Jumaat, 12 Julai 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Tegangkan kulit muka

Posted:

Tegangkan kulit muka

Tegangkan kulit muka

RAMADAN tahun ini sedikit berbeza buat empunya nama Raja Ema Raja Ibrahim, sementelah kembalinya dirinya ke dunia seni sejak awal 2013.

Berbanding tahun 2012, Ramadan Raja Ema tahun ini dipenuhi dengan aktiviti rakaman program puasa dan raya untuk stesen-stesen televisyen.

Bukan itu sahaja, Raja Ema, 45, juga akan sibuk mempromosikan album terbaharunya berjudul Pertemuan Seribu Kenangan yang kini sudah berada di pasaran.

Itu rezeki bergolek yang diperoleh penyanyi yang popular dengan lagu Jejaka Idaman dan Angan-Angan itu selepas menjadi penghias wajah muka depan majalah Nona pada bulan November 2012.

Dirinya meraih publisiti yang bukan sedikit, termasuk juga tawaran berlakon yang tidak putus-putus sehingga kini.

"Alhamdulillah, saya anggap ia sebagai rezeki anak-anak," ungkapnya merendah diri tatkala disoal mengenai aktiviti Ramadan dirinya tahun ini.

Raja Ema yang kelihatan semakin muda dan jelita itu memberitahu, dia mendapat empat tawaran menjalani program rakaman untuk Ramadan dan Aidilfitri oleh stesen-stesen televisyen.

Ulasnya, empat tawaran tersebut adalah rakaman Raya Muzik-Muzik, program masakan Ramadan untuk RTM, artis jemputan untuk program Bella di ntv7 dan juga Malaysia Hari Ini di TV3.

Biarpun sibuk, Raja Ema mengakui akan memperuntukkan masa untuk berbuka bersama anak-anak. Bukan sebab takut anak-anak merajuk kerana sejak kecil lagi mereka sering berbuka bersama, tetapi dia sendiri yang tidak sanggup meninggalkan anak-anaknya berbuka tanpa dirinya.

"Walaupun sudah kembali ke dunia hiburan dan sibuk, saya tetap akan luangkan masa berbuka bersama anak-anak.


RAJA EMA berkolaborasi dengan RJ untuk single pertamanya, Warna Hati.


Raya sederhana

"Saya sudah biasa berbuka bersama mreka sejak dulu lagi," ujarnya mengenai dua orang anaknya iaitu Putera Amar, 19, dan Putera Alqasha, 17.

Anak kepada arwah Yusni Jaafar itu turut berkongsi mengenai persediaan sambutan Aidilfitrinya.

Ulas Raja Ema, sejak bapanya meninggal dua tahun lalu menyusuli ibunya yang pergi terlebih dahulu lima tahun lepas, sambutan raya figura bersuara manja adalah secara sederhana sahaja.

"Raya saya tahun ini sederhana sahaja. Sejak ibu meninggal lima tahun lalu, ayah pula meninggal dua tahun lalu dan kini saya juga sudah sendirian, jadi raya hanya untuk menggembirakan anak-anak," jelasnya yang bakal menyambut Aidilfitri kali ini di Subang Jaya, Selangor bersama adik-beradiknya.

Ditanya mengenai menu wajib sambutan Aidilfitri, ujar Raja Ema, setiap tahun dia akan memasak nasi lobak, lontong dan juga mi kari.

Mengulas mengenai penampilan terkini dengan potongan rambut pendek, jelas Raja Ema, dia memotong rambutnya itu kerana ingin tampil berbeza bersempena kemunculan album terbaharunya.

"Saya sengaja memotong pendek rambut sempena kelahiran album baharu yang memuatkan single terkini di samping lagu-lagu saya yang pernah popular dahulu," ujarnya ceria ketika ditemui pada majlis pelancaran album baharunya itu di pejabat Warner Music, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Benang naikkan wajah

Tidak hanya memotong pendek rambutnya, Raja Ema turut mendedahkan dia ada membuat rawatan menegangkan kulit muka iaitu rawatan thread lift.

"Sejujurnya, apabila sudah memasuki peringkat umur seperti saya, kulit kita, lebih-lebih lagi pada bahagian muka sudah tidak tegang seperti zaman muda dahulu.

"Kulit-kulit pada bahagian wajah akan jatuh, jadi saya fikir tidak salah sekiranya saya membuat rawatan menegangkan kulit muka," tuturnya yang mengakui menjalani rawatan tersebut di sebuah pusat yang sama dia mengambil suntikan vitamin C dan produk berkaitan untuk mengekalkan kecantikan wajah dan tubuh.

Yakin dengan rawatan tersebut, ulas Raja Ema, dia nekad menjalani proses menegangkan kulit wajahnya itu kerana ia tidak melibatkan pembedahan mengubah bentuk muka atau sebarang penggunaan kaedah botoks.

"Ia sekadar rawatan penegangan kulit yang dipanggil thread lift. Tiada sebarang pembedahan. Saya yakin apabila diberitahu mengenai rawatan ini dan mendapatkan penjelasan lebih lanjut daripada doktor.

"Kaedah rawatannya hanya pada kedua-dua bahagian pipi dan terdapat benang yang menaikkan semula wajah saya," dedahnya.

Raja Ema juga mengakui dia berani menjalani kaedah rawatan tersebut kerana rasa sakit yang dialaminya tidak lama. Selepas rawatan tersebut selesai, dia tidak lagi berasa sakit.

Cuma gurau Raja Ema, dia kini tidak lagi berani memakan kacang kerana bimbang implikasi yang bakal diperoleh daripada memakan makanan yang keras.


RAJA EMA memilih untuk muncul dengan penampilan baharu yang lebih muda dengan memotong rambut pendek serta melakukan teknik tarik wajah sempena kembali aktif menyanyi.


Lebih selesa solo

Ramai yang masih samar mengenai status Raja Ema. Adakah dia sudah berkahwin semula selepas bercerai atau masih kekal solo selepas perkahwinan keduanya dengan seorang yang dirahsiakan identitinya tidak bertahan lama?

Jika sebelum ini Raja Ema enggan mendedahkan mengenai kehidupan peribadinya, tetapi selepas dia kembali menyanyi semula, kini dia lebih terbuka.

Ujarnya, dia masih lagi solo setelah perkahwinan pertamanya dengan penyanyi Sheqal dan perkahwinan keduanya itu musnah.

Begitupun, dia enggan mengulas lanjut mengenai bekas suami keduanya dan bilakah status dia kembali menjalani kehidupan solo.

"Ya, sekarang saya masih solo. Perkahwinan sebelum ini sudah berakhir, tetapi cukup sekadar itu sahaja yang boleh saya kongsikan. Siapa, bila dan mengapa biarlah perkara itu saya sahaja yang tahu. Kini, saya mahu fokus pada bidang lakonan dan juga promosi album baharu ini," ujarnya.

Sengaja melontarkan persoalan adakah dia serik untuk berkahwin setelah kedua-dua perkahwinannya itu gagal, ungkap Raja Ema, dia tidak pernah berasa serik namun dia juga tidak kisah jika tidak bertemu jodoh dengan sesiapa.

"Walaupun dua kali gagal dalam perkahwinan, saya tidak pernah berasa serik. Mungkin kerana saya sudah rasa pahit dan manis berkahwin.

"Lagipun, pada usia saya yang sudah menjangkau 45 tahun, saya tidak kisah sama ada berkahwin semula ataupun tidak. Saya selesa bersendirian, namun jika ada jodoh saya juga tidak akan menolak," tuturnya yang mengakui bukan mudah mencari pasangan.

Kongsinya lanjut, jika perkahwinan baharu nanti akan mendatangkan masalah, lebih baik dia hidup solo.

Sementelah, anak-anaknya juga mengatakan dia kelihatan semakin gembira sejak kembali ke dunia seni.

Sheeda serbu rumah bekas suami

Posted:

Sheeda serbu rumah bekas suami

Sheeda serbu rumah bekas suami

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN


Sheeda dan Fazlinda menunjukkan dua surat daripada pihak sekolah yang mengesahkan ketidakhadiran Fazlinda ke sekolah masing-masing pada tarikh dari 13 Jun hingga 1 Julai dan dari 4 hingga 10 Julai lalu.


TANGGAL 1 Ramadan ternyata memberi kelegaan buat penyanyi dangdut Sayyida Beevi M. Shahul Hameed, 50, atau lebih popular dengan panggilan Sheeda apabila anak bongsunya, Nur Fazlinda Ahmad Fazli, 13, kembali ke pangkuannya.

Sebelum ini, Sheeda terpaksa berpisah buat sementara dengan anak daripada perkahwinan keduanya bersama Ahmad Fazli Mohammad, 38, apabila bekas suaminya itu menghalangnya untuk berjumpa dengan Fazlinda.

Sehinggakan penyanyi yang dikenali menerusi lagu Angkat Kaki itu mengambil keputusan nekad untuk menyerbu rumah bekas suaminya yang terletak di Cheras, Kuala Lumpur dengan bantuan beberapa orang anggota polis.

Selepas serbuan tersebut berakhir, Kosmo! sempat menemu bual Sheeda yang ternyata kelihatan gembira di samping anaknya itu setelah tiga bulan berpisah.

Kosmo!: Bolehkah ceritakan tentang situasi sebenar mengenai kejadian yang menimpa anak Sheeda?

SHEEDA: Pada 4 Mei lalu saya dalam perjalanan pulang ke kampung di Kelantan bersama anak bongsu saya. Kemudian bekas suami saya, Fazli mahu berjumpa untuk berbincang mengenai sesuatu mengenai Fazlinda dan kami bertemu di sebuah restoran di Sri Gombak, Selangor. Dalam pertemuan itu berlaku sedikit pertengkaran kecil sehingga saya terpaksa menyerahkan anak saya kepada Fazli. Sepanjang perjalanan pulang ke kampung, saya menangis tidak henti-henti kerana hasrat untuk bercuti bersama anak tidak tercapai.

Apakah yang berlaku selepas pertemuan tersebut?

Saya amat sedih dan terkilan apabila bekas suami tidak lagi mengizinkan saya untuk bertemu dengan Fazlinda. Sepanjang tempoh tiga bulan kami ada berbincang supaya anak saya dikembalikan semula, tetapi Fazli berkeras tidak membenarkannya. Ibu mana yang tidak sedih apabila tidak dibenarkan untuk bertemu dengan anak sendiri. Lagipun, saya yang telah membesarkannya selama 13 tahun tanpa meminta sebarang bantuan daripada bekas suami.


SHEEDA bersyukur Fazlinda kini kembali ke pangkuannya.


Apakah tindakan Sheeda selanjutnya?

Kecewa dengan situasi yang berlaku saya mengambil keputusan untuk membuat aduan kepada Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) dan berharap mereka mendapat bantuan yang sewajarnya. Setelah saya mengemukakan aduan kepada Karyawan menerusi Datuk Freddie Fernandez, mereka mencadangkan supaya perkara ini dibawa ke mahkamah dan telah memperkenalkan saya dengan seorang peguam syarie iaitu Fakhrul Azman Abu Hassan.

Apa yang saya tahu kos untuk mendapatkan khidmat peguam seperti Fakrul Azman ini bukanlah murah, tetapi saya amat terharu dan berterima kasih kerana tidak perlu mengeluarkan satu sen pun kerana semuanya ditanggung oleh Karyawan.

Bagaimanakah perasaan Sheeda setelah anak kembali ke pangkuan?

Pada 28 Jun lalu, Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur membenarkan permohonan ex-parte (sebelah pihak) yang difailkan bagi mendapatkan semula hak penjagaan anak. Sebenarnya saya terpaksa mengambil tindakan selanjutnya kerana mendapat tahu sepanjang tiga bulan Fazlinda tidak bersama saya, sudah banyak kali dia tidak hadir ke sekolah tanpa sebab. Pihak sekolah telah memberitahu bahawa anak saya tidak hadir dari 13 Jun sehingga 1 Julai lalu. Kemudian dia cuma bersekolah selama dua hari dan pada 4 Julai dia tidak hadir ke sekolah semula sehingga 10 Julai.

Apakah alasan yang diberikan oleh bekas suami mengenai perkara tersebut?

Dia sekadar memberi alasan dengan mengatakan membawa Fazlinda pergi bercuti ke Pulau Langkawi. Kalau difikirkan secara logik, kenapa pula dia membiarkan Fazlinda ponteng sekolah semata-mata mahu pergi bercuti. Sebagai ibu sudah tentu saya mahukan Fazlinda berjaya dalam pelajaran memandangkan dia seorang pelajar yang pandai dan pernah mendapat keputusan 5A dalam peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) pada tahun lalu. Jadi saya sangat kecewa apabila mendapat tahu dia tidak ke sekolah dan bimbang apabila dia dibuang sekolah.

Setelah Fazlinda kembali ke pangkuan Sheeda, apakah pesanan yang ingin disampaikan kepada bekas suami?

Saya cuma mahu berpesan bahawa saya tidak akan memutuskan hubungan silaturahim antara seorang ayah dan anak. Kalau dia hendak berjumpa dengan Fazlinda pada bila-bila masa saya izinkan. Selama ini pun saya langsung tidak kisah kalau dia berjumpa dengan anak kami secara senyap-senyap. Kini, saya berharap supaya Fazlinda dapat menjalani kehidupan dan persekolahan seperti biasa.

Clooney, Stacy berpisah

Posted:

Clooney, Stacy berpisah

Clooney, Stacy berpisah


CLOONEY dan bekas kekasihnya, Stacy.


KISAH perpisahan aktor George Clooney dengan Stacy Keilber bukan baharu digembar-gemburkan. Ia telah menjadi buah mulut sejak seminggu lalu.

Namun kini, muncul satu versi 'panas' tentang perpisahan mereka. Menurut satu sumber, pasangan tersebut berpisah selepas tidak lagi melakukan hubungan seks selama sebulan!

"Mereka sudah tidak melakukan seks selama sebulan. Itu disebabkan oleh kesibukan Clooney. Aktor tersebut berada di Eropah sementara Stacy di Los Angeles," ujar sumber tersebut.

Sumber itu juga menjelaskan, bagi sesetengah wanita, berjauhan daripada kekasih dan tidak melakukan seks bukan satu masalah buat mereka, namun tidak Stacy.

Sementelah, wanita itu juga sedar bahawa Clooney seperti tidak mahu mengakhiri hubungan cinta mereka yang telah berjalan selama dua tahun dengan ikatan perkahwinan.

"Dia selalu berharap Clooney akan mengahwininya. Namun, dia sedar ia hanya satu fantasi yang tidak akan berkesudahan dengan realiti yang membahagiakan," ujar sumber tersebut lagi.

Dalam laporan terdahulu, Stacy, 33, dan aktor yang berusia 52 tahun itu dilaporkan berpisah tanpa perasaan dendam atau kerana sikap curang.

Mereka sebaliknya bersetuju untuk berpisah kerana tiada lagi persefahaman.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved