Rabu, 6 Mac 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Zamani masih laku

Posted:

Zamani masih laku

Zamani masih laku

SELAIN menyanyi secara solo, Zamani masih aktif bersama kumpulannya, Slam.


PADA zaman kegemilangannya, vokalis utama kumpulan Slam, Zamani pernah menjadi kegilaan peminat khususnya para wanita. Kejayaan Slam ketika itu menyebabkan jadual Zamani penuh dengan jemputan dan tawaran mengadakan persembahan di seluruh negara. Ia akhirnya membuatkan dirinya tidak menang tangan.

Setelah beberapa dekad mewarnai dunia muzik tempatan, kewujudan ramai penyanyi dan kumpulan baharu dalam industri seperti melenyapkan nama Slam mahupun Zamani buat seketika.

Namun begitu, alunan vokal Zamani yang tidak pernah berubah membuatkan peminat masih menghargai bakatnya dalam arena muzik Malaysia. Lagu-lagu milik Slam seperti Jika Kau Rasa Getarnya, Tak Mungkin Berpaling, Cindai Asmara dan Bukan Niat Membalas Derita masih segar didengari hingga kini.

Tidak pernah berputus asa dan berhenti daripada bidang nyanyian, pemilik nama sebenar, Zamani Ibrahim ini sebenarnya masih aktif memenuhi jadual karier nyanyiannya.

Bertemu figura ini di Kelab Darul Ehsan, Ampang, Selangor ketika majlis sidang akhbar Minggu Setiausaha bersama Zamani, ternyata beliau seorang yang peramah serta tidak keberatan untuk menjawab segala persoalan yang diajukan kepadanya.

Selain tentang karier penyanyi berusia 42 tahun ini secara terbuka memberitahu dia masih menunggu cinta buat dirinya.


Saya mahu dia menerima bukan sahaja kebaikan, malah keburukan yang wujud dalam diri saya- ZAMANI


Pertama kali

Walaupun kumpulan Slam mahupun Zamani telah wujud dalam industri muzik sejak tahun 90-an lagi, akui Zamani sendiri, ini merupakan kali pertama dia dijemput untuk memeriahkan minggu setiausaha yang begitu popular pada setiap tahun.

"Sepanjang karier bergelar penyanyi, ini pertama kali saya dijemput untuk mengadakan persembahan bagi majlis minggu setiausaha. Saya tahu kewujudan minggu setiausaha tapi saya kurang ambil tahu kerana tidak pernah mendapat tawaran.

"Namun, kadang kala terdetik juga rasa teringin untuk membuat persembahan bagi menghiburkan para setiausaha. Jadi, saya rasa berterima kasih di atas peluang yang diberikan oleh Tripple Network Solution (M) Sdn. Bhd. kerana memberi kepercayaan kepada saya," tutur Zamani ketika ditanya kekerapan menerima tawaran mengadakan persembahan sempena minggu setiausaha.

Tambahnya, oleh kerana tidak pernah terlibat dengan program seumpama ini, pada mulanya, dia kurang berkeyakinan untuk menghiburkan para tetamu kelak. Akan tetapi, setelah berbincang dengan pengurus peribadinya, Johan, keyakinan itu hadir dalam diri. Harapan Zamani agar dia dapat melakukan sehabis baik pada majlis itu.

Selain bakal menghiburkan setiausaha, Zamani juga terlibat dalam konsert mega iaitu Konsert Gegar Lima Lagenda bersama Saleem, Ali XPDC, Rahmat Mega dan Aris Ariwatan yang bakal berlangsung pada 15 hingga 17 Mac ini di Istana Budaya.

Ditanya bagaimana dengan perkembangannya bersama Slam, jelas Zamani, mereka masih aktif menerima undangan persembahan termasuk di negara jiran, Singapura.

"Alhamdulillah, tahun lepas merupakan rezeki buat Slam di Singapura. Tiga kali kami dijemput untuk mengadakan persembahan dan ada satu persembahan solo saya bersama Saleem.

"Selain itu, ada juga saya buat beberapa persembahan lain di sini seperti di Melaka dan Sabah. Mungkin peminat lihat saya tidak banyak tampil di Kuala Lumpur. Namun, sebenarnya, saya banyak mengambil tawaran di luar Kuala Lumpur," jelasnya sambil bersyukur kerana masih mendapat tawaran menyanyi biar tidak sibuk seperti dahulu.

Sementara itu, saat ditanya tentang kemunculan single atau album baharu, tutur Zamani, buat masa ini, dia masih tidak punya perancangan untuk sebarang penghasilan album mahupun single terbaharu.

Jelasnya, mungkin dengan percambahan artis baharu dalam industri muzik, kini bukanlah masa yang sesuai untuk melancarkan single atau album. Buat masa ini, single bersama Sharifah Zarina yang berjudul Tak Keruan yang dilancarkan pada tahun lepas, merupakan single baharu daripada penyanyi ini.


ZAMANI mengaku kurang menerima publisiti daripada pihak media, bagaimanapun kariernya tetap berjalan lancar.


Cerita cinta

Pasti pelik jika seorang lelaki yang mempunyai nama besar dalam industri muzik, namun belum punya kekasih hati. Hal itu diakui oleh penyanyi yang telah mencecah usia 42 tahun ini.

Tanpa berselindung, dia mengaku pernah mengalami beberapa kali episod putus cinta dan sehingga kini masih belum mempunyai kekasih yang mahu disunting menjadi suri hatinya.

Ujarnya, dia masih belum bertemu wanita yang bakal dijadikan suri hati bagi menguruskan dirinya.

"Saya belum lagi mengambil keputusan untuk menamatkan zaman solo buat masa ini. Sejujurnya, saya tidak menolak jika memang benar ditakdirkan untuk berkahwin kelak.

"Namun hakikatnya, saya rasa jodoh belum lagi sampai dan saya perlu terima. Jika ada yang sudi, apa salahnya untuk saya mencuba juga," tutur Zamani tidak menyembunyikan keinginannya untuk membina rumah tangga.

Tambahnya, dia tidak pernah menolak atau berasa serik untuk mendekati atau didekati mana-mana wanita yang ingin mengenali dirinya. Namun, jika dia telah bertemu dengan seorang wanita yang layak menjadi calon isterinya, pasti dia akan berkongsi cerita dengan khalayak.

Zamani menambah: "Mungkin dahulu, ketika umur masih muda, saya juga pernah impikan wanita yang punya ciri-ciri yang diiinginkan. Bagaimanapun kini, memandangkan umur saya semakin berusia, saya hanya mahukan wanita yang memahami diri saya."

Ditanya bagaimana seseorang wanita itu mampu menawan hatinya, Zamani memberitahu bakal suri hatinya itu perlu benar-benar memahami siapa Zamani yang sebenar dan bukan Zamani yang dikenali ramai dan popular.

"Ini kerana, saya mahu dia menerima bukan sahaja kebaikan, malah keburukan yang wujud dalam diri saya. Buat masa ini, itulah wanita yang ingin saya cari dan untuk punya ciri-ciri, mungkin tidak lagi."

Walaupun mungkin agak sukar untuk menemui cinta hati, namun tegas Zamani, dia tidak pernah pasrah dengan apa yang berlaku terhadap dirinya.

Bella Awards iktiraf wanita

Posted:

Bella Awards iktiraf wanita

Bella Awards iktiraf wanita


PENYANYI antarabangsa Ronan Keating menerima kejutan ulang tahunnya dengan sebiji kek yang disediakan oleh pihak penganjur Bella Awards.


PENGANJURAN anugerah yang julung-julung kali diadakan oleh ntv7, Bella Awards dilihat berjaya dari segi menghargai sumbangan dan kejayaan wanita tempatan kepada masyarakat.

Daripada 10 anugerah yang ditawarkan dan satu kategori untuk lelaki iaitu Bella Mars Award, acara yang berlangsung gilang-gemilang di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur itu turut menampilkan wajah antarabangsa antaranya Ronan Keating, Rossa, Gary Chaw, Marcel Siahaan dan Maliq & D'Essentials sebagai penyeri majlis.

Menariknya pada malam yang turut sama meraikan Hari Wanita Sedunia itu, pengiktirafan bukan hanya merangkumi wanita yang aktif di persada seni bahkan juga bidang-bidang lain seperti kecantikan, fesyen, kesihatan, bisnes, kebajikan dan sukan.

Fara Fauzana barangkali nama yang tidak asing lagi dalam industri radio dan selama berkecimpung sebagai penyampai radio selama lebih lapan tahun, Fara melihat pengiktirafan yang diterimanya menerusi Bella Radio Award membuka lembaran baharu untuk audiens berbeza dan lebih meluas.

"Sebelum ini saya banyak menang anugerah berdasarkan pilihan orang ramai dan penghargaan kali ini berbeza kerana lebih urban dan audiens yang lebih besar. Saya rasa lebih diterima oleh orang sekeliling dan ini merupakan anugerah individual urban yang pertama saya," katanya yang tidak menduga akan kejayaan yang diterimanya pada malam Sabtu lalu.

Fara yang sebenarnya menjangkakan kejayaan itu bakal diraih oleh penyampai radio Fly FM, Hunny Madu memandangkan anugerah Bella sendiri yang bersifat hip, moden dan lebih antarabangsa.

Daripada 10 calon awal dalam kategori itu, lima calon terbaik diumumkan sebagai pesaing Fara Fauzana iaitu Dilly, Sara-Jane Lo, Serena C dan Yoon Ng.

Bella Radio Award dipilih berdasarkan undian orang ramai menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) dan undian dalam talian di laman rasmi Bella Awards sejak awal bulan Februari lalu.


DATUK SITI NURHALIZA bersama anugerah yang dimenanginya, Bella On-Stage Award.


Tidak ketinggalan, anugerah Bella On-stage Award yang membuktikan Datuk Siti Nurhaliza tetap menjadi pilihan ramai berdasarkan kaedah undian sama seperti Bella Radio Award.

Malam bersejarah itu turut menyaksikan Datuk Ruby Khong merangkul anugerah tertinggi Bella Awards atas sumbangan dan minatnya yang mendalam berbakti kepada masyarakat.

Melihatkan kejayaan yang diraih pada penganjuran sulung ntv7 kali ini, ujar Pengurus Besar Kumpulan ntv7 dan 8TV, Airil Zainul memberitahu anugerah ini akan diteruskan pada tahun akan datang.

"Saya sekarang sudah tidak sabar-sabar untuk membeli pakaian baharu untuk tahun depan apabila melihat kejayaan Bella Awards tahun ini dan acara ini akan bertambah meriah pada tahun mendatang," tambahnya.

Kehangatan malam Bella Awards turut diserikan oleh persembahan artis tempatan antaranya Mizz Nina, Joe Flizzow, Darren Ashley dan The Impatient Sisters selain diacarakan oleh Hans Isaac diapit oleh Elaine Daly, Daphne Iking dan Vanessa Chong. - KHAIRUL AMRI HASSAN

Beego anggap diri bukan duda

Posted:

Beego anggap diri bukan duda

Beego anggap diri bukan duda

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


BEEGO dan Linda kini teruja untuk menjadi pasangan suami isteri.


TINGGAL lebih kurang tiga bulan sahaja lagi bagi pasangan pelakon, Beego serta Linda Hashim bakal mengakhiri zaman solo mereka. Mereka kelihatan sangat gembira ketika ditanya tentang persiapan bagi majlis perkahwinan yang bakal berlangsung pada 7 Jun ini.

Ia merupakan perkahwinan pertama buat Linda Hashim, namun perkahwinan kedua buat, Beego atau nama sebenarnya, Mohamad Aszerul Nizam Abdullah. Tidak kisah dengan apa yang berlaku, Linda kelihatan teruja apabila bercerita tentang persiapan bagi majlis tersebut kelak.

Bagaimanapun, ketika ditanya tentang perasaan berkahwin buat kali kedua, Linda tidak merasakan dirinya telah berkahwin sebelum ini. Justeru, dia menganggap ini merupakan perkahwinan pertama buatnya.

Ikuti temuramah Kosmo! bersama Beego dan Linda selepas majlis Anugerah Festival Filem Malaysia ke -25 di Pusat Konvesnyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) baru-baru ini.

Kosmo!: Bagaimanakah persiapan perkahwinan anda berdua?

BEEGO: Kami sudah pun membuat persiapan untuk majlis pada bulan Jun ini. Ia merupakan dua majlis yang sederhana iaitu pernikahan di masjid berdekatan rumah Linda dan sebuah majlis untuk resepsi.

Boleh ceritakan bagaimana detik perkenalan Beego dan Linda. Bilakah kalian mengambil keputusan untuk berkahwin?

Saya jumpa Linda ketika penggambaran drama dan ketika itu memang saya sudah lama minat dengan Linda. Jika saya nampak dia berlakon, pasti saya tidak akan tukar saluran televisyen. Selepas menaruh minat selama dua tahun lebih, saya pernah menyuarakan perasaan saya kepadanya. Namun, ketika itu, dia ingat saya main-main dan tidak serius. Tapi selepas itu, kami mula berkawan rapat.

Bilakah mula berbicara secara serius dengan Linda?

Ada satu hari, secara tiba-tiba saya bermimpi tentangnya tapi tidak ingat pula apa mimpinya. Saya terbangun dari tidur dan terus menghubungi Linda yang ketika itu berada di Mekah untuk menunaikan umrah. Dengan serius saya memintanya supaya mendoakan jodoh kami berdua di sana dan mengharapkan agar hubungan ini berkekalan hingga ke jinjang pelamin. Jika benar kami punya jodoh, pasti akan bersama jua.

Mengapakah sebelum ini seperti ingin merahsiakan pertunangan dan perhubungan anda berdua?

Bukan niat ingin merahsiakan perkara gembira ini, namun, ketika itu kami belum bincang apa-apa lagi tentang perkahwinan. Takut juga jika ingin beritahu awal-awal mungkin ia tidak menjadi. Tapi, selepas majlis pertunangan dan kedua belah pihak telah berbincang, baru kami mengaku hubungan kami berdua. Saya juga menyahut cabaran untuk mengahwini Linda dalam tempoh setahun.

Bagi Linda, ia perkahwinan pertama, namun bagi Beego ia merupakan perkahwinan kedua. Perkahwinan Beego juga dilihat tidak berjaya sebelum ini. Boleh komen?

Saya tidak rasa seperti pernah berkahwin sebelum ini. Bagi saya, ini merupakan perkahwinan pertama saya iaitu bersama Linda. Ini kerana dalam perkahwinan sebelum ini, saya hanya sempat menjadi suami selama 10 hari. Tempoh 10 hari tidak memberi saya kesempatan untuk menjadi seorang suami. Jadi, sebelum ini saya memang tidak pernah berkahwin dan ini kali pertama.

Kosmo! juga menemuramah Linda yang ternyata sangat teruja menceritakan kisah cinta dan persiapan perkahwinan mereka yang bakal diadakan kelak.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved