misi balas dendam

Posted:

Misi balas dendam

Misi balas dendam

AHMAD ZAHID (kiri) menerima jersi baharu ATM pada sesi pengenalan pemain dan majlis penajaan di Hotel Quality, Shah Alam semalam.


ANGKATAN Tentera Malaysia (ATM) mempunyai misi peribadi pada perlawanan Piala Sumbangsih di Stadium Shah Alam malam esok.

Perlawanan itu menjadi medan terbaik ATM untuk menebus kekalahan 2-3 kepada Kelantan pada final Piala Malaysia 2012 di stadium yang sama, Oktober lalu.

Menteri pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, juara Liga Perdana itu perlu memanfaatkan peluang tersebut untuk membalas dendam terhadap juara treble musim lalu.

"Saya memetik kembali kata-kata Hairuddin Omar dalam laporan akhbar hari ini (semalam), pertemuan menentang Kelantan bukan sahaja misi membalas dendam tetapi sebagai medan penebus maruah kami.

"Kami memiliki sebuah pasukan yang boleh dikatakan mantap dan saya yakin pada pertemuan kali ini, kami mampu menyaingi pasukan gergasi Pantai Timur tersebut," katanya kepada pemberita pada sesi pengenalan skuad ATM dan majlis memperkenalkan penajaan Macron di Hotel Quality Shah Alam semalam.

Kelantan tekad pertahan gelaran

Posted:

Kelantan tekad pertahan gelaran

Kelantan tekad pertahan gelaran

Oleh YATIMIN ABDULLAH
sukan@kosmo.com.my


PARA pemain Kelantan bergambar selepas Majlis Pelancaran Jersi dan barangan Rasmi Pasukan Serta Pengumuman Penaja The Red Warriors 2013 di Kelantan Trade Centre, Kota Bharu semalam.


JUARA trebel musim lalu, Kelantan meletakkan sasaran untuk mempertahankan kejuaraan yang diraih musim lalu biarpun bakal berdepan saingan sengit daripada beberapa pasukan tahun ini.

Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa berkata, meskipun misi tersebut tampak sedikit sukar selepas kehilangan beberapa tonggak utama seperti Norshahrul Idlan Talaha, Nurul Azuan Roya dan Mohammad Ghaddar yang memilih untuk berhijrah ke pasukan baharu.

Bagaimanapun, beliau tetap optimis skuad The Red Warriors mampu mengulangi kejayaan yang dilakukan musim lalu.

"Saya akui, kehilangan tiga pemain tersebut merencatkan sedikit persiapan pasukan bagi mengharungi saingan musim ini kerana kita mempunyai masa yang singkat untuk mencari pengganti mereka.

"Harus diingat, saingan musim ini dijangka sengit selepas beberapa pasukan membuat persiapan rapi termasuk dari segi pemilihan barisan pemain. Saya menjangkakan antara pasukan yang akan memberikan cabaran buat skuad The Red War- riors musim ini ialah Perak, Selangor, Terengganu, Johor Darul Takzim dan Angkatan Tentera," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Pelancaran Jersi dan barangan Rasmi Pasukan Serta Pengumuman Penaja The Red Warriors 2013 di dewan utama Kelantan Trade Centre di Kota Bharu semalam.

Pada majlis tersebut, KAFA memperkenalkan 10 penaja rasminya untuk musim ini iaitu syarikat prabayar terkemuka Negara Hotlink Maxis, Azizan Osman.com, Sinar Harian, Tresenergy, Muda Osman, Mamme, Desa Murni Batik, Pure're Spritz, Redbull dan Keropok Sira Cap Nara Pasir Puteh.

Bagaimanapun, Annuar melihat perkara tersebut sebagai satu cabaran yang sihat dan perlu dihadapi oleh pasukannya dalam usaha untuk memperkasakan pasukan bagi saingan tahun ini.

"Bagi saya ia suatu persaingan yang sihat, secara tidak langsung ia akan meningkatkan lagi permainan pasukan. Ini adalah langkah yang baik untuk mengangkat lagi mutu saingan liga tempatan," ujarnya.

Mengulas mengenai tajaan itu, Annuar memberitahu Hotlink Maxis merupakan penaja utama Kelantan musim ini yang melibatkan jumlah tajaan paling besar sejak beliau dilantik menerajui KAFA.

KAFA belum terima bayaran tebus kontrak

Posted:

KAFA belum terima bayaran tebus kontrak

KAFA belum terima bayaran tebus kontrak

PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (KAFA) menjelaskan, pihaknya masih belum menerima bayaran tebus kontrak daripada bekas penyerang berbisanya, Norshahrul Idlan Talaha biarpun pemain tersebut telah menyarung jersi bersama pasukan Johor Darul Takzim musim ini.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, sehingga semalam pemain terbaik Liga Malaysia (Liga M) buat tiga musim berurut-turut ini masih belum membuat sebarang bayaran tebus kontrak seperti yang diminta oleh pihaknya.

Menuru Annuar, mengikut peraturan yang ditetapkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), pemain kebangsaan itu sepatutnya membayar harga tebus kontrak tersebut dalam tempoh 30 hari selepas didaftarkan bersama pasukan baharu.

"Kami tidak bantah keputusannya untuk menamatkan kontrak secara sebelah pihak tetapi sampai hari ini Mat Yo belum membayar harga tebus kontrak tersebut sehingga KAFA terpaksa membuat tuntutan kepada Jawatankuasa Status FAM.

"Nilai baki kontrak pemain tersebut bersama KAFA berjumlah RM400,000. Dalam kes ini kita telah mengemukakan afidavit kepada jawatankuasa berkenaan dan berharap agar mereka dapat menyelesaikan perkara ini secepat mungkin," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Pelancaran Jersi dan Barangan Rasmi The Red Warriors serta Pengumuman Penaja musim 2013 di dewan utama Kelantan Trade Centre di Kota Bharu semalam.

Annuar berkata, walaupun badan induk bola sepak negara itu mempunyai kuasa untuk memutuskan seseorang pemain layak bermain atau tidak dalam sesebuah liga setelah menebus kontrak, perkara tersebut sepatutnya tidak diambil mudah.

Bagaimanapun Annuar berkata, FAM boleh membenarkan seseorang pemain beraksi dalam saingan liga sedangkan dia masih belum menebus kontrak tersebut.

"Tebus kontrak hanya boleh ditamatkan sekiranya ia dibayar. Tebus kontrak tidak boleh berlaku dengan kata-kata dan terus bermain, ini tidak betul. KAFA akan melihat perkara ini sebagai precedence case.

"Ini merupakan kali pertama kes seperti ini berlaku di Malaysia dan persatuan berharap perpindahan itu mengikut norma-norma perpindahan yang betul kerana kami perlu berikan sijil pelepasan untuk dia bermain dengan pasukan lain," ujarnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved