Isnin, 17 Disember 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Duit RM2 juta lesap

Posted:

Duit RM2 juta lesap

Duit RM2 juta lesap

Oleh MULLER ASEN
berita@kosmo.com.my

SEBAHAGIAN mangsa skim pelaburan beras menunjukkan laporan polis yang mereka buat di Kuching semalam.


KUCHING - Seramai 20 penduduk Kampung Menjau, Batu 21 dekat sini mendakwa kerugian wang tunai hampir RM2 juta selepas terperdaya dengan tawaran dividen lumayan sindiket skim pelaburan beras yang dianjurkan oleh seorang lelaki tempatan sejak dua bulan lalu.

Kesemua mangsa menyedari ditipu dalam skim berkenaan selepas mereka tidak menerima bayaran dividen dalam tempoh dua bulan sebagaimana dijanjikan oleh syarikat berkenaan.

Mangsa yang tidak berpuas hati tampil membuat laporan di Balai Polis Sungai Maong di sini semalam.

Sebelum ini, seorang lelaki dikenali sebagai Zeplin Uteh Jacob, 33, mendakwa menjalankan skim pelaburan beras menggunakan nama syarikat Dynamic Wira Marketing di Kota Padawan.

Menerusi skim itu, Zeplin menawarkan pulangan wang tunai atau dividen antara 50 hingga 90 peratus kepada mana-mana individu yang melabur dalam syarikat itu.

Lebih menarik mangsa tidak perlu membeli beras berkenaan iaitu beras jenama Lim Guan Seng seberat 10 kilogram (kg) sekampit.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Datuk K jalani pembedahan enam jam

Posted:

Datuk K jalani pembedahan enam jam

Datuk K jalani pembedahan enam jam

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K, suami kepada penyanyi terkenal Datuk Siti Nurhaliza Tarudin selamat menjalani pembedahan selama enam jam di Hospital Southland, Invercargill, New Zealand semalam.

Difahamkan, Datuk K dibawa ke bilik pembedahan kira-kira pukul 9.30 pagi semalam waktu Malaysia (pukul 1.30 petang waktu New Zealand).

Beliau selesai menjalani pembedahan pada kira-kira pukul 4 petang waktu Malaysia (pukul 8 malam waktu New Zealand).

Pembedahan itu melibatkan bahagian belakang badannya, bagaimanapun tidak dinyatakan sama ada ia membabitkan tulang belakang atau sebaliknya.

Siti menerusi akaun laman sosial Twitter @CTNurhaliza11 memberitahu, pembedahan ke atas suaminya yang mengambil masa kira-kira enam jam itu berjalan lancar.

"Alhamdulillah, pembedahan berjalan lancar dan berjaya. Mohon doakan terus. Terima kasih semua, hanya Allah yang akan membalas jasa baik kalian," katanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Remaja cuba rompak ditembak

Posted:

Remaja cuba rompak ditembak

Remaja cuba rompak ditembak

Oleh NUR AISHAH AMIN
dan MUHAMMAD IZWAN MOHD. ISA
berita@kosmo.com.my

MAYAT remaja yang mati ditembak polis selepas cuba merompak kedai KK Mart.


KUALA LUMPUR – Hajat dua penjenayah merompak sebuah kedai serbaneka KK Mart di Taman Sri Rampai di sini dengan mengacukan parang ke arah juruwang tidak kesampaian apabila sepasukan polis tiba-tiba muncul di premis itu dan menembak mati seorang suspek.

Dalam kejadian pada pukul 4 pagi, suspek yang maut ditembak merupakan remaja berusia 19 tahun. Remaja itu mati di depan kedai rangkaian 24 jam itu akibat cedera di dada.

Difahamkan, suspek dipercayai anak kepada seorang anggota polis berpangkat Sarjan Mejar yang bertugas di Melaka.

Rakan suspek yang bersenjatakan parang sempat melarikan diri.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, rancangan dua suspek merompak kedai 24 jam itu disedari pasukan polis yang secara kebetulan membuat rondaan di kawasan tersebut.

"Salah seorang suspek yang sedang mengacukan parang ke arah juruwang panik apabila dia melihat kehadiran polis. Suspek terus mengacukan parang ke arah anggota polis sebelum melarikan diri," kata beliau ketika dihubungi.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved