Rabu, 13 November 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Petrol, diesel RM1.5 juta dirampas

Posted:

Petrol, diesel RM1.5 juta dirampas

Petrol, diesel RM1.5 juta dirampas

DUA pekerja premis menutup pagar bagi menghalang media merakam gambar operasi mereka di Alor Setar, Kedah semalam.


ALOR SETAR - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) berjaya membongkar aktiviti penyelewengan minyak diesel dan petrol yang dianggarkan mencecah RM1.5 juta dalam Operasi Diesel dan Petrol 1 North (OD1N).

Operasi selama dua hari bermula kelmarin itu melibatkan negeri Kedah, Perlis dan Pulau Pinang.

Dalam operasi tersebut, wang tunai RM850,000 turut dirampas dan 30 akaun kepunyaan sindiket berjumlah RM17 juta dibekukan. Ini kerana mereka disyaki melakukan kesalahan di bawah Akta Kawalan Bekalan 1961, Akta Cukai Pendapatan, Akta Kastam, Akta Perkhidmatan Perniagaan Wang 2011 serta Akta Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001.

Pengarah Penguat Kuasa KPDNKK, Mohd. Roslan Mahayudin berkata, sebanyak enam kes berjaya dibongkar iaitu empat di Kedah dan masing-masing satu di Perlis dan Pulau Pinang.

"Di Kedah, operasi dilakukan di Bukit Kayu Hitam dan Alor Setar manakala Perlis di Padang Besar dan Seberang Perai di Pulau Pinang.

"Operasi dilakukan serentak di kawasan perindustrian dan berhampiran pintu sempadan," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Maklumat rahsia cuti mingguan Johor bocor

Posted:

Maklumat rahsia cuti mingguan Johor bocor

Maklumat rahsia cuti mingguan Johor bocor

PASIR GUDANG - Pergerakan Pemuda UMNO Pasir Gudang membuat laporan polis berikutan kebocoran rahsia rasmi dalam laman sosial bahawa kerajaan Johor mengusulkan supaya cuti mingguan negeri itu kembali kepada Jumaat dan Sabtu.

Ketuanya, Azman Jaafar menjelaskan, hal tersebut sebenarnya masih dalam perbincangan dan tiada sebarang pengesahan yang dibuat oleh kerajaan negeri lagi.

"Kami sangat terkejut dengan kebocoran maklumat ini kerana kami difahamkan perkara tersebut masih dalam penelitian.

"Perkara ini amat serius kerana ia membabitkan maklumat kerajaan negeri dan mereka yang melakukan ini sangat tidak bertanggungjawab," katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Seri Alam di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Gerakan padu buru 'Tuhan Harun'

Posted:

Gerakan padu buru 'Tuhan Harun'

Gerakan padu buru 'Tuhan Harun'

Oleh HAFIZ ABBAS
mohdhafiz.abbas@kosmo.com.my


HARUN


KUANTAN – Ketua ajaran sesat Tuhan Harun, Harun Mat Saat, 47, yang diburu polis dan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) kerana gagal hadir di Mahkamah Rendah Syariah di sini kelmarin atas tuduhan menyebarkan fahaman berkenaan dipercayai telah lesap bersama 29 pengikutnya setianya sejak Mei lalu.

Kali terakhir Harun muncul di khalayak ramai ialah ketika dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kota Bharu, Kelantan atas tuduhan menerima deposit haram RM40 juta pada 29 Mei lalu.

Ketua Polis Pahang, Datuk Sharifuddin Ab. Ghani sehubungan itu menegaskan, polis akan membantu JAIP memberkas lelaki berkenaan selepas mendapat waran tangkap dikeluarkan pihak mahkamah.

"Kita percaya Harun sedang bersembunyi di dalam negara ini bersama pengikut setianya.

"Saya gesa mereka menyerah diri seperti yang ditegaskan oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar baru-baru ini," katanya ketika dihubungi semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved