Rabu, 19 Oktober 2011

Kosmo Online - Dunia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Dunia


Lapangan terbang angkasa pertama dunia dibuka

Posted:

Lapangan terbang angkasa pertama dunia dibuka

Lapangan terbang angkasa pertama dunia dibuka

KAPAL induk White Knight TWO yang membawa kapal angkasa SpaceShipTwo dipamerkan di hangar Lapangan Terbang Spaceport di New Mexico kelmarin.


UPHAM, Amerika Syarikat (AS) - Bilionair Britain, Richard Branson (gambar kecil) dan Gabenor New Mexico, Susana Martinez mengalu-alukan kehadiran beratus-ratus orang semasa perasmian Lapangan Terbang Angkasa Lepas pertama di AS dikenali sebagai Spaceport America kelmarin.

Pada majlis tersebut, orang ramai berpeluang menyaksikan penerbangan pesawat utama, White Knight TWO yang akan membawa pelancong mengelilingi orbit di angkasa lepas.

Ibu Branson, Eve turut hadir pada majlis tersebut.

Wanita itu berkata, dia sebelum ini tidak pernah terfikir bahawa orang awam akan dapat berkunjung ke angkasa lepas.

Mennurutnya, dia merancang untuk menaiki penerbangan White Knight TWO.

Syarikat penerbangan angkasa lepas milik Branson, Virgin Galactic dijadual memulakan penerbangan komersial angkasa lepas dari terminal ini yang dibina di sebuah gurun di Sierra.

Spaceport America akan menempatkan kapal angkasa lepas Virgin Galactic, pusat kawalan dan tempat persediaan untuk pelancong-pelancong angkasa lepas yang menempah penerbangan ke orbit bumi. - Agensi

Full content generated by Get Full RSS.

Obama guna bas untuk kempen

Posted:

Obama guna bas untuk kempen

Obama guna bas untuk kempen


SEBUAH bas yang membawa Barack Obama terletak dekat dengan pesawat rasmi Presiden Amerika Syarikat itu di Lapangan Terbang Asheville, Carolina Utara kelmarin. - Reuters


MILLERS CREEK, Carolina Utara - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama memulakan kempen mengenai usaha memulihkan ekonomi dengan menggunakan sebuah bas melalui Carolina Utara dan Virginia selama tiga hari.

Rombongan Obama itu bermula semasa rang undang-undang pekerjaan bernilai AS$447 bilion (RM1.39 bilion) yang dianggap White House sebagai cara terbaik untuk menurunkan kadar pengangguran dibantah para wakil rakyat parti Republik yang menjadi pembangkang. Obama turut menyalahkan parti Republikan ekoran kesuraman ekonomi AS.

Para wakil rakyat Republikan telah menghalang satu undian terhadap rang undang-undang tersebut.

"Mungkin mereka (anggota-anggota Parti Republikan) tidak mengkaji undang-undang tersebut," kata Obama kepada orang ramai di sebuah sekolah tinggi di bandar ini.

"Mungkin mereka tidak mengetahui apa yang mereka tentang undian itu," tambah Obama.

Menurutnya, wakil-wakil rakyat Parti Republikan itu akan diberikan peluang sekali lagi untuk mengkaji undang-undang berkenaan.

Pada satu perhimpunan di Asheville, Carolina Utara, Obama menyatakan satu tinjauan pendapat menunjukkan 63 peratus rakyat AS menyokong rang undang-undang tersebut. - AFP

Full content generated by Get Full RSS.

Video Beyoncesebelum hamil

Posted:

Video Beyoncesebelum hamil

Video Beyoncesebelum hamil


AKSI Beyonce dalam muzik video Love On Top di laman YouTube. - YouTube


LOS ANGELES - Penyanyi terkenal, Beyonce menunjukkan aksinya yang ligat dalam video muziknya yang terbaharu, Love On Top.

Dia yang kini hamil memakai jaket dan seluar tetapi hampir mendedahkan payu daranya. Beyonce juga menari dengan ligat dengan lima penyanyi sokongan dalam video tersebut.

Penyanyi tersebut juga memakai pelbagai jenis pakaian dalam persembahannya di dalam video berkenaan.

Sebelum ini, Beyonce yang sudah mendirikan rumah tangga dengan penyanyi Jay Z mencetuskan kontroversi mengenai kehamilannya.

Menurut beberapa laporan akhbar, dia dikatakan memakai kostum palsu untuk menunjukkannya sedang hamil. Spekulasi itu dibuat selepas perutnya itu kelihatan seperti palsu dalam program Sunday Night HD.

Namun seorang jurucakap Beyonce menafikan spekulasi itu dengan menyatakan ia dakwaan bodoh, mengarut dan salah.

Spekulasi itu tersebar selepas Beyonce mahu duduk dalam set program televisyen, Sunday Night HD.

Perutnya itu kelihatan mahu terjatuh semasa dia duduk. Terdapat juga spekulasi bahawa dia mungkin menyewa seorang ibu tumpang.

Dia memberitahu pengacara dalam program Sunday Night HD bahawa dia mungkin melahirkan anak pada Februari 2012 .- Agensi

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved