Rabu, 5 September 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Majlis Riang Ria Mengimbau Kenangan meriah

Posted:

Majlis Riang Ria Mengimbau Kenangan meriah

ANTARA aksi bekas pelajar SMMT pada majlis Riang Ria Mengimbau Kenangan diTanjung Kling, Melaka.


KENANGAN. Kira-kira 200 bekas pelajar Sekolah Menengah Masjid Tanah (SMMT) hadir pada majlis Riang Ria Mengimbau Kenangan anjuran Persatuan Alumni SMMT yang diadakan di Resort Everly, Tanjung Kling, Melaka baru-baru ini.

Majlis yang berlangsung dua hari satu malam itu bertujuan mengeratkan silaturahim antara pelajar dan guru-guru tahun 1977 hingga 1982 sekolah berkenaan.

Menurut pengerusinya, Baharuddin Kassim, majlis tersebut juga diadakan untuk mengutip dana bagi membantu anak-anak ahli alumni dan bekas guru sekolah berkenaan.

"Melalui majlis seumpama ini, ia mampu mengeratkan silaturahim serta mengukuhkan lagi hubungan antara guru dan pelajar yang telah lama tidak bersua," katanya.

Pertandingan permainan tradisional dapat sambutan

Posted:

Pertandingan permainan tradisional dapat sambutan

PESERTA bermain permainan Campak Lubang l di Rumah Komuniti Teratak Desa Gong Baru, Kampung Gong Tok Nasek, Terengganu baru-baru ini.


TRADISIONAL. Suasana sekitar Rumah Komuniti Teratak Desa Gong Baru, Kampung Gong Tok Nasek di Kuala Terengganu, Terengganu meriah dengan kehadiran penduduk baru-baru ini.

Permainan tradisional itu antara lain mengetengahkan permainan seperti Tiup Getah, Bola Kaki Empat atau Tuju Kasut, Baling Selipar dan Bola Cetong atau Lempar Bola.

Begitu juga dengan permainan Tinting Bulu Ayam, Panah Daun Nyiur, Jet Mengkuang, Petik Mata dan Selambut.

Pengerusi Jawatankuasa Kawasan Rukun Tetangga Kampung Gong Tok Nasek, Mohd. Hanafiah Ismail berkata, program julung-julung kali diperkenalkan itu mendapat sambutan yang menggalakkan khususnya generasi muda.

"Apa yang penting golongan muda didedahkan permainan tradisional yang pernah dimainkan oleh datuk nenek moyang mereka suatu masa dahulu dan wajar diwarisi," katanya.

Warga Kota Raja serah Jalur Gemilang

Posted:

Warga Kota Raja serah Jalur Gemilang

KAMARUZZAMAN (duduk,tengah) bersama pimpinan UMNO Bahagian Kota Raja pada majlis penyerahan Jalur Gemilang di Klang, Selangor baru-baru ini.


SEMARAK MERDEKA. UMNO Bahagian Kota Raja, Klang, Selangor mengambil inisiatif bagi menyemarakkan lagi sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 dengan menyerahkan Jalur Gemilang kepada 75 cawangan parti itu di Klang, Selangor baru-baru ini.

Ketua UMNO bahagian itu, Kamaruzzaman Johari berkata, sambutan kemerdekaan perlu disemarakkan dalam setiap diri warganegara Malaysia supaya rasa permuafakatan rakyat berbilang kaum akan dapat terus dikekalkan.

Menurutnya, semangat kemerdekaan akan lebih terserlah sekiranya setiap rakyat berbangga untuk mengibarkan Jalur Gemilang kerana ia merupakan lambang kemegahan negara sejak merdeka lagi.

"Pengibaran Jalur Gemilang juga menunjukkan rasa penghormatan rakyat kepada negara dan tanda kebanggaan serta kemegahan kita sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 ini," katanya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved