Isnin, 15 Ogos 2011

Kosmo Online - Urban


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Urban


Syawal gaya Pavilion, Mid Valley dan 1 Utama

Posted:

Syawal gaya Pavilion, Mid Valley dan 1 Utama

Syawal gaya Pavilion, Mid Valley dan 1 Utama

Oleh NIZHA PERIASWAMY

MUSIM perayaan adalah antara musim yang dinanti-nantikan oleh semua orang baik kanak-kanak mahu pun dewasa. Tetapi apa yang lebih menarik di bandar-bandar khususnya di sekitar Lembah Klang adalah musim membeli-belah berlatar belakang dekorasi penuh menarik. Pada musim ini, pusat beli-belah berlumba-lumba menyediakan dekorasi terbaik untuk menarik pelanggan ke premis mereka.

Rata-rata kebanyakan pusat beli-belah di sekitar ibu kota memastikan dekorasi dan reka bentuk lobi utama sempena Hari Raya Aidilfitri sebagai satu kewajipan tanpa mengira kos. Ini kerana mereka percaya ia mampu mengamit lebih ramai orang dan memberikan satu kepuasan dari aspek sosial.

Urban sempat melawat beberapa pusat beli-belah utama dan seperti saban tahunnya, Mid Valley Megamall yang berlokasi di Lingkaran Syed Putra, pasti memberikan pengalaman perayaan yang mengujakan.

Arabica Raya


HIASAN bertemakan Arabica menjadi pilihan Mid Valley tahun ini.


Antara pusat beli-belah yang paling sibuk di ibu kota, Mid Valley tahun ini tampil dengan tema Arabica Raya. Dikelilingi pokok nipah dan zaitun, Centre Court pusat kini dipenuhi dengan bazar-bazar yang menjual pelbagai barangan sempena Hari Raya Aidilfitri.

Daripada makanan, minuman, barangan dan perkhidmatan, semuanya ditawarkan pada harga terbaik. Ia dimeriahkan lagi dengan latar muzik Arab untuk menghidupkan lagi suasana seiring tema. Bukan itu sahaja, pihak pengurusan turut menambah nilai dekorasi dengan barangan tradisional tanah Arab seperti karpet, barang kemas perak, lampu, barangan seni dan sebagainya.

Bercakap mengenai bazar, pihak pengurusan memberitahu, ia telah mula beroperasi sejak 11 Ogos lalu dan akan berlangsung sehingga 4 September untuk memberikan peluang kepada pengunjung dari luar turut merasai suasana Arabica Raya.

"Selain bazar, lebih 430 setor di sini turut mengambil bahagian dalam jualan raya dan lebih 100 restoran dan kafe menawarkan makanan sama ada berbuka atau menjamu selera selepas penat membeli-belah," kata wakil pihak pengurusan.

Mereka turut menyarankan beberapa butik seperti Butik Kriteria untuk pakaian Melayu, KT Songket untuk pilihan songket yang pelbagai, Kohimaran Oriental and Lifestyle Gallery untuk pilihan karpet.


DEKORASI serta hiasan dalaman oleh Pavilion sempena Hari Raya Aidilfitri.


Mid Valley juga turut menawarkan pelbagai tawaran penebusan sepanjang musim ini bermula 8 Ogos hingga 4 September termasuk sarung kusyen kepada pemegang kad kredit HSBC, balang biskut kaca kepada pemegang MasterCard, paket duit raya dan pemberian bendera Malaysia percuma bersempena sambutan Hari Kemerdekaan.

Bazar Aidilfitri dan Jualan Mega

Pusat beli-belah 1 Utama di Bandar Utama, Petaling Jaya pula memilih tema batik pada tahun ini. Sebagai satu nama yang sinonim dengan seni tradisi dan budaya, 1 Utama yang berlokasi di Bandar Utama memilih tema Batik Malaysia. Sepanjang 12 Ogos hingga 4 September, para pengunjung dapat melihat kecantikan dekorasi di samping menghayati kedatangan Syawal.

Ruang LG Oval di dekorasi dengan struktur buluh yang dililit dengan tekstil batik yang dihasilkan dengan penuh kreativiti dan berwarna-warni. Selain memberikan pemandangan yang cantik, pusat beli-belah itu juga menawarkan pelbagai produk perayaan seperti butik pakaian, aksesori dan kasut.

Bermula 12 Ogos hingga 1 September, 1 Utama akan memberikan hadiah-hadiah istimewa sempena dwisambutan, Hari Raya Aidilfitri dan Jualan Mega.

Tidak cukup dengan itu, 1 Utama turut menawarkan para pengunjung dengan pelbagai acara atas pentas seperti dramatari Cinta Sang Wira, persembahan muzik kumpulan angklung, tarian klasikal Melayu dan sebagainya.


SELEKSI bekas lilin dan pelita yang boleh menjadi penyeri kediaman anda.


Bengkel-bengkel menarik seperti pembuatan wau oleh Kraftangan Malaysia juga akan dimuatkan. Juga jangan lupa gunakan kad Onecard dan kad kredit Maybank untuk menebus poin serta hadiah misteri.

Kejutan Pavilion

Di tengah jantung ibu kota pula, pusat beli-belah Pavilion tidak melepaskan peluang berhari raya bersama pengunjung. Menjanjikan sesuatu yang baru, Pavilion menyambut Syawal ini dengan tema Rahsia Raya.

Semuanya mengenai rahsia di Pavilion seperti rahsia penebusan hadiah, rahsia untuk sebab murni, rahsia untuk penampilan hebat, rahsia untuk hiburan langsung, rahsia pewangi dan banyak lagi.

Dekorasi di Pavilion mungkin hanya bertumpu di pintu masuk utama dan beberapa tempat terpilih, tetapi pengurusan Pavilion mengakui mereka lebih memberi tumpuan kepada tujuh rahsia raya yang dikongsi bersama.

Pavilion berkolaborasi dengan pementasan The Secrects Life of Nora, muzikal ektravaganza terbaru Tiara Jacquelina.

Pavilion adalah tempat untuk mendapatkan tiket-tiket persembahan dengan tawaran berbuka puasa dengan pelakon The Secrect Life of Nora.

Bagi rahsia murni pula, bagi setiap RM50 derma untuk kempen tanggungjawab sosial Pavilion, pengunjung akan diberi peluang memandu kereta Bufori Classic. Derma tersebut akan disumbangkan kepada Rumah Amal Siraman Kasih.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Hamper inspirasi beg berjenama

Posted:

Hamper inspirasi beg berjenama

Hamper inspirasi beg berjenama


HAMPER yang berkonsepkan rekaan jenama Burberry, Gucci dan Louis Vuitton nampak mewah dan mempesona.


HAMPER merupakan antara bingkisan yang paling sinonim setiap kali menjelang Aidilfitri. Sebagai tanda menghargai antara satu sama lain, buah tangan itu akan dijadikan sebagai hadiah wajib yang akan diberikan kepada rakan taulan dan sanak saudara.

Syarikat-syarikat korporat juga tidak ketinggalan mencari hamper-hamper yang menawan untuk dihadiahkan kepada klien masing-masing.

Pemilihan material bekas hamper sebenarnya tertakluk juga kepada cita rasa masing-masing.

Ada yang gemar bekas hamper yang diperbuat daripada kayu. Tidak kurang juga yang gemar dengan gubahan daripada tumbuhan seperti rotan.

Kepada yang mahukan gaya yang lebih ringkas tapi kreatif, bekas kotak pelbagai warna dan bentuk menjadi pilihan.

Namun, meneliti sudut pasaran kontemporari, nampaknya hamper yang mengambil inspirasi beg berjenama menjadi pilihan masa kini.


LOUIS Vuitton merupakan jenama beg bermutu tinggi yang diidam-idamkan oleh ramai wanita.


Jenama-jenama terkenal seperti Louis Vuitton, Gucci, Prada, Hermes, Coach dan Chanel telah didekorasikan oleh usahawan tempatan menjadi bekas hamper yang cukup menawan.

Meskipun materialnya tidak tulen, corak eksklusif pada jenama beg berkenaan nampak begitu mewah dan eksklusif.

Salah seorang usahawan yang mengusahakan bisnes sebegini, Azman Anas memberitahu, harga hamper yang dijualnya bermula dari RM120 ke atas.

"Bukan sekadar bekas hamper malah kami turut menyediakan biskut raya termasuk kek lapis yang ditempah berasingan," kata pemilik Kaz Timeless Decor dan Restoran Salero Negori kepada Kosmo! baru-baru ini.

Selain Azman, terdapat banyak syarikat lain yang menjalankan perusahaan membuat hamper yang disifatkan begitu menguntungkan.

Namun, yang pasti setiap daripada mereka mempunyai gaya persembahan tersendiri.

– MAZLINA ABDUL MAJID

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved