Jumaat, 6 Disember 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Pastikan bekalan makanan cukup

Posted:

Pastikan bekalan makanan cukup

Pastikan bekalan makanan cukup

Oleh MANIRAH OTHMAN
manirah.othman@kosmo.com.my

MUHYIDDIN (tiga dari kanan) menyaksikan pegawai perubatan Angkatan Tentera Malaysia memberi perkhidmatan kepada mangsa banjir di Kemaman, Terengganu semalam.


KEMAMAN - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melawat kawasan yang teruk dilanda banjir di Terengganu semalam mengarahkan pihak berkuasa supaya menghantar bekalan makanan dengan segera ke pusat-pusat pemindahan dan menyediakan stok bekalan sekurang-kurangnya tiga hari di situ.

"Saya telah arahkan pihak Majlis Keselamatan Negara (MKN) mendapatkan stok mencukupi di setiap pusat pemindahan untuk sekurang-kurangnya tiga hari bagi setiap pusat pemindahan.

"Jumlah amaun yang boleh digunakan bukan satu isu. Yang penting bekalan yang boleh kita ambil untuk disimpan di setiap pusat pemindahan," katanya ketika melawat kira-kira 5,000 mangsa banjir yang ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Banggol, Paya Berenjut di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Mayat dua beranak hilang ditemui

Posted:

Mayat dua beranak hilang ditemui

Mayat dua beranak hilang ditemui

Oleh SHAHRULANOOR ISHAK
berita@kosmo.com.my


SALAH seorang anggota keluarga yang tidak dapat menahan kesedihan memeluk mayat Jamali Ali yang ditemui di Kuantan semalam.


KUANTAN - Pasukan penyelamat berjaya menemui mayat dua beranak iaitu Jamali Ali, 45, dan anaknya, Megat Muhammad Nazli, 17, yang hilang ditelan arus banjir dalam kejadian Rabu lalu.

Mayat Jamali yang merupakan Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Pekan ditemui pada pukul 2.30 petang semalam di tali air dekat Gudang Rasau di sini, kira-kira satu kilometer dari tempat dia dilaporkan hilang.

Dalam pada itu, mayat Megat Muhammad Nazli pula ditemui tersangkut di sebatang pokok berhampiran sebuah tali air pada pukul 9.30 pagi di Taman Guru, tidak jauh dari lokasi penemuan mayat bapanya.

Ketua Polis Pahang, Datuk Sharifuddin Ab. Ghani berkata, kedua-dua mayat itu ditemui pasukan penyelamat yang dibantu oleh ahli keluarga mangsa.

"Mayat dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan dan telah dituntut keluarga mereka bagi urusan pengebumian," kata beliau kepada pemberita di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Banteras segera ekstremis agama

Posted:

Banteras segera ekstremis agama

Banteras segera ekstremis agama


SULTAN Sharafuddin bersalam dengan orang ramai selepas menunaikan solat di Masjid Kampung Raja Uda, Pelabuhan Klang semalam.


PELABUHAN KLANG - Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah baginda amat dukacita dengan kemunculan ekstremis agama yang sanggup membunuh dan melakukan kezaliman terhadap penganut seagama dan agama lain.

Ektremis-ekstremis ini timbul kerana adanya ajaran-ajaran sesat seperti Syiah, Al-Arqam, Kadiani, Tuhan Harun dan banyak lagi ajaran yang menyeleweng daripada fahaman Islam yang diamalkan di negara ini, titah baginda ketika merasmikan Masjid Kampung Raja Uda berharga RM7.6 juta di sini.

"Beta berharap rakyat negeri Selangor sekalian janganlah terpengaruh dengan janji-janji manis pihak yang mahu menyesatkan umat Islam di negeri ini ke arah yang tidak diredai Allah SWT," titah baginda.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved