Sabtu, 16 November 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Gadis hina restoran mohon maaf

Posted:

Gadis hina restoran mohon maaf

Gadis hina restoran mohon maaf

Oleh AHMAD SYAKIR SAZILI
syakir.sazili@kosmo.com.my

ZE AIDA menyerahkan kenyataan permohonan maaf kepada Ahamed Azlan (kanan) sambil diperhatikan Ahmad Fazli di Restoran Nasi Vanggey Greentown di Ipoh malam kelmarin.


IPOH - Kontroversi membabitkan penyebaran maklumat palsu di laman sosial Facebook kononnya sebuah restoran nasi kandar di Ipoh diserbu pihak polis ekoran penemuan najis manusia di tempat memasak berakhir dengan kemunculan seorang gadis membuat permohonan maaf malam kelmarin.

Menggunakan nama Ze Aida, gadis berusia 23 tahun itu memberitahu, dia tidak berniat untuk menghina dan memburuk-burukkan Restoran Nasi Vanggey Greentown sehingga menjejaskan imej dan perniagaan restoran berkenaan.

Wanita itu mendakwa isu tersebut tercetus selepas dia menyalin status seorang pemilik akaun Facebook lain mengenai keburukan Restoran Nasi Vanggey ke akaun Facebook miliknya.

Status Facebook tersebut berbunyi: "Polis baru saja menyerbu restoran vanggey (nasi ganja) % mendapati terdapat 'najis manusia' di dlm peti simpan mknn yang dipercayai untuk salut periuk dgn tujuan ilmu penunduk (ilmu hitam)...patutlah restoren tu x penah kekeringan manusia..apa yg sdp sgt pon x tau lah..euww lah patutlah aku x berkenan!."

Selepas memuat naik status itu pada Khamis lalu, Ze Aida dari Bandar Lahat Baru, Lahat di sini berkata, ada pihak lain telah mencetak paparan statusnya lalu menyebarkan maklumat itu secara meluas menerusi telefon pintar dan internet.

Penyebaran maklumat palsu itu menyebabkan pihak pengurusan Restoran Nasi Vanggey menuntut Ze Aida, seorang graduan ijazah, membuat permohonan maaf secara terbuka kepada pihak restoran sambil disaksikan wakil media.

Majlis permohonan maaf tersebut diadakan pada sidang akhbar di restoran itu pukul 10.30 malam kelmarin.

Ikuti berita selanjutnya di akhbar Kosmo!

Lata Renyuk ragut dua pelajar UMK

Posted:

Lata Renyuk ragut dua pelajar UMK

Lata Renyuk ragut dua pelajar UMK

Oleh SAMSUL BAHARI MOHAMED
berita@kosmo.com.my

MOHD. AZIMI


JELI – Kegembiraan sekumpulan 15 pelajar Universiti Malaysia Kelantan (UMK) menghabiskan cuti hujung minggu berkelah di Lata Renyuk di sini tidak berpanjangan apabila dua daripada mereka mati lemas kelmarin.

Mayat Mohd. Azimi Sameer Nor Zamrie, 21, dari Klang, Selangor ditemui pada pukul 5.26 petang manakala rakannya, Mohd. Zulfikal Mohd. Saupi, 20, dari Tanah Merah, Kelantan dijumpai 12 minit kemudian pada kedalaman 3.6 meter dari dasar kolam.

Kejadian pukul 4.30 petang itu dipercayai berlaku apabila Mohd. Zulfikal cuba membantu Mohd. Azimi yang kekejangan kaki ketika berenang sebelum kedua-duanya tenggelam.

Rakan mangsa, Mohd. Sharil Hakimi Baharuddin, 20, berkata, ketika kejadian, dia bersama tiga lagi rakan sedang duduk di atas batu sambil melihat kawan-kawan yang lain berenang.

MOHD. ZULFIKAL


"Mohd. Azimi yang berada di belakang sekali tiba-tiba kejang kaki menyebabkan Mohd. Zulfikal berpatah balik untuk menyelamatkan dia namun kedua-duanya tenggelam.

"Saya cuba membantu mereka namun dihalang kawan-kawan kerana saya tidak pandai berenang. Rakan yang lain juga cuba membantu tetapi tidak berjaya," katanya di sini semalam.

Mayat kedua-dua pelajar itu dibawa ke Hospital Jeli di sini untuk dibedah siasat dan kes diklasifikasi sebagai mati mengejut.

Sementara itu, Pengarah UMK kampus Jeli, Profesor Dr. Ibrahim Che Omar berkata, dia mengetahui kejadian itu pada pukul 5.30 petang.

"Ini merupakan kes kedua melibatkan pelajar UMK yang mati lemas selepas kejadian sama menimpa tiga siswa di Air Terjun Lata Tembakah, Terengganu bulan lalu," katanya.

Dua pegawai penjara maut kereta rempuh pokok

Posted:

Dua pegawai penjara maut kereta rempuh pokok

Dua pegawai penjara maut kereta rempuh pokok

dari kiri MOHAMAD YUSOF, MOHAMAD FIRDAUS, dan MUHAMAD IZWAN


TAPAH - Dua pegawai Penjara Tapah maut apabila kereta jenis Honda Civic yang dinaiki bersama seorang lagi rakan terbabas sebelum merempuh pokok kelapa sawit di Kilometer 12.5, Jalan Tapah-Changkat Petai di sini.

Kejadian pukul 9.20 pagi semalam itu mengorbankan Mohamad Yusof Ahmad, 23, dan Mohamad Firdaus Husin, 20, manakala Muhamad Izwan Mat Alias, 24, parah dan dirawat di Hospital Tapah.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Som Sak Din Keliaw berkata, ketika kejadian, tiga sekawan itu sedang menuju ke pekan Langkap, Teluk Intan dari Penjara Tapah dekat sini.

"Kemalangan berlaku apabila kereta yang dipandu Mohamad Yusof hilang kawalan dan merempuh sebatang pokok kelapa sawit di tepi jalan di kawasan berkenaan," katanya kepada Kosmo! Ahad di sini.

Ikuti berita selanjutnya di akhbar Kosmo!

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved