Sabtu, 13 Oktober 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Lorenzo cipta rekod baru Motegi

Posted:

Lorenzo cipta rekod baru Motegi

13/10/2012 6:13pm

MOTEGI, Jepun - Jorge Lorenzo mempamerkan kehebatannya pada aksi kelayakan motosikal Grand Prix Jepun, apabila mencatat masa terpantas 1 minit 44.969 saat dan merupakan rekod baharu litar tersebut.

Penunggang pasukan Yamaha itu unggul 0.246 saat daripada pelumba Repsol Honda, Dani Pedrosa dan lebih mengkagumkan beliau mengalah Pedrosa pada pusingan terakhir kelayakan. - Agensi

1,200 sertai Gerek-Ton Kastam Kedah

Posted:

1,200 sertai Gerek-Ton Kastam Kedah

13/10/2012 6:07pm

ALOR SETAR - Seramai 1,200 peserta, termasuk dari Indonesia, Thailand dan Singapura, mengambil bahagian dalam acara berbasikal Karnival Gerek-Ton Kastam Kedah 2012 di Kompleks Kastam Kedah.

Acara yang bermula pada kira-kira 8 pagi itu disempurnakan Ahli Jemaah Pemangku Sultan Kedah Tan Sri Tunku Puteri Intan Shafinaz Tuanku Abdul Halim Mu"adzam Shah, yang turut berkenan untuk mengayuh basikal dalam acara "Funride" bersama Ketua Pengarah Kastam Datuk Khazali Ahmad.

Turut mengambil bahagian Pegawai Tugas-Tugas Khas Perdana Menteri Datuk Latt Shariman Abdullah, yang juga Ketua Umno Bahagian Kuala Kedah, serta beberapa pemimpin Barisan Nasional (BN).

Kategori Terbuka Lelaki dimenangi pelumba basikal kebangsaan Anuar Manan, yang mewakili Team Giant, untuk membawa pulang wang tunai RM2,500 manakala Kategori Terbuka Wanita diungguli seorang lagi pelumba basikal kebangsaan Masziyaton Mohd Radzi, mewakili pasukan sama (RM1,500).

Kategori Veteran Lelaki dimenangi Noor Affendi Rosli manakala Kategori Fixie Kriterium Mohd Emir Shafiq Zainal.

Karnival itu bertujuan menggabung penglibatan pelbagai lapisan masyarakat dalam aktiviti sukan ke arah melahirkan jati diri yang tinggi, kental, berdaya saing serta sihat rohani dan jasmani, selain memperkenal Majlis Sukan dan Kebudayaan Kastam Kedah kepada rakyat bagi menjalin persahabatan serta memupuk semangat kekitaan. - BERNAMA

Mesin ATM perlu pindah tempat selamat

Posted:

Mesin ATM perlu pindah tempat selamat

13/10/2012 6:04pm

BACHOK - Kementerian Kewangan mahu pihak bank yang mempunyai mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di kawasan berisiko tinggi berlaku rompakan supaya segera memindahkannya ke kawasan lebih selamat.

Timbalan Menterinya, Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata pihak bank juga diwajibkan mengadakan mesin ATM yang baru bertaraf piawaian antarabangsa yang sukar dipecahkan.

Pihak bank juga diwajibkan memasang sistem penggera yang dapat didengar dari jauh oleh pasukan keselamatan apabila ia dipecahkan, katanya.

"Di samping itu mereka juga perlu memasang kamera litar tertutup (CCTV) dan kerap mengadakan rondaan oleh pasukan keselamatan," katanya kepada pemberita selepas menyampai elaun sara hidup kepada 540 nelayan, yang keseluruhan berjumlah lebih RM100,000 di Perupuk di sini hari ini. - BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved