Jumaat, 11 Januari 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Sharnaaz akui kongkong Shila

Posted:

Sharnaaz akui kongkong Shila

Sharnaaz akui kongkong Shila

TAHUN lepas banyak cerita kurang enak yang dikaitkan dengan bintang drama bersiri Bukan Bidadari ini, Sharnaaz Ahmad atau nama sebenarnya Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad ini.

Pada awal tahun lalu, nama anak kelahiran Pulau Pinang itu dikatakan tidak berdisiplin apabila dengan begitu sahaja meninggalkan set penggambaran drama bersiri, Bicara Hati.

Walaupun dia telah menjelaskan keadaan sebenarnya, Sharnaaz tetap terpalit dengan satu lagi kontroversi yang seakan-akan sama apabila dia bertindak nekad meninggalkan set penggambaran filem Darah Panas terbitan White Merpati Entertainment Sdn. Bhd. pada 5 Oktober lalu.

Kontroversi itu semakin panas apabila nama Shila Amzah turut terbabit sama apabila dikhabarkan Sharnaaz berbuat demikian kerana tergesa-gesa ingin bertemu dengan buah hatinya yang ketika itu bakal bertolak ke China untuk pertandingan Asian Wave 2012.

Perkara itu terjadi apabila dia didakwa menolak dan mencengkam leher penolong pengarah filem itu iaitu Mohd. Hafiz Mat Ishak kerana marah menunggu lama mendapatkan pakaian penggambaran dan terpaksa menyudahkan penggambaran lewat.

Akibatnya, penerbit filem tersebut, S. Baldev telah mengambil tindakan undang-undang terhadap Sharnaaz dan meminta jejaka kacak itu memohon maaf secara terbuka dalam media.

Tidak terhenti begitu sahaja kontroversi berkaitan Sharnaaz, hubungan cintanya dengan Shila turut mendapat perhatian sehinggalah isu Twitter yang ditulisnya selepas majlis Anugerah Planet Muzik 2012 yang berlangsung di Singapura akhir tahun lalu.

Tulisannya yang agak keras terhadap buah hatinya telah menimbulkan rasa kurang senang peminat tetapi Sharnaaz cepat menjelaskan keadaan mengatakan bahawa Twitternya itu telah digodam oleh pihak tidak bertanggungjawab.


FIGURA kacak ini berazam mahu memfokus terhadap kerjayanya sepanjang tahun 2013 ini.


Sejak kontroversi tersebut, Sharnaaz seolah-olah menghilangkan diri daripada pihak media, sehinggalah dia ditemui pada majlis pratonton media filem Juvana di E@Curve, Mutiara Damansara, Kuala Lumpur kelmarin.

Sengaja menebak Sharnaaz dengan soalan supaya dia mengulas tentang kenyataan Shila yang dibuatnya pada penghujung tahun lepas.

Shila sebelum ini telah mengumumkan bahawa dia tidak lagi akan bercerita soal percintaannya dengan Sharnaaz secara terbuka dan ingin menumpukan terhadap kerjaya seninya yang semakin memuncak atas nasihat bapanya, ND Lala.

Sharnaaz ternyata seorang yang bersifat terbuka dan dengan senang hati memberikan ulasan terhadap pendirian Shila itu.

"Tahun ini saya nak fokus kerja begitu juga Shila, saya dengan kerja saya, Shila dengan kerja dia. Kalau Shila tidak mahu bercakap soal cinta pada tahun ini, saya mahu cakap soal kahwin, awak tanya dia," ujarnya secara berjenaka.

Sharnaaz menjelaskan lagi, segala kontroversi yang berlaku pada tahun lalu adalah perkara yang tidak dirancang dan dia juga tidak dapat mengelakkan diri daripada apa yang telah berlaku itu.

Tidak mahu lagi menoleh ke belakang dan mengungkit perkara lalu, dia kini mahu menumpukan sepenuh perhatian terhadap kerjaya lakonannya yang semakin mendapat perhatian ramai penerbit dan pengarah terkenal termasuk Khabir Bhatia.

Kongkong Shila

Ditanya tentang satu lagi gosip panas yang mewarnai hubungannya dengan Shila iaitu soal dia mengongkong penyanyi lagu Patah Seribu itu, Sharnaaz tidak melatah.

LUCU. Dilabelkan sebagai lelaki psiko, Sharnaaz sebenarnya mempunyai sisi humor dalam dirinya.


Dia sebaliknya dia sudi memberikan jawapan dengan penuh profesional.

"Memang saya mengongkong Shila kerana dia bakal menjadi isteri saya dan kami amat serius dengan hubungan yang dijalinkan ini. Jika dia hanya teman wanita biasa saya, mungkin saya tidak perlu peduli dengan apa yang dia lakukan tetapi dia adalah bakal isteri saya," tegasnya.

Tidak mahu lagi fokus kepada percintaan sahaja pada tahun ini, Sharnaaz berikrar untuk mengurangkan kontroversi dan mahu menumpukan terhadap rezeki lakonan yang semakin mencanak.

Filem pertamanya, Juvana yang bakal ditayangkan pada 24 Januari ini, dia membawakan watak antagonis bernama Lan Todak.

Ia merupakan sambungan drama bersiri, Juvana yang mendapat sambutan luar biasa pada tahun 2011 dengan episod akhirnya ditonton seramai 4.3 juta penonton.

Dalam filem arahan Faisal Ishak itu, Sharnaaz memegang watak sebagai Lan Todak di samping pelakon lain seperti Johan As'ari, Zahiril Adzim, Syazwan Zulkifly dan Syafie Naswip.

Watak Lan Todak itu dibawa oleh Sharnaaz dengan cukup berkesan sekali apabila mempunyai sikap pendendam terhadap bekas pelatih pusat pemulihan remaja Wira Bakti iaitu Botak, Kicap, Daim, Apek, Ayam, Komeng dan Panjang yang merupakan barisan watak dalam drama bersiri Juvana sebelum ini.

Kata Sharnaaz, karakter Lan Todak itu diilhamkan oleh dirinya sendiri dengan mendapat persetujuan Faisal.

"Pada awalnya, Faisal terkejut apabila saya ingin melakonkan Lan Todak sebegitu rupa tetapi apabila kali pertama mencubanya di hadapan kamera, akhirnya itulah babak pertama saya," ujarnya.

Mengakui Lan Todak juga tidak disukai oleh Shila sendiri, dia berharap watak itu dapat diterima dan dia membawa watak antagonis itu sebegitu rupa bagi tidak memalukan Khabir yang telah memberi sepenuh kepercayaan kepadanya.

"Saya tidak akan malukan Faisal dengan Khabir, saya tahu kerja mereka macam mana, jadi saya kena tunjuk yang terbaik," ujarnya.

Tidak kisah dengan tanggapan sesetengah pihak bahawa dirinya psiko, bagi Sharnaaz, setiap manusia ada sikap tersebut dalam diri masing-masing.

"Setiap manusia ada sifat psiko sendiri, tetapi antara hendak ditonjolkan atau tidak, peluang nak tonjolkan satu watak dengan berkesan hanya datang sekali. Psiko Lan Todak hanya dalam lakonan semata-mata," jelasnya.

Britney, Trawick berpisah?

Posted:

Britney, Trawick berpisah?

Britney, Trawick berpisah?


STATUS hubungan Britney dan Trawick kini menjadi tanda tanya.


PENYANYI Britney Spears dan pasangannya, Jason Trawick cukup lama menjalinkan hubungan, bahkan mereka juga sudah mengikat tali pertunangan. Begitupun, muncul khabar angin mengatakan penyanyi Toxic itu sudah berpisah dengan Trawick.

Seperti yang dilaporkan oleh Daily Mail, Britney dilihat bersiar-siar tanpa memakai cincin pertunangan berlian tiga karat di jarinya.

Ada sumber mengatakan bahawa Britney dan Jason sudah berpisah.

Semuanya gara-gara Britney menolak untuk mempunyai anak daripada benih Jason.

Ibu kepada Jayden dan Preston itu juga dilaporkan menyambut tahun baru 2013 tanpa Jason.

Radaronline pula melaporkan Britney dan Jason tidak lagi tidur bersama dalam tempoh masa yang lama.

"Britney dan Jason tidak lagi tidur bersama. Semuanya berlaku disebabkan Jason inginkan anak bersama Britney.

"Jason ingin mempunyai zuriat sendiri walaupun dia sudah bahagia menjadi ayah tiri kepada dua orang anak Britney," ungkap sumber.

Uji Rashid rasa diperkotak-katikkan

Posted:

Uji Rashid rasa diperkotak-katikkan

Uji Rashid rasa diperkotak-katikkan

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA

WALAUPUN kehangatan Anugerah Juara Lagu ke-27 (AJL 27) sudah empat hari berlalu namun perasaan yang bergolak dalam hati penyanyi popular era 1970-an, Uji Rashid apabila namanya digugurkan daripada membawakan lagu ciptaan dan dendangan Yuna, Terukir Di Bintang, pada majlis anugerah tersebut nampaknya masih belum reda.

Uji merupakan orang pertama yang mengetahui mengenai penarikan diri Yuna daripada AJL27 kerana Yuna sendiri menghubunginya untuk menggantikan dirinya membawa lagu Terukir Di Bintang pada majlis anugerah lagu tersebut.

Ironinya, Uji juga merupakan orang terakhir yang diberitahu tentang pengguguran namanya daripada menyanyikan lagu tersebut.

Kepada Kosmo!, Uji meluahkan perasaannya mengenai perkara tersebut.

Kosmo!: Bolehkah komen mengenai isu nama anda digugurkan daripada menyanyikan lagu Terukir Di Bintang pada AJL 27?

UJI: Saya berasa terkilan dan rasa kejam sangat mereka lakukan perkara ini kepada saya. Perkara sebegini tidak pernah berlaku lagi ke atas saya. Bukan kita yang bermasalah. Saya tetap beri komitmen walaupun ketika itu saya tidak sihat.

Kenapakah anda tidak sihat? Adakah anda sakit?

Cuma kurang oksigen. Saya kena masuk wad selama empat hari tetapi bila diminta menggantikan Yuna menyanyikan lagu Terukir Di Bintang, saya minta kebenaran doktor untuk keluar hospital.

Siapakah yang meminta anda untuk menyanyikan lagu Terukir Di Bintang?

Yuna sendiri yang meminta saya menyanyikan lagunya. Malah dia juga ada mengatakan jika saya menolak, dia akan menarik diri menyertai AJL 27.

Bilakah anda diberitahu sudah digugurkan nama daripada membawakan lagu itu pada AJL 27?

Pada 2 Januari lepas saya datang untuk latihan. Sepatutnya pada 4 Januari juga saya perlu datang untuk latihan penuh tetapi pada 3 Januari, pihak TV3 meminta saya datang untuk satu mesyuarat tetapi sebenarnya untuk mengatakan saya telah digugurkan untuk membawakan lagu itu.

Sedangkan ketika itu, Aizat sudah datang untuk latihan dan pihak media sendiri sudah tahu Aizat menggantikan Yuna untuk menyanyikan lagu tersebut. Saya pula baru diberitahu selepas semua orang sudah tahu. Rasa macam diperkotak-katikkan pula.

Khabarnya anda digugurkan kerana ketika latihan anda tidak mampu menyanyi lagu tersebut? Benarkah?

Siapa mereka yang boleh menilai saya mampu nyanyi atau tidak. Saya masih boleh menyanyi. Cuma, saya ada beritahu Datuk Ramli MS semasa latihan yang saya baru keluar hospital dan dalam keadaan yang masih lagi belum pulih. Sebagai orang lama dalam industri seni suara, saya sendiri boleh menilai sama ada saya mampu menyanyi atau tidak. Jika saya tidak mampu menyanyi kenapa sehingga kini saya masih lagi dipanggil untuk persembahan.

Khabarnya persiapan juga sudah diaturkan, malah pakaian untuk anda malam itu juga sudah disiapkan?

Ya. Hatta Dolmat sudah menyiapkan dua helai baju saya, malah solekan artis juga sudah ada. Siapa mahu bayar kerugian mereka?

Siapakah sebenarnya yang menggugurkan nama anda? Adakah pihak TV3 atau Yuna sendiri?

Saya dipanggil oleh pihak TV3 dan yang bercakap mengenai nama saya yang digugurkan itu juga adalah daripada pihak TV3. Mereka mengatakan ia adalah hasil perbincangan dengan pihak atasan.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved