Isnin, 5 November 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


200 pelatih jururawat sertai projek anak angkat

Posted:

200 pelatih jururawat sertai projek anak angkat

SEBAHAGIAN daripada pelatih kolej kesihatan dan kejururawatan yang menyertai projek anak angkat dan khidmat masyarakat di Kampung Gong Lingai, Batu Rakit, Kuala Terengganu baru-baru ini.


BERKHIDMAT. Seramai 200 pelatih kolej kesihatan dan kejururawatan menyertai projek anak angkat dan khidmat masyarakat di Kampung Gong Lingai, Batu Rakit, Kuala Terengganu baru-baru ini.

Mereka yang terdiri daripada 130 peserta Kolej Kesihatan Awam Batu Rakit (KKABR) dan 70 peserta Kolej Kejururawatan Kuala Terengganu itu masing-masing menjadi anak angkat kepada 42 keluarga petani di sekitar kampung berkenaan.

Pengarah KKABR, Mohd. Yusoff Abd. Rahman berkata, program selama tiga hari itu bertujuan merapatkan hubungan peserta serta masyarakat setempat yang majoriti terdiri daripada golongan petani.

"Sepanjang bersama keluarga angkat, para pelatih menyertai aktiviti seperti gotong-royong, ceramah motivasi untuk pelajar, sukan rakyat, pemeriksaan kesihatan dan majlis persembahan kebudayaan," katanya.

Gotong-royong hapus aedes

Posted:

Gotong-royong hapus aedes

PARA penduduk yang menyertai program gotong-royong di Taman Anggerik Tenggara, Kulaijaya baru-baru ini.


KERJASAMA. Lebih 120 penduduk Zon Taman Anggerik Tenggara, Bandar Tenggara, Kota Tinggi, Johor menyertai program gotong-royong bagi membersihkan kawasan perumahan itu dalam usaha membendung masalah pembiakan nyamuk aedes baru-baru ini.

Pengerusi Zon 19(1) taman berkenaan, Abdul Jalail Ahmad berkata, gotong-royong tersebut bertujuan memastikan taman perumahan tersebut bebas daripada masalah nyamuk selain bertujuan mengeratkan perpaduan dalam kalangan penduduk.

"Aktiviti seperti ini diharap dapat mendidik penduduk menjaga persekitaran bagi mengelakkan masalah pembiakan nyamuk aedes yang boleh meragut nyawa," katanya.

Sambutan Hari Wanita peringkat Sarawak meriah

Posted:

Sambutan Hari Wanita peringkat Sarawak meriah

PERSEMBAHAN pembuka tirai oleh artis kebudayaan sempena majlis perasmian sambutan Hari Wanita peringkat negeri Sarawak di Hotel Four Points, Kuching baru-baru ini.


MERIAH. Sambutan Hari Wanita peringkat negeri Sarawak 2012 berlangsung penuh meriah dengan kehadiran lebih 1,000 tetamu di Hotel Four Points di Kuching baru-baru ini.

Para tetamu terdiri daripada pemimpin dan wakil pertubuhan bukan kerajaan, badan korporat, agensi kerajaan, institusi pengajian tinggi, persatuan belia dan warga emas pelbagai kumpulan etnik.

Majlis perasmian acara tahunan yang bertujuan menghargai dan mengiktiraf kedudukan wanita yang banyak menyumbang kepada pembangunan ekonomi dan sosial negara itu disempurnakan oleh Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved