Selasa, 9 Oktober 2012

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Seruan agar sentiasa terhidrat

Posted:

Seruan agar sentiasa terhidrat

Oleh NIZHA PERIASWAMY

BROS juga mengedarkan buah epal hijau kepada orang ramai dalam seruan gaya hidup sihat.


TIDAK kira cuaca panas atau sejuk, ia tentu sekali bukan alasan untuk kita mengurangkan pengambilan air.

Lazimnya, individu yang bekerja dalam kawasan sejuk dengan penghawa dingin dilihat paling ketara menjadi mangsa 'kekeringan' yang tidak kelihatan apabila mereka kurang mengendahkan pengambilan air putih.

Sebagai menyedarkan dan mendidik orang ramai, khususnya mereka yang berada di kota, jenama botol air BROS menyatukan rakyat Malaysia di 10 lokasi berbeza di Lembah Klang dengan menyampaikan satu mesej jelas.

Semua orang perlu terus hidrat atau mendapatkan air yang secukupnya.

Dengan tema Hydrate, Tag & Go, kempen tersebut dengan gaya flashmob menyaksikan duta-duta jenama BROS dan pasukan sorak melawat 10 lokasi dengan tujuan mempromosi gaya hidup sihat melalui tabiat meminum air secukupnya.

Pengambilan air mengekalkan tubuh terhidrat, namun bukan ramai yang benar-benar mengamalkan tabiat baik itu. Lebih-lebih lagi kebanyakan daripada kita menjalani kehidupan yang sibuk.

Kita sebaliknya cenderung memilih minuman berperisa, soda, kopi, teh, malah alkohol yang kebanyakan bersifat menyahidratkan tubuh.

Berikutan dengan itu, kempen Hydrate, Tag & Go dijadikan satu platform oleh BROS untuk mewujudkan kesedaran masyarakat tentang kepentingan pengambilan air minuman.

"Malah, kami juga percaya kempen ini juga menggalakkan kerjasama individu untuk menyebarkan betapa pentingnya penghidratan badan kepada mereka yang tersayang," kata Pengarah Pembangunan Perniagaan BROS-Living Wing Sdn. Bhd., Terence Lee Soon Teck.

Kempen Hydrate, Tag & Go itu bermula daripada konsep pass-it-on (serahan). Individu-individu yang ditemui oleh duta-duta jenama BROS dan pasukan sorak akan menerima satu unit botol air BROS (450 ml) daripada siri BROS Pure terbaharu.

Bergambar di Facebook

Individu-individu itu kemudian digalakkan melakukan pass-it-on dengan bergambar dengan pasukan sorak, memuat naik gambar ke halaman Facebook BROS dan melabelkan lima orang kawan pada gambar tersebut.

Mereka juga diberi peluang mencalonkan seorang kawan untuk dihadiahkan dengan sebuah botol daripada siri BROS Pure terbaharu.

"Menerusi semangat pass-it-on, kami berharap kempen ini boleh menggalakkan lebih ramai orang mempraktikkan amalan pengambilan air minuman kosong. Bagi mengamalkan pengambilan air minuman yang mencukupi setiap hari, kita perlu bermula dari sekarang.

"Kami berharap kempen Hydrate, Tag & Go akan mendorong ramai orang mempraktikkan pengambilan air minuman harian yang secukupnya dengan menggunakan botol air siri BROS Pure terbaharu," tambah Soon Teck.

Bagi seorang pengguna botol air BROS, Suzie Suparno dia mengakui, kerap membawa botol air sendiri ke mana jua dia pergi. Di tempat kerja, Suzie biasanya mengisi semula air daripada mesin air minuman yang disediakan. Malah, dia sentiasa menyediakan sebotol air di dalam kereta untuk memudahkan diri apabila haus.

"Malangnya, anak perempuan saya, Elly tidak suka minum air, tetapi hanya lebih sukakan minuman sejuk atau jus yang manis. Sememangnya kempen Hydrate, Tag & Go daripada BROS ini mewujudkan kesedaran dalam kalangan rakyat Malaysia agar kekal hidrat," kata Suzie ketika didekati oleh pasukan hidrasi BROS di pusat beli-belah 1 Utama.

Lima varian BROS Pure

Koleksi terkini botol air siri BROS Pure menawarkan rekaan botol yang ergonomik serta mempunyai tiub air dengan penutup. Mempunyai lima warna botol air berbeza, setiap botol disertakan dengan nama-nama kreatif iaitu Banana Peel, Blue Berry, Cherry Prime, Pepper Grey dan Sour Lime.

Koleksi botol air terbaharu yang bebas bisfenol A (BPA) itu diperbuat daripada Eastman TritanTM copolyester. Bentuk botol siri BROS Pure itu turut mencerminkan ciri-ciri kontemporari yang sesuai dengan cita rasa pelbagai peringkat umur.

Selari dengan namanya, keseluruhan rekaan botol air siri BROS Pure itu berhasrat untuk memastikan setiap sedutan adalah menyegarkan.

BROS yang menjadi jenama kebanggaan Living Wing Sdn. Bhd. menyokong tiga elemen nilai jenamanya - reka bentuk, kelestarian alam sekitar dan kualiti.

"Botol-botol BROS direka bentuk untuk selamat, mesra alam sekitar, serta menyeronokkan untuk menyerlahkan nilai-nilai kehidupan yang positif. Salah satu nilai utama BROS adalah reka bentuk," ujar Lee.

Koleksi botol minuman BROS Pure boleh dibeli di pusat-pusat beli-belah, pasar raya besar terpilih, kedai-kedai rangkaian dan peruncit di seluruh negara.

Siri itu hanya boleh didapati dalam botol bersaiz 450ml dan harganya ialah RM18.90 seunit. Untuk maklumat lanjut anda boleh melayari laman web www.bros.com.my.

Mesej kempen ais krim Magnum

Posted:

Mesej kempen ais krim Magnum

Oleh ALIF ABU BAKAR


NIKMATI mana-mana perisa ais krim Magnum bagi membolehkan anda menyertai peraduan Seek & Win.


SUASANA di Restoran Neo Tamarind, Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur itu hingar bingar. Ratusan jemputan memenuhi ruang terhad zon eksklusif premis tersebut. Biarpun hujan lebat menyebabkan pakaian dan kasut hadirin basah, ia sedikit pun tidak mengganggu kelancaran acara pada hari itu.

Selepas sesi pendaftaran, para tetamu diberi sebatang ais krim Magnum yang mempunyai empat pilihan perisa. Menjengah ke ruang dalaman, atmosfera berubah dengan putaran muzik terkini oleh DJ Biggie.

Kesemua suasana di atas diwujudkan semata-mata meraikan pelancaran kempen terbaharu Magnum, Pure Pleasure yang memberi peluang kepada pelanggan mereka menyertai peraduan Seek & Win.

Kempen tersebut membuka peluang kepada pelanggan bagi memenangi rangkaian hadiah yang menarik. Ia bermula sejak bulan September lalu sehingga penghujung bulan November 2012.

Pengarah Pemasaran, Uniliver (Malaysia) Holdings Sdn. Bhd. Hugo Verkuil yang berucap pada majlis tersebut berkata: "Kami percaya setiap individu berhak menikmati keseronokan dalam kehidupan seharian mereka.

"Salah satu cara bagi mendapatkannya sudah tentu menerusi nikmat kelazatan ais krim Magnum. Secara ringkasnya, setiap gigitan Magnum yang disaluti coklat Belgium memberikan perasaan yang menakjubkan."

"Ia salah satu alternatif memanjakan diri dan memberi ganjaran terhadap diri sendiri. Mesej kempen kami amat mudah iaitu kami mahu semua pelanggan berterusan memburu nikmat keseronokan dalam hidup mereka," katanya.

Tiang Magnum

Para tetamu turut diperkenalkan kepada empat tiang asas Magnum iaitu fesyen, kembara, muzik dan makanan. Keempat-empat elemen itu dipilih kerana ia adalah nikmat yang dikenal pasti Magnum sebagai pilihan tertinggi dan relevan dalam memenuhi keinginan orang ramai masa kini.

"Empat tiang asas kenikmatan itu membentuk tapak kepada kempen peraduan dalam talian terbaharu Magnum. Kami ingin semua pelanggan merasai nikmat kelazatan ais krim Magnum dan menerima ganjaran berupa hadiah-hadiah lumayan.

"Magnum percaya bahawa hari tanpa nikmat keseronokan adalah hari yang suram dan disebabkan itu, kami cuba mencipta hari yang penuh keceriaan buat pelanggan menerusi peluang yang ditawarkan ini," tambah Hugo.

Fokus utama acara malam itu ialah pertunjukan fesyen yang memaparkan elemen-elemen daripada empat tiang asas nikmat kehidupan yang diguna pakai oleh Magnum.

Pentas peragaan berlatar projeksi hadiah-hadiah kempen yang menanti peserta peraduan diserikan dengan langkah penuh yakin model-model yang menawan dalam persalinan koleksi baharu Debenhams.

Hadirin turut dihidangkan dengan pencuci mulut berinspirasikan Magnum yang disediakan oleh pakar pencuci mulut, Just Heavenly.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved