Ahad, 17 Julai 2011

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


J.Lo - Marc Anthony berpisah

Posted:

J.Lo - Marc Anthony berpisah

J.Lo - Marc Anthony berpisah


JENNIFER LOPEZ dan Marc Anthony semasa menghadiri majlis Met Gala di New York awal tahun ini.


NEW YORK, Amerika Syarikat - Selepas tujuh tahun hidup bersama sebagai suami isteri, penyanyi seksi Jennifer Lopez dan Marc Anthony akhirnya mengumumkan perpisahan mereka, lapor sebuah akhbar semalam.

Pengumuman mengenainya dibuat pasangan selebriti berkenaan dalam satu sidang media tengah hari semalam tetapi punca mengapa perpisahan itu berlaku tidak didedahkan.

"Kami memutuskan untuk menamatkan perkahwinan kami," kata kenyataan tersebut.

"Ia sukar tetapi kami telah mencapai persetujuan dalam semua perkara berkaitan isu ini," tambah kenyataan sama.

Lopez, 41, yang lebih popular dengan gelaran J.Lo memiliki sepasang anak kembar berusia tiga tahun iaitu Max dan Emme bersama suaminya yang setahun lebih tua.

Perpisahan penyanyi berkenaan yang popular menerusi lagu-lagu seperti Jenny from the Block, Love Don't Cost a Thing dan terbaru, On the Floor, mengejutkan ramai peminatnya selepas pasangan itu dilihat amat mesra ketika tampil di khalayak di sini pada pertengahan bulan lalu.

Sebelum ini juga tiada sebarang tanda atau desas-desus yang menyatakan berlaku keretakan dalam hubungan rumah tangga pasangan tersebut.

Cinta Lopez dan Anthony berputik selepas penyanyi wanita itu putus tunang dengan aktor popular, Ben Affleck pada Januari 2004.

Pada Jun tahun yang sama, mereka mendirikan rumah tangga dalam satu majlis rahsia di kediaman mewah Lopez di Beverly Hills, negeri California.

Semasa majlis perkahwinan itu berlangsung, Anthony yang merupakan penyanyi popular irama Latin, baru bercerai dengan isterinya iaitu bekas ratu cantik Miss Universe, Dayanara Torres.

Penyanyi yang popular dengan lagu My Baby You itu memiliki dua anak lelaki, Cristin 10, dan Ryan, 7, hasil perkahwinannya dengan Torres. Dia juga memiliki seorang anak perempuan remaja, Arianna, hasil hubungannya sebelum ini.

Lopez yang mengungguli senarai individu paling cantik majalah People tahun ini pula sudah dua kali berkahwin iaitu dengan seorang pengusaha restoran, Ojani Noa dan penari Cris Judd. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Ketagih Internet punca otak remaja mengecut

Posted:

Ketagih Internet punca otak remaja mengecut

Ketagih Internet punca otak remaja mengecut

BEIJING - Kajian terbaharu di China mendapati penggunaan Internet secara berlebihan oleh golongan remaja boleh menyebabkan otak mereka mengecut, lapor sebuah akhbar semalam.

Kajian berkenaan yang disiarkan jurnal sains, PLoS ONE menyatakan, kematian tisu otak berlaku di kalangan remaja yang ketagih melayari Internet.

Keadaan itu boleh membawa kepada kemerosotan daya tumpuan dan ingatan selain mengurangkan perasaan malu golongan remaja untuk melakukan perbuatan tidak sihat. Kajian tersebut melibatkan penggunaan mesin pengimejan resonans magnetik (MRI) untuk merakam imej otak 18 pelajar universiti berusia 18 tahun yang melayari internet selama 13 jam sehari, enam kali seminggu.

Kumpulan penyelidik berkenaan membandingkan imej MRI tersebut dengan imej MRI kumpulan pelajar yang melayari internet cuma dua jam sehari.

Selepas perbandingan dibuat, mereka mendapati korteks atau bahagian kelabu pada otak 18 pelajar yang ketagih Internet itu mengecut berbanding rakan mereka yang kurang melayari internet.

"Kajian kami membayangkan ketagihan Internet pada jangka panjang boleh membawa kepada kemerosotan struktur otak," kata kumpulan penyelidik itu.

Bahagian korteks otak berfungsi untuk memproses ingatan, emosi, pertuturan, penglihatan dan pendengaran di samping mengawal pergerakan anggota manusia.

Kajian itu dilakukan oleh sekumpulan pakar neurologi dan radiologi beberapa universiti dan hospital di China.

Dianggarkan seramai 24 juta remaja negara berkenaan ketagih melayari Internet. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Polis terus buru dalang serangan bom Mumbai

Posted:

Polis terus buru dalang serangan bom Mumbai

Polis terus buru dalang serangan bom Mumbai


SEKUMPULAN aktivis Hindu membakar patung-patung suspek pengganas dalam tunjuk perasaan di New Delhi semalam untuk membantah serangan bom tiga serangkai di Mumbai pada Rabu lepas.


MUMBAI, India - Angka kematian akibat serangan bom di daerah perniagaan di sini pada minggu ini meningkat kepada 19 orang ketika polis terus memeriksa bahan bukti yang dikumpulkan dari tiga kawasan letupan berkenaan.

Seorang pegawai polis berkata, berdasarkan bahan bukti yang dikumpulkan, beberapa pasukan penyiasat telah dikerahkan ke bandar raya Bangalore, Hyderabad, Ranchi dan Kolkata, untuk mengesan kumpulan pengganas yang mungkin mempunyai kaitan dengan pengeboman itu.

Angka kematian dalam serangan berkenaan meningkat kepada 19 orang apabila dua lelaki yang parah dalam serangan tersebut meninggal dunia.

Seorang pegawai polis lain memberitahu, lebih 100 orang masih dirawat di beberapa hospital di sini akibat kecederaan dialami mereka dalam serangan bom pada Rabu lepas itu.

Setakat ini, tiada kumpulan pengganas mengaku bertanggung jawab melakukan serangan kejam tersebut manakala polis juga belum menamakan mana-mana suspek.

"Semua aspek masih disiasat. Kami menubuhkan beberapa pasukan penyiasat termasuk untuk menyiasat pembabitan kumpulan penjenayah di sini dalam serangan berkenaan," kata pegawai perisikan, Prithviraj Chavan.

Menurutnya, pihak berkuasa India bagaimanapun menyatakan serangan itu memperlihatkan tanda-tanda ia dilakukan oleh kumpulan Mujahideen India yang dikaitkan dengan kumpulan militan Pakistan, Lashkar-e-Taiba.

Lashkar-e-Taiba mengaku mendalangi beberapa serangan bom dengan menggunakan bahan letupan serupa sebelum ini.

Siri letupan berkenaan merupakan serangan paling dahsyat pernah berlaku di bandar raya ini sejak 2008 apabila 166 orang terbunuh dalam serangan pengganas selama tiga hari. - AP

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved