Jumaat, 15 November 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Anak saksi bapa ditembak mati

Posted:

Anak saksi bapa ditembak mati

Anak saksi bapa ditembak mati

Oleh ADHAM SHADAN
adham.shadan@kosmo.com.my

ANGGOTA polis melihat kesan darah di tempat Alias (gambar kecil) mati ditembak oleh dua lelaki bermotosikal di Bachok kelmarin.


BACHOK – Seorang kanak-kanak mungkin mengalami trauma sepanjang hidupnya apabila menyaksikan sendiri bagaimana bapanya menemui ajal apabila ditembak dua lelaki bermotosikal dalam kejadian di Pengkalan Petah di sini kelmarin.

Che Muhammad Danial, 6, hanya mampu menangis di sisi mayat bapanya, Alias Yusof, 58, selepas peniaga minuman pasar malam berkenaan terbaring berlumuran darah selepas terkena dua das tembakan di kepala dan perut ketika sedang membawa anaknya itu menaiki sebuah motosikal.

Difahamkan, kejadian pukul 8.45 malam itu berlaku hanya 50 meter dari rumahnya ketika mangsa membawa anaknya keluar selepas selesai berniaga.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner Lai Yong Heng berkata, tidak lama kemudian, muncul sebuah motosikal dinaiki dua lelaki lalu terus melepaskan tembakan yang mengenai kepala dan perut mangsa.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Jet Singapura ganggu calon SPM

Posted:

Jet Singapura ganggu calon SPM

Jet Singapura ganggu calon SPM


PESAWAT F-16 Falcon


NUSAJAYA - Selepas sekian lama menyepi, jet-jet pejuang sebuah negara jiran kembali terbang rendah sejak 7 November lalu sehingga menjejaskan tumpuan 62 calon peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Adang di sini.

Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah berkenaan, Azahar Abd. Rahman berkata, pesawat pejuang tersebut dengan bunyinya yang sangat kuat didapati melintasi ruang udara kawasan itu hampir setiap hari kecuali pada hujung minggu.

Beliau berkata, lebih menyakitkan hati, adakalanya pesawat tersebut melintasi kawasan tersebut selang beberapa minit sehingga 10 kali sehari bermula pukul 10 pagi hingga petang.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Seru nama 'Jin Maimunah' untuk kaya

Posted:

Seru nama 'Jin Maimunah' untuk kaya

Seru nama 'Jin Maimunah' untuk kaya

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my

MOHD. SHUKRI menunjukkan kertas hitam yang dirampas daripada lima lelaki Afrika pada sidang akhbar di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Lima lelaki Afrika mendakwa mampu menggandakan wang dengan menyeru nama 'Jin Maimunah' hingga mengakibatkan seorang kontraktor landskap kerugian RM135,000.

Kejadian berlaku apabila suspek berusia antara 30 hingga 40 tahun tersebut mendakwa mampu menggandakan wang kontraktor tersebut kepada AS$100 juta (RM319 juta) dalam satu upacara mistik yang dilakukan di Bukit Belacan, Ampang, Selangor.

Difahamkan, ketika upacara tersebut berlangsung, mangsa berusia 50 tahun itu mendakwa mendengar suara ghaib yang menyuruhnya melakukan kebaikan seperti membina masjid dan membantu orang Islam menunaikan umrah jika sudah menjadi kaya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved