Isnin, 18 Februari 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Fizo, Fathia, Tasha ditaja ke Paris

Posted:

Fizo, Fathia, Tasha ditaja ke Paris

Fizo, Fathia, Tasha ditaja ke Paris

TIGA bintang muda berbakat besar, Fizo Omar, Fathia Latiff dan Tasha Shilla terpilih menjadi wajah selebriti Malaysia pertama yang menyertai penerbangan sulung syarikat penerbangan Eropah, Air France dari Kuala Lumpur ke Paris, Perancis pada 23 April ini.

Pemilihan ketiga-tiga pelakon itu ekoran komitmen jitu mereka bersama pengeluar barangan kemas bertatahkan mutiara, Rafflesia Pearl Malaysia. Untuk itu mereka akan diterbangkan ke sana bersama 20 peminat terpilih.

Berada di kota yang terkenal dengan seni bina Menara Eiffel selama lapan hari sudah cukup membuatkan Fizo, Fathia dan Tasha teruja.

Selain berpeluang menikmati percutian di lokasi tumpuan dunia itu, mereka mengakui penerbangan ke sana sedikit sebanyak memberikan peluang untuk melupakan tekanan seketika dan kisah kontroversi yang sudah melanda walaupun tahun baharu ini baru menjengah ke bulan Februari.

Fizo dedah kisah cinta

Bukan selalu pelakon kacak berusia 28 tahun ini yang cukup dikenali dengan nama Fizo Omar ini dikaitkan dengan kontroversi mahupun gosip cinta.

Namun, terkini ada satu isu yang membabitkan dirinya. Pelakon drama Surat Dari Langit Biru itu sebenarnya kini 'panas' dengan kisah mengenai kekasih baharunya yang pernah dibawa ke majlis persandingan pelakon Liyana Jasmay awal bulan ini.

Akui pemilik nama sebenar Wan Hafizol Wan Omar ini, hubungannya dengan gadis berusia 25 tahun yang dikenali dengan nama ringkas, Haas masih di peringkat perkenalan.

"Dia masih belajar dan hubungan kami baru mencecah usia dua bulan. Masih terlalu awal untuk saya katakan kami bercinta sebenarnya.

"Haas memahami saya dan dia seorang yang business minded serta mempunyai skil pengurusan yang bagus. Saya pula memerlukan seseorang yang boleh dipercayai untuk membantu saya menguruskan perniagaan sekarang.

FIZO menyasarkan mahu bergelar suami sebelum usianya mencecah 30 tahun.


"Saya terfikir sampai bila saya mahu sorok hubungan kami dan kebetulan pula dia merupakan kenalan Fathudin (suami Liyana Jasmay), maka kami memutuskan untuk pergi ke majlis itu bersama-sama. Perkara baik buat apa sorok," jelasnya.

Fizo bagaimanapun memberitahu, dia ingin menamatkan zaman solonya sebelum mencecah usia 30 tahun dan mengharapkan agar hubungan mereka berkekalan.

Sebelum ini Fizo pernah menjalinkan hubungan dengan seorang doktor sekitar bulan Ogos tahun lalu namun putus di tengah jalan ekoran percintaan jarak jauh.

Fathia kembali solo

Usai penggambaran telefilem Nur Sarah untuk slot Cerekarama TV3 yang sarat emosi, Fathia atau nama sebenarnya, Nur Fathia Abdul Latiff, 25, memberitahu, dia bakal beraksi sebagai tomboi dalam drama berjudul Diandra yang akan memulakan penggambaran tidak lama lagi.

Fathia yang baru menamatkan pengajian dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang di Universiti Teknologi Mara (UiTM) dalam pada itu turut mengakui, dia terpaksa menolak lamaran seorang kerabat raja yang ingin berkahwin dengannya.

"Memang saya dilamar oleh kerabat itu tapi saya terpaksa menolaknya kerana saya tidak mahu timbul masalah kemudian hari.

"Saya menjadikan ibu bapa saya sebagai idola, mereka cuma orang biasa dan yang paling penting, bahagia. Buat masa sekarang, saya kembali solo dan sedang mencari lelaki yang sesuai.

FATHIA mengakui dirinya masih tercari-cari insan bernama lelaki yang bakal menjadi pasangan hidupnya suatu hari nanti.


"Jika boleh, saya mahukan seseorang yang berwajah Melayu, kalau tak kaya pun saya tak kisah asalkan ada pendidikan," tutur pelakon drama Dalam Setiap Sujud yang kini sedang bersiaran di TV9.

Tasha-Neelofa sifar konflik

Sementara itu, Tasha Shila, 26, pula mengulas mengenai situasi semasa antara dirinya dan bintang kontroversi, Neelofa.

Ulas pemilik nama sebenar Natashasheila Abdul Razak mengenai perkara itu, hubungannya dengan Neelofa tidak pernah berdepan dengan sebarang masalah.

"Saya dan Neelofa memang tidak pernah berselisih faham pun sebelum ini, jadi tidak perlu mohon maaf. Situasi yang menampakkan kami seperti bergaduh timbul apabila orang sekeliling membuat spekulasi yang bukan-bukan," jelasnya.

Respons itu dibuat ekoran kenyataan Neelofa baru-baru ini bahawa dia sudah memohon maaf daripada Tasha ketika mereka bertembung buat kali pertama selepas sekian lama tidak bersua, ketika siaran program Wanita Hari Ini di TV3, dua minggu lalu.

Persengketaan hampir setahun itu sebelum ini dikatakan timbul gara-gara kelantangan Neelofa memberi komen tentang kemenangan Tasha Shilla dalam satu majlis anugerah tahun lalu.

Adele tetap jadi tumpuan utama

Posted:

Adele tetap jadi tumpuan utama

Adele tetap jadi tumpuan utama


ADELE dan Kelly Clarkson ceria pada parti Sony Music Grammy Reception baru-baru ini.


PADA tahun lepas, dia menjadi fokus utama pada majlis Grammy Awards ke-54 apabila mendominasi dengan menang menerusi kesemua enam pencalonan yang diraihnya termasuk untuk kategori utama, Album Terbaik Tahun Ini dan Lagu Terbaik Tahun Ini.

Ketika itu dan pada kebiasaannya jika menghadiri majlis-majlis rasmi, dia akan muncul dalam busana berwarna serba hitam - dipercayai supaya tubuhnya kelihatan kurang gemuk.

Namun tidak lagi pada majlis Grammy Awards ke-55 yang berlangsung pada awal minggu lalu. Pelantun hit, Set Fire to The Rain yang menjulang trofi Anugerah Persembahan Solo Pop Terbaik itu muncul menggayakan gaun pendek bercorak bunga-bungaan berwarna merah rekaan Valentino

Biarpun ada kritikan yang melabelkan Adele seolah-olah memakai busana yang diperbuat daripada kain langsir, namun itu semua tidak menghalang dirinya daripada menjadi tumpuan ramai - sama seperti pada majlis Grammy pada tahun lepas.

Chris Brown

Bukan sekadar peminat dalam kalangan orang biasa, tetapi para selebriti ternama yang merupakan tetamu VIP Grammy pada tahun ini, semuanya tidak melepaskan peluang untuk bergambar dengan Adele - seolah-olah dia adalah ikon pujaan mereka.

Jennifer Lopez dan Pitbull yang menjadi penyampai anugerah buat kemenangan Adele tidak melepaskan peluang untuk merakam kenangan menerusi foto ketika berada di belakang pentas.

Lain-lain bintang yang turut merakam kenangan menerusi foto dengan Adele termasuklah Kelly Clarkson, Beyonce, pasangan Justin Timberlake dan Jessica Biel serta tidak ketinggalan penyanyi bermasalah, Chris Brown.

Rupa-rupanya spekulasi sebelum ini mendakwa Adele dan Chris bergaduh pada majlis anugerah tersebut malam Ahad lepas tidak benar.

Spekulasi itu timbul ekoron foto yang dirakam menunjukkan seolah-olah Adele dan Chris sedang bertikam lidah.

Perkara itu dijelaskan oleh Adele sendiri menerusi Twitternya yang berbunyi: "Dalam foto tersebut, aku dan Chris Brown sebenarnya saling memuji antara satu sama lain."

TATU pada leher Adele menimbulkan spekulasi tentang nama anak sulungnya.


Balas Chris pula menerusi Twitternya: "Saya baca tulisan kamu (Adele) dan itu yang paling penting. Terima kasih kerana memberitahu tentang apa yang benar."

Isu gemuk

Kemunculannya dengan tatu yang tertulis huruf A pada lehernya juga telah menimbulkan spekulasi mengenai anak sulungnya yang dilahirkan empat bulan lalu. Adele merahsiakan nama anaknya itu tetapi spekulasi bertiup kencang bahawa nama anaknya itu ialah Angelo.

Dalam pada itu, isu bentuk badan Adele yang berisi ketika muncul pada Grammy kali ini turut menjadi isu apabila Fox News telah menjemput seorang pakar pemakanan, Dr. Karen Gilbert bagi membincangkan tentang perkara itu menerusi siaran secara langsung pada 12 Februari lalu - dua hari selepas majlis anugerah tersebut berlangsung.

Bukan sahaja Adele, tetapi pemenang Anugerah Album Vokal Pop Terbaik pada Grammy kali ini, Kelly Clarkson turut sama dikritik berkaitan isu yang sama.

Karen menegaskan: "Kamu (penonton) semua boleh meneka apa sahaja tentang dua wanita cantik ini (Adele dan Kelly Clarkson), tetapi anda tidak akan benar-benar tahu sejauh mana badan mereka sihat sehinggalah kedua-duanya membuat pemeriksaan dengan doktor perubatan."

Perkara itu bagaimanapun tidak dihiraukan langsung oleh Adele dan Kelly yang sebaliknya berseronok menghadiri parti Sony Music Grammy Reception di Bar Niniteen 12, Beverly Hills, California yang meraikan kemenangan kedua-dua mereka yang sama-sama bernaung di bawah syarikat rakaman Sony Music. Pada parti itu, Adele kembali menyarungkan busana berwarna hitam.

Hasrat ke Pulau Kapas tidak kesampaian

Posted:

Hasrat ke Pulau Kapas tidak kesampaian

Hasrat ke Pulau Kapas tidak kesampaian

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA
saphilla.isa@kosmo.com.my


MENTERI Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim menyampaikan sumbangan kepada Kamariah ketika menziarahi jenazah pelakon itu di Taman Rasmi Jaya, Ampang semalam.


MASIH segar dalam ingatan lakonan pelakon veteran Kuswadinata atau nama sebenarnya Kuswadi Bujang melakonkan watak suami yang beristeri dua dalam filem Seniman Bujang Lapok. Dialog dan gelagatnya yang pandai mengambil hati kedua-dua isterinya begitu berkesan walaupun dia bukanlah teraju utama dalam filem tersebut.

Kini, pelakon berusia 75 tahun itu sudah tiada. Beliau telah menghembuskan nafas terakhir kira-kira pukul 5.07 petang kelmarin di Hospital Ampang, Selangor akibat penyakit pendarahan usus kecil dan kanser kelenjar yang dihidapinya sejak empat tahun lalu.

Allahyarham yang berasal dari Singapura meninggalkan dua balu, Fatimah Ahmad, 70, dan Kamariah Mohd. Said, 58, serta sembilan anak, 14 cucu dan seorang cicit.

Ironinya, hasrat Allahyarham yang ingin bercuti ke Pulau Kapas bersama keluarganya jika kesihatannya pulih tidak kesampaian.

Menurut anak ketiganya daripada perkahwinan kedua Allahyarham iaitu Mohd. Irwan, 27, sebelum meninggal dunia bapanya ada meluahkan hasrat untuk pergi bercuti ke Pulau Kapas bersama keluarga.

"Sebelum meninggal, arwah ayah ada beritahu tentang keinginannya ke Pulau Kapas apabila sihat, tetapi hasratnya tidak kesampaian," ujarnya.

Ujar Irwan, arwah disahkan meninggal dunia dalam keadaan koma selepas mengalami muntah darah.


PADA 7 Oktober lalu, Kuswadinata dimasukkan ke Hospital Ampang kerana mangalami masalah buah pinggang yang kronik.


"Arwah ayah dimasukkan ke Hospital Ampang sejak enam hari lalu dan koma selama tiga hari sebelum menghembuskan nafas terakhir," ujarnya.

Mengulas lanjut, Irwan memberitahu bahawa arwah menghembuskan nafas terakhir di sisi ibunya, Kamariah dan seluruh ahli keluarga.

Jelas Irwan, bapanya telah dikebumikan sebelum waktu Zuhur di Tanah Perkuburan Islam Ampang, semalam.

Allahyarham yang memulakan kerjaya lakonan di Malay Film Production, Jalan Ampas, Singapura pada tahun 1957 telah membintangi lebih 30 filem sepanjang hayatnya.

Filem pertama Allahyarham adalah Orang Lichin, di samping Datuk S. Roomai Nor dan selepas itu nama Allahyarham mula dikenali menerusi filem Antara Dua Darjat (1959) arahan Tan Sri P. Ramlee.

Beliau juga pernah berlakon dalam filem Indera Bangsawan bersama Tan Sri Jins Shamsuddin, Datuk Sarimah dan Haji Mahadi.

Namun begitu, watak lakonan Allahyarham yang paling diingati ialah sebagai suami beristeri dua dalam filem Seniman Bujang Lapuk arahan Tan Sri P. Ramlee pada tahun 1961.


KAMARIAH setia menemani suaminya yang sudah terlantar sakit sejak empat tahun lalu.


Beliau yang terkenal sebagai pelakon versatil pernah menerima pengiktirafan Anugerah Pelakon Veteran di Festival Filem Malaysia ke-20 pada 2007.

Filem-filem lain lakonannya adalah Seniman Bujang Lapok, Ibu Mertuaku, KLU, Kaki Bakar, Tarik-Tarik, Sikit Punya Gila, Jejak Bertapak, Kaca Permata, Kala Malam Bulan Mengambang dan Jalang.

Allahyarham adalah seniman filem Melayu yang banyak berjasa untuk perfileman Melayu. Allahyarham yang dilahirkan pada 8 September 1938 di Jalan Thomson Singapura, akhirnya meninggalkan kita pada 16 Februari 2013 di usia 74 tahun. Al-Fatihah.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved