Ahad, 9 Oktober 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Tiga lelaki menyamar rompak RM400,000

Posted:

Tiga lelaki menyamar rompak RM400,000

Tiga lelaki menyamar rompak RM400,000

09/10/2011 10:04pm

SHAH ALAM — Tiga lelaki, dua daripadanya menyamar dengan memakai pakaian kakitangan syarikat keselamatan melarikan wang tunai kira-kira RM400,000 dari sebuah stesen minyak di Bukit Jelutong di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, ACP Zahedi Ayob berkata, ketika kejadian, dua kakitangan sebuah syarikat keselamatan membawa wang untuk dimasukkan ke dalam mesin wang automatik (ATM) di stesen minyak itu kira-kira pukul 12 tengah hari.

"Kereta dinaiki ketiga-tiga suspek berhenti berdekatan dengan stesen minyak itu. Sebaik kakitangan syarikat keselamatan keluar dari van, dua daripada suspek mengheret mereka masuk ke dalam kereta mereka bersama-sama wang kira-kira RM400,000 dan pistol milik syarikat itu.

"Kedua-dua pengawal keselamatan itu kemudian ditinggalkan di tepi jalan berdekatan. Mereka yang tidak mengalami kecederaan kemudian membuat laporan polis kira-kira pukul 1.20 petang," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Difahamkan, polis masih mencari kenderaan yang digunakan dalam kejadian itu berikutan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di stesen minyak berkenaan tidak jelas. — Bernama

Belia disaran sertai Askar Wataniah

Posted:

Belia disaran sertai Askar Wataniah

Belia disaran sertai Askar Wataniah

09/10/2011 7:56pm

JOHOR BAHRU – Golongan belia disaran menyertai pasukan Askar Wataniah bagi mengelakkan mereka hilang arah dan terjerumus dalam pelbagai aktiviti negatif.

Timbalan Komander Regimen 501 Askar Wataniah, Leftenan Kolonel Ishak Ismail berkata, selain menerapkan tahap disiplin yang tinggi, pasukan keselamatan sukarela itu dapat memberikan ilmu ketenteraan yang berguna kepada anggotanya.

"Ilmu-ilmu ketenteraan itu boleh dipakai dalam kehidupan harian mereka," katanya sambil menambah perasaan persaudaraan dan jati diri amat tinggi di kalangan anggota pasukan wataniah.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Pertandingan Menembak Jawatankuasa Pendukung Askar Wataniah (Jakpaw) 2011 di Lapang Sasar Pusat Latihan Tempur Tentera Darat (Pulada), Ulu Tiram dekat sini hari ini.

Meskipun pasukan wataniah itu disertai penjawat awam dan swasta, katanya keanggotaan pasukan tersebut juga terdiri daripada mereka yang masih belum bekerja.

Sementara itu, Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Obet Tawil yang merasmikan pertandingan itu berkata kerajaan negeri sentiasa menggalakkan penjawat awam negeri menyertai pasukan askar wataniah.

Menurutnya, Johor telah bekerjasama dengan Rejimen 501 selama lebih 16 tahun untuk mempromosikan pasukan itu di kalangan penjawat awam negeri.

Beliau yang juga Kolonel Kehormat dan juga pengerusi JAKPAW berkata kerajaan negeri mensasarkan untuk mencapai nisbah dua askar wataniah bagi setiap anggota tentera yang ada di negeri itu menjelang 2020.

"Ini akan memperkuatkan lagi rejimen ini dan membolehkan anggotanya lebih bersedia dalam apa jua panggilan tugas jika diperlukan," katanya.

Menurutnya, Rejimen 501 telah menjadi anak angkat kerajaan negeri sejak 28 Okt, 1995 di 26 kawasan parlimen yang mempunyai pasukan askar wataniahnya masing-masing.

Turut hadir pada pertandingan tersebut ialah Komander Rejimen 501 (AW), Brig. Jen. Tajuddin Joned. - Bernama

Wanita mati dibunuh selepas bergaduh

Posted:

Wanita mati dibunuh selepas bergaduh

Wanita mati dibunuh selepas bergaduh

09/10/2011 6:03pm

KUALA KUBU BAHARU – Seorang wanita ditemui mati di rumahnya di Kuarters Pejabat Haiwan Taman Golden Wood di sini, dipercayai dibunuh selepas berlaku pertengkaran dengan ahli keluarga terdekat.

Mayat S. Gurmeet Kaur, 41, ditemui di atas katil dengan keadaan mukanya berdarah serta mempunyai kesan lebam.Mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Kubu Baharu untuk bedah siasat.

Berikutan itu, polis menahan seorang lelaki berusia 57 tahun dan seorang wanita berusia 44 tahun yang merupakan saudara terdekat mangsa bagi membantu siasatan kes itu, kata Ketua Polis Daerah Hulu Selangor Supt Norel Azmi Yahya Afendy.

Beliau berkata mayat wanita penjual nasi lemak itu ditemui pada pukul 7 pagi ini oleh anggota polis yang ke rumah berkenaan selepas mendapat maklumat mengenai kejadian itu.

"Lelaki dan wanita terbabit ditahan ketika ditemui berada di rumah berkenaan dalam keadaan kebingungan," katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian.

Beliau berkata berdasarkan kesan lebam pada muka mangsa, polis percaya wanita itu dipukul dan telah mati dalam tempoh tidak kurang dari 24 jam ketika mayatnya ditemui.

"Kami percaya berlaku pergaduhan di antara tiga individu ini yang membawa kepada pembunuhan. Hasil siasatan awal menunjukkan si mati, lelaki itu dan seorang lagi wanita sering mabuk dan bertengkar setiap hari.

"Menurut anak lelaki si mati, kali terakhir kesemua mereka ini bertengkar ialah pada petang dan malam semalam," katanya.

Norel berkata wanita yang ditahan itu turut mempunyai kesan calar di muka dipercayai kesan akibat pergelutan dan pergaduhan dengan si mati.

Anak mangsa yang hanya dikenali sebagai Shareendra, 24, seorang pekerja keselamatan, berkata beliau keluar rumah kira-kira pukul 8 malam selepas ketiga-tiga mereka bergaduh, dan apabila pulang pagi ini melihat ibunya telah mati. - Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved