Selasa, 20 November 2012

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Hangat fizikal dan minda

Posted:

Hangat fizikal dan minda

Hangat fizikal dan minda

IRONINYA, dua orang jejaka yang sedang meniti arus populariti, Zizan Razak dan Shaheizy Sam mengaku mereka bukan lelaki hangat yang berada dalam industri hiburan tempatan. Walaupun begitu, sejak dua minggu lepas, termometer mereka kini sedang hangat gara-gara kisah cinta masing-masing yang masih menjadi tanda tanya.

Walaupun mungkin tidak menganggap diri sehangat Aaron Aziz, namun, mereka berdua punya tarikan tersendiri yang membuatkan ramai gadis yang jatuh cinta dengan mereka. Namun, masing-masing mempunyai kisah hati dan cerita cinta tersendiri kini sedang hangat berlegar di internet.

Bercerita mengenai kisah cinta Zizan, semua peminat tahu mengenai kisah cinta dirinya bersama aktres cantik, Juliana Evans yang kini berada di Amerika Syarikat untuk menyambung pelajaran.

Bagaimanapun, setelah beberapa bulan berada di sana, heboh berikutan foto-foto mesra Juliana bersama jejaka Inggeris yang dimuat naik oleh tuan punya badan sendiri. Juliana juga sempat memberi penjelasan pendek pada laman Twitter yang mengatakan tidak salah dia berkawan kerana berstatus solo.

Mengulas tentang isu tersebut, Zizan yang memanggil Juliana dengan panggilan Jue itu memberitahu: "Saya pernah baik dengan Jue dan pastinya orang akan bertanya mengenai hubungan kami.

"Saya akui ketika dia belajar di sana, kami membawa haluan masing-masing dan kami juga tidak pernah memutuskan apa-apa tentang perhubungan kami sebelum ini.

"Saya tidak kisah jika orang bertanya. Selagi saya boleh jawab, saya akan berusaha menjawabnya dengan baik. Seperti yang pernah saya katakan sebelum ini, saya tidak mengenali teman Jue yang tersebar di dalam gambar di internet baru-baru ini.

"Hakikatnya, saya juga tidak pernah bertanya mengenai isu peribadi dirinya. Dia juga mengaku bahawa dia masih solo dan saya tidak pernah berasa kecewa tentang perkara ini."

Lain pula cerita Sam yang kini dikaitkan bercinta dengan pelakon baharu, Syatilla Melvin yang dikenalinya sejak setahun lalu. Tidak menafikan yang dia sememangnya rapat dengan pelakon tersebut, Sam punya alasan tersendiri mengapa gadis 22 tahun itu dipilih menjadi teman rapatnya.

"Saya mengakui rapat dengan Syatilla, namun hanya sebagai rakan. Ini kerana, saya berasa amat senang untuk berkongsi cerita dengannya, tetapi, ia bukan seperti yang orang sangkakan kerana saya masih lagi belum bertemu sesiapa untuk dijadikan kekasih atau melangkah ke peringkat seterusnya.

"Saya akui, rakan industri hanya akan bercakap tentang industri, namun dia (Syatilla) seorang rakan yang apabila kami bertemu kami tidak pernah bersuara tentang kerja. Saya rasa kami selesa menjadi rakan di luar set penggambaran juga," ujar Sam tanpa berselindung.

Tak 'hangat'

Meninggalkan kisah 'cinta' hangat mereka berdua, Zizan dan Sam diajak bercerita tentang pencalonan mereka dalam kategori Hot Guy Awards menerusi anugerah urban Shout Awards 2012 yang bakal berlangsung pada 23 November ini.

Popular dan hangat dengan karier masing-masing, Zizan dan Sam bagaimanapun mempunyai pendapat tersendiri tentang pencalonan mereka.

Bersaing dengan empat lagi jejaka 'hangat' iaitu Remy Ishak, Henry Golding, Hans Isaac serta Aaron Aziz, mereka berdua menghuraikan tentang definisi hangat daripada persepsi mereka.

Adakah ia semata-mata tentang rupa atau ada perkara lain yang mereka yang mungkin mereka rasakan sehingga terpilih ke dalam kategori tersebut?

Bagi kedua-dua figura popular ini, mereka tidak pernah berasa diri sebagai lelaki 'hangat'. Maka apabila tercalon dalam senarai tersebut, mereka merasakan ia mungkin atas faktor lain sehingga dipilih dan diundi layak masuk ke dalam senarai tersebut.

Bagi Sam atau nama sebenarnya, Shaheizy Sam Abd. Samad, dia tidak pernah merasakan dirinya seorang jejaka yang hangat dari segi fizikal mahupun rupa.

"Saya tidak melihat faktor hot atau hangat itu bergantung hanya kepada penampilan yang menarik dan tampan atau menarik secara fizikal.

"Bagaimanapun, mungkin ia lebih kepada apa yang mereka minat. Mungkin saya seorang pelakon yang masih diperlukan dan diminati sekarang dan orang masih mahu melihat saya.

"Namun, saya akui, pada mata saya, lelaki seperti seperti Aaron Aziz mahupun Hans Isaac, mungkin itu boleh dikategorikan sebagai hangat fizikal.

"Apapun saya rasakan, Tuhan Maha Adil, mungkin pada pandangan sesetengah orang memandang saya ini hangat, maka tercalonlah saya di dalam senarai tersebut.

"Saya tidak pernah rasa diri ini hangat, tapi mungkin boleh diterima sedikit?" ujar Sam yang pernah dua kali tercalon dalam kategori yang sama sambil berjenaka.

Pelawak perlu cekap, bijak

Walau bagaimanapun, pendapat pelawak, Mohd. Razizan Abd. Razak atau lebih mesra disapa Zizan, seorang individu yang dikategorikan sebagai hangat tidak hanya terletak pada kecantikan fizikal sahaja.

"Jika kita lihat dalam pertandingan ratu cantik, hot itu bukan bermakna rupa semata-mata, namun ia merangkumi kebijaksanaan seorang wanita itu.

"Begitu juga dengan perkara ini, saya juga memandang ke arah itu. Mungkin ia lebih kepada diminati atau bakat.

"Saya tidak rasa diri ini terlalu hangat dan memang ia perkara subjektif serta perlu tanya kepada orang yang memilih atau melihat kami sebagai hangat. Bakat merupakan perkara paling utama bagi seorang penggiat seni, tidak kiralah anda di bidang mana sekalipun," tutur Zizan mengenai pencalonan pertamanya dalam kategori Hot Guy Awards.


SHAHEIZY SAM (belakang) dan Zizan Razak mempunyai karier yang sukses serta populariti yang membuat mereka menjadi pujaan ramai peminat terutama peminat wanita.


Walaupun begitu, Zizan dan Sam tidak meletakkan sebarang harapan untuk menjadi lelaki hangat yang dipilih oleh masyarakat kelak. Bagaimanapun mereka berterima kasih kepada peminat yang sudi mengundi sehingga nama mereka tercalon.

Ketika sedang rancak bercerita mengenai perasaan menjadi jejaka hangat, Zizan juga menyelitkan rasa syukurnya kerana sebagai seorang pelawak, akhirnya, tahap mereka juga telah menjadi setaraf pelakon-pelakon yang lain.

"Bagi saya, ini satu perkembangan positif dalam industri hiburan tempatan. Pelawak sudah boleh diterima baik. Tidak dipinggirkan seperti dahulu. Saya amat berharap suatu hari kelak pelawak-pelawak tempatan akan berada pada tahap yang lebih tinggi.

"Kini Alhamdulillah, orang nampak tahap komedi dan diletakkan setanding dengan genre yang lain. Saya juga berharap walaupun penerbit membikin cerita sedih, komedi juga perlu diwujudkan dalam setiap filem atau sebagainya," katanya yang turut memuji Sam yang berjaya menjadi seorang pelakon yang versatil.

Sam pentingkan kesempurnaan

Kelibat Sam dalam industri seni bukanlah baru, namun nama Sam telah mula dikenali sejak dia berumur 15 tahun lagi menerusi sebuah telemovie yang berjudul Pa'e. Apa yang menariknya, akui Sam, lakonan bukanlah bidang pertama yang ingin diceburinya.

"Sebenarnya, pada mulanya, saya ingin menjadi penyanyi dan saya memang minat dengan bidang tersebut. Tapi, saya sendiri tidak pasti bagaimana boleh terjerumus dalam lakonan. Setelah melihat rezeki yang baik melalui lakonan, saya pun teruskan," tutur Sam ketika ditanya mengenai isu tarik diri dari menyertai Anugerah Juara Lagu ke-27 (AJL 27).

Tambahnya, walaupun dia pernah meminati bidang nyanyian, namun, dia seorang yang amat mementingkan kesempurnaan biar dalam apa juga bidang yang diceburi.

"Saya mementingkan kesempurnaan. Jadi, untuk menyanyi, saya akan pastikan saya betul-betul bersedia dan ketika ini, untuk nyanyian, sememangnya saya tidak bersedia. Begitu juga dengan bidang pengacaraan, saya seorang yang gemar berfikir panjang, jadi saya akui saya bukan seorang yang cepat berfikir dan tidak sesuai untuk menjadi seorang pengacara," cerita Sam jujur akui tentang kelemahan dirinya.

Anjakan seni dan bisnes Fizo

Posted:

Anjakan seni dan bisnes Fizo

Anjakan seni dan bisnes Fizo

Oleh SITI KAMILAH MUSTAPHA


MENYASARKAN untuk membuka 100 gerai burger di seluruh negara, Fizo nyata serius dalam dunia bisnes.


WALAUPUN drama bersiri Julia yang ditayangkan di TV3 pada Slot Akasia, setiap pukul 7.30 malam telah sampai ke penghujungnya, namun penamatnya yang tidak menggembirakan pengikut drama itu membuatkan ia dikatakan akan disambung kembali.

Drama yang dilakonkan oleh Fizo Omar dan Nabila Huda itu ditamatkan bukan seperti kebiasaan drama apabila hero dan heroinnya bersatu. Sebaliknya ia ditamatkan dengan heroinnya, Nabila membawa hati yang duka ke luar negara.

Bagi pelakon utama drama berkenaan, Fizo menganggap drama itu telah menaikkan namanya kembali setelah lima tahun berada dalam industri.

"Inilah drama yang pertama memberi kesan yang begitu tinggi kepada kerjaya saya sehingga saya turut menerima rakan di laman Facebook kini telah mencecah hampir 800,000 orang," ujarnya ketika ditemui Kosmo! di pejabatnya, Hot Burger baru-baru ini.

Kata Fizo, dia turut menerima respons peminat yang mahu drama itu disambung kembali atau dibuat satu telemovie supaya dijadikan penamat kepada kisah duka watak Julia itu.

"Saya tidak tahu sama ada ia akan disambung atau tidak. Kalau ia disambung, sudah tentu saya akan memberikan komitmen 100 peratus," ujarnya yang mula dikenali melalui drama Puteri Salju pada tahun 2008.

Kata pelakon kacukan Melayu-Thailand ini, disebabkan penamat drama itu adalah satu kejutan dan berlainan daripada drama lain yang mempunyai penamat yang menggembirakan membuatkan ada peminat yang mahu ia disambung.

Tambahnya, apabila melihat respons peminat terhadap filem itu, Fizo merasakan penggambaran drama itu yang panjang sehingga ke negara Korea adalah berbaloi.

"Kalau penerbit mahu sambung, saya juga gembira, sudah tentu saya beri kerjasama," kata Fizo yang akan muncul dalam teater Ali Baba The Musical pada bulan depan.

Bercerita mengenai kerjayanya pula, nama Fizo sebenarnya tidak begitu naik mencanak seperti artis lelaki lain yang seangkatannya.

"Konsep saya mudah, biar perlahan saya naik tangga bukan naik lif, kalau naik lif, jika jatuh pun cepat, saya tidak kisah asalkan nama saya masih ada dalam industri, saya mahu bertapak lama," ujarnya yang telah berkecimpung dalam perniagaan serunding setiap kali bulan Ramadan.

Selain berlakon, Fizo juga turut aktif dalam perniagaan sekarang iaitu menjual burger selain menjual serunding.

Kini menceburkan diri dalam bisnes penjualan burger, bagi Fizo ia merupakan satu langkah untuk turut membantu golongan muda menerusi Program Sahabat Belia anjurannya sendiri.

"Perniagaan ini bukan seperti jualan burger lain, sebaliknya saya memberi peluang berniaga termasuk membuka gerai percuma kepada belia termasuk latihan," ujarnya yang baru dua bulan membuka syarikat burger itu yang dinamakan Hot Burger.

Sebaliknya, ujar Fizo, keuntungan syarikat diperolehi melalui pembekalan bahan-bahan membuat burger kepada gerai-gerai burger yang mengambil bahagian dalam program itu.

Melalui dua lagi rakan kongsinya iaitu, Rizal Musa, 30, dan Asri Hamid, 34, yang sememangnya arif dalam perniagaan burger, dia turut menyasarkan akan membuka hampir 100 cawangan Hot Burger di seluruh Lembah Klang.

SRK pilih heroin cantik

Posted:

SRK pilih heroin cantik

SRK pilih heroin cantik


SHAH RUKH KHAN


MEMBICARAKAN tentang aktor tersohor Bollywood, Shah Rukh Khan, ia tidak akan pernah habis. Khalayak sentiasa ingin mengetahui kisah terkini aktor berusia 47 tahun tersebut dan pihak media sendiri tidak pernah jemu menyebarkan berita tentang beliau.

Aktor yang kini muncul dengan filem terkininya, Jab Tak Hai Jaan baru-baru ini bercakap tentang faktor usia, perjalanan kariernya sepanjang 20 tahun serta mengapa selepas lapan tahun, baru dia kembali bermain dalam filem romantik bersama dua heroin iaitu Katrina Kaif dan Anuskha Sharma.

Apakah rahsia anda sentiasa kelihatan muda walaupun telah mencecah usia 47 tahun?

Tak ada rahsia. Saya menjalani kehidupan seperti biasa. Saya tidak melakukan senaman secara berlebihan atau menikmati makanan yang terlalu mewah. Saya tidur secukupnya dan menghabiskan waktu bersama anak-anak apabila ada masa terluang.

Adakah anda takut menjadi tua?

Saya tak pernah fikir tentang hal itu.

Anda kini kembali dalam sebuah filem romantik bersama dua heroin selepas lapan tahun menerusi filem Jab Tak Hai Jaan. Kenapakah anda mengambil masa yang lama untuk berbuat demikian?

Saya hanya akan berlakon filem romantik dengan wanita cantik. Saya rasa, semua orang suka melihat sesuatu yang cantik, jadi begitu juga saya. Selepas lapan tahun, saya rasa saya sudah bertemu heroin yang cantik iaitu Katrina Kaif dan Anuskha Sharma untuk mendampingi saya dalam sebuah cerita cinta.

Di dalam filem ini, anda membawakan watak seorang anggota tentera darat. Bagaimanakah perasaan anda membawa watak ini?

Saya memang suka untuk membawakan watak seperti anggota tentera darat, tentera laut atau tentera udara. Saya harap, dengan membawa watak sedemikian, ia dapat membantu mempopularkan kerjaya ini selain memberi inspirasi kepada khalayak untuk menjadikan ia salah satu profesion yang merupakan satu bakti kepada negara.

Ini merupakan tahun ke-20 anda sebagai anak seni. Apakah yang boleh anda katakan mengenai kerjaya ini?

Saya sangat sukakan kerjaya saya. Setiap hari, saya bersemangat untuk keluar bekerja. Sejujurnya, saya bukan seorang yang bercita-cita tinggi, namun saya selalu berusaha keras dan harap dapat diterima dengan baik melalui semua hasil kerja saya. Saya tidak akan mensia-siakan kebahagiaan dan perjalanan seni yang baik ini. Pada masa akan datang, saya akan terus berusaha dan bekerja dengan lebih keras untuk memastikan karier saya sentiasa berkembang baik.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved