Rabu, 16 Januari 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Malaysia destinasi paling popular

Posted:

Malaysia destinasi paling popular

Malaysia destinasi paling popular

SAJIAN makanan halal memenuhi keperluan para pelancong beragama Islam ke Malaysia.


SINGAPURA - Malaysia menduduki kedudukan nombor satu daripada 50 buah negara untuk menjadi destinasi pelancongan mesra pelancong Islam menerusi satu kaji selidik yang disiarkan semalam.

Firma perunding pelancongan di sini, Crescentrating, mengendalikan kaji selidik itu.

Ia memberikan penarafan kepada negara-negara berkenaan berdasarkan layanan yang disediakan kepada pelancong-pelancong Islam seperti makanan dan perkidmatan halal.

Kaji selidik itu menggunakan beberapa kriteria seperti tahap keselamatan sesebuah negara, kemudahan mendapatkan makanan halal, mengerjakan solat dan sama ada hotel-hotelnya dapat memenuhi keperluan para penginap beragama Islam.

Berdasarkan skala satu hingga sepuluh, Malaysia menduduki tempat pertama dengan memperoleh gred 8.3.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Perodua lancar kempen ganti stereng Myvi

Posted:

Perodua lancar kempen ganti stereng Myvi

Perodua lancar kempen ganti stereng Myvi

MODEL Perodua Myvi baharu.


KUALA LUMPUR - Perodua melaksanakan kempen langkah pencegahan bagi menggantikan bahagian stereng kuasa elektronik (EPS) terhadap 74,000 varian Myvi baharu yang dibina antara Mac 2011 dan Mac 2012.

Pembuat kereta kompak itu berkata, kempen itu bertujuan memastikan pemilik Perodua Myvi baharu itu menikmati prestasi optimum kenderaan masing-masing.

Pengarah Urusannya, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata, kempen itu perlu memandangkan prestasi kereta mungkin tidak berada pada kedudukan terbaik dan mungkin menjejaskan sebahagian respons semasa pemandu memandu pada kelajuan rendah.

"Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Perodua, masalah itu boleh dikesan apabila penunjuk EPS menyala dan pemandu mendapati rasa berat pada kelajuan antara 30 dan 40 kilometer sejam.

"Ini boleh dibaiki sementara dengan mematikan enjin dan menghidupkan semula kereta, namun untuk pembaikan kekal dan mengurangkan kemungkinan risiko ke atas pelanggan, kami meminta mereka membuat temu janji di mana-mana 170 pusat servis kami di seluruh negara untuk penggantian EPS itu," katanya menerusi satu kenyataan di semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pelakon Patrick Teoh mohon maaf

Posted:

Pelakon Patrick Teoh mohon maaf

Pelakon Patrick Teoh mohon maaf

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN
roni.ridwan@kosmo.com.my


PETIKAN kenyataan Patrick di laman sosial, Facebook yang menghina Islam dan menimbulkan kemarahan umat Islam.


KUALA LUMPUR – Pelakon, Patrick Teoh, 65,meminta maaf berhubung kenyataannya menerusi laman sosial, Facebook pada Isnin lalu yang disifatkan telah menghina agama Islam.

Patrick berkata, dia sama sekali tidak berniat mempersendakan Islam dan kontroversi yang tercetus itu menjadi pengajaran berguna untuknya.

"Kepada semua umat Islam, saya dengan ikhlas hati memohon maaf tentang apa yang saya tulis di Facebook sebelum ini dan kenyataan itu telahpun dipadamkan," ujarnya menerusi Twitter miliknya semalam.

Isu tersebut tercetus selepas pelakon yang pernah membintangi filem Baik Punya Cilok dan Buli itu mempertikaikan garis panduan yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri Kedah berhubung majlis sambutan Tahun Baru Cina di negeri tersebut pada 2 Februari depan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved