Ahad, 2 September 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Cara keji sambut Hari Merdeka

Posted:

Cara keji sambut Hari Merdeka

PEMANDANGAN Teluk Juara, Pulau Tioman yang menjadi tempat sekumpulan 28 individu mengadakan pesta liar sambil khayal dadah 31 Ogos lalu.


KUANTAN - Sekumpulan 28 individu dari ibu negara menyambut perayaan ambang Merdeka dengan cara keji apabila masing-masing melakukan tarian ghairah sambil berpesta dadah dalam satu parti liar di tepi pantai Teluk Juara di Pulau Tioman, Jumaat lalu.

Perbuatan memalukan ketika rakyat Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan ke-55 dengan semangat patriotik itu dapat dihidu pihak berkuasa sebelum mereka melakukan serbuan tepat pukul 12 tengah malam 31 Ogos lalu.

Mereka yang datang secara berpasangan dan berasingan berusia 22 hingga 45 tahun tersebut langsung tidak menyedari kehadiran pihak polis kerana sedang khayal dadah selain mabuk.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Pahang, Superintendan Yap Toon Khuan (gambar kecil) berkata, pemeriksaan lanjut pihaknya mendapati, empat lelaki memiliki pil khayal serta serbuk dipercayai dadah.

"Sebaik mendapat maklumat awam, sepasukan polis dikerah ke pulau berkenaan untuk memantau. Selepas memastikan mereka berkelakuan seperti yang didakwa, kita telah membuat serbuan dalam keadaan peserta parti itu tidak menyedarinya kerana khayal dadah.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Anggota polis ditahan khayal dadah

Posted:

Anggota polis ditahan khayal dadah

Oleh NOR SHAFAWATI YUP
shafawati.yup@kosmo.com.my

DI kawasan inilah seorang anggota polis bersama 46 pengunjung sebuah pusat hiburan ditahan dalam operasi di Jalan Ipoh, semalam.


KUALA LUMPUR – Seorang anggota polis seolah-olah tidak serik mengambil dadah walaupun pernah ditahan atas kesalahan sama apabila dia sekali lagi dicekup ketika sedang berhibur di sebuah pusat hiburan di Jalan Ipoh, Batu 4 1/2, Sentul di sini semalam.

Anggota polis berusia 30 tahun yang pernah digantung tugas selepas didapati positif dadah tersebut ditahan bersama 46 individu lain yang turut berada di premis berkenaan pada pukul 2.30 pagi.

Difahamkan, ketika serbuan, lelaki berkenaan sedang berhibur bersama tiga rakan lelaki dan seorang wanita di dalam sebuah bilik di premis itu.

Sumber memberitahu, anggota polis berkenaan yang telah lapan tahun berkhidmat di Bahagian Narkotik Bukit Aman didapati positif syabu selepas menjalani ujian air kencing.

"Anggota polis tersebut yang masih bujang sebelum ini pernah digantung kerja kerana positif dadah pada hujung 2011," katanya.

Tambahnya, dalam serbuan itu, polis memeriksa 64 pengunjung dan 47 daripadanya ditahan selepas didapati positif pelbagai jenis dadah.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tiga pasukan khas siasat tiga insiden memalukan negara

Posted:

Tiga pasukan khas siasat tiga insiden memalukan negara

GAMBAR fail menunjukkan peserta Perhimpunan Janji Bersih menunjukkan bendera baharu untuk menggantikan Jalur Gemilang 30 Ogos lalu.


KUALA LUMPUR - Polis telah menubuhkan tiga pasukan khas bagi menyiasat tiga insiden yang disifatkan mencemar imej negara sewaktu Perhimpunan Janji Bersih di Dataran Merdeka di sini pada malam ambang merdeka 30 Ogos lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin berkata, insiden pertama melibatkan sekumpulan peserta perhimpunan yang bertindak mempamerkan bendera baharu untuk menggantikan Jalur Gemilang.

"Insiden kedua dan ketiga pula melibatkan mereka (peserta perhimpunan) yang memijak serta menunjukkan punggung ke arah gambar pemimpin-pemimpin negara," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi semalam.

Katanya, insiden memalukan itu mampu menimbulkan rasa benci sekali gus bertentangan dengan semangat kemerdekaan.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kejadian pada malam 30 Ogos lalu di mana sekumpulan peserta Perhimpunan Janji Bersih bertindak memijak serta menunjukkan perlakuan lucah terhadap gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved