Khamis, 11 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Mesyuarat agung pertama Serikandi Sungai Petani

Posted:

Mesyuarat agung pertama Serikandi Sungai Petani

MOHD. SATAR (duduk kiri) bersama Azizah (duduk tengah) selepas mesyuarat Serikandi PBTM Sungai Petani di Kedah baru-baru ini.


BINCANG. Serikandi Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Cawangan Sungai Petani telah mengadakan mesyuarat agung pertamanya di Bangunan UMNO Sungai Petani, Kedah baru-baru ini.

Pengerusi PBTM cawangan itu, Kapten (B) Mohd. Satar Saad ketika merasmikan mesyuarat itu memuji Azizah Ismalil yang dilantik sebagai Pengerusi Serikandi PBTM Sungai Petani bagi tahun 2012 hingga tahun 2015.

Beliau berharap jawatankuasa baharu lain yang dilantik juga dapat menjalankan pelbagai aktiviti dengan lebih baik selepas ini.

"Kita berharap setiap masalah melibatkan isteri-isteri veteran dan balu veteran tentera dapat diselesaikan dengan lebih sempurna," katanya.

Dalam pada itu, Azizah pula memberitahu, pihaknya merancang mengadakan kursus membuat coklat pada November ini dan mereka yang berminat boleh menghubunginya di talian 013-4235 836.

Kanak-kanak OKU jalani kursus pemulihan Dousa Hou

Posted:

Kanak-kanak OKU jalani kursus pemulihan Dousa Hou

JOO AI (kanan) bertanyakan sesuatu kepada S. Mahaletchumy, 9, sambil diperhatikan ibunya, G. Premah (kiri) selepas merasmikan majlis penutup Kursus Dousa Hou di Melaka semalam.


PEMULIHAN. Sekumpulan kanak-kanak Orang Kelainan Upaya (OKU) menjalani kursus selama enam hari bermula kelmarin bertujuan memberi latihan dan pendedahan teknik pemulihan badan dan psikologi atau dikenali Dousa Hou di Melaka, semalam.

Teknik Dousa Hou berasal dari Jepun merupakan program kepada ibu bapa bagi menjadi pelatih program pemulihan dalam komuniti (PDK), kakitangan Jabatan Kebajikan Malaysia (JKM) dan petugas kementerian.

Kursus berkenaan dirasmikan oleh Ketua Penolong Pengarah Kanan Jabatan Pembangunan OKU, Ibu Pejabat JKM, Yeoh Joo Ai.

Turut hadir dalam kursus itu ialah Pengarah Kebajikan Masyarakat Negeri Melaka, Datuk Daud Arbah dan Presiden Fukushima Association of Motor Action Training, Ara Masafumi.

Majlis ramah mesra GCT dapat sambutan meriah

Posted:

Majlis ramah mesra GCT dapat sambutan meriah

RAMLI (duduk, lima dari kiri) bersama ahli GCT semasa majlis ramah mesra bersama keluarga
di Bandar Baru Bangi baru-baru ini.


MERIAH. Seramai 90 orang ahli Pasukan Berbasikal Gaateh (GCT) telah mengadakan majlis ramah mesra bersama keluarga masing-masing di Bandar Baru Bangi, Selangor baru-baru ini.

Penyelaras GCT, Ramli Che Mat berkata, program tersebut diadakan untuk merapatkan hubungan silaturahim dalam kalangan ahli kumpulan tersebut.

Menurutnya, pelbagai aktiviti dijalankan oleh GCT bukan sekadar berbasikal semata-mata sebaliknya perkara lain seperti beriadah.

"GCT yang ditubuhkan pada Julai tahun lalu juga berjaya mengumpulkan ramai peminat sukan berbasikal untuk menjalani gaya hidup sihat dan aktif," ujarnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved